• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

انتقاد امام جمعه جم به برنامه های یلدایی صدا و سیما: صدا و سیما به جای تعالیم اسلامی تبلیغ خشکبار و آجیل می کند

  • کد خبر : 1935
  • 02 دی 1391 - 13:15


به گزارش خبرنگار آوای جم ، حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های نماز جمعه جم ( اول دیماه ) با اشاره به پیام‌ها و عبرت‌های عاشورا اظهار داشت: حیا و عفت از پیام‌های مهمی است که اهل بیت(ع) از ابتدا تا انتهای حرکت امام حسین(ع) این پیام را منتقل کردند و امروز باید نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ورزیم.

وی با انتقاد از وضعیت حجاب در سطح جامعه افزود: متأسفانه روز به روز وضعیت حجاب و حیا و عفت در جامعه بدتر می‌شود و این امر زیبنده نظام اسلامی نیست.

امام جمعه جم همچنین با تبریک سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) و تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) بر لزوم حرکت در مسیر ائمه اطهار(ع) تأکید کرد.

 

گنجی در ادامه به سالروز فرمان امام (ره) مبنی بر واگذاری امنیت فرودگاه به سپاه گفت: تا قبل از این مسئله شاهد هواپیماربایی در آسمان ایران بودیم و با حضور سپاه در فرودگاه‌ها هیچ گونه هواپیماربایی انجام نشده و این امر نشان‌دهنده حضور موفق سپاه است.

وی به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره کرد و افزود: تشکیل نهضت سوادآموزی نشأت گرفته از قرآن و روایات اسلامی است و در نظام اسلامی نباید افراد بی‌سواد داشته باشیم.

امام جمعه جم یادآور شد: هم‌اکنون بیش از ۱۰ میلیون بیسواد در کشور داریم و با وجودی که قرار بود اولین کشور منطقه از نظر باسوادی باشیم هم‌اکنون در رتبه پانزدهم قرار گرفته‌ایم که نیازمند تلاش بیشتر مسئولان است.

گنجی به عملکرد صدا و سیما در شب یلدا اشاره کرد و اظهار داشت: شیوه تبلیغات صدا و سیما در مراسم شب یلدا بر خلاف دستورات اسلام است و در شرایطی که باید تبلیغ قرآن و تعالیم اسلامی شود، تبلیغ خشکبار و آجیل می‌شود و باید فرهنگ قرآنی در طولانی‌ترین شب سال نهادینه شود.

وی گفت: این تبلیغات در واقع مخالف اقتصاد مقاومتی است و مسئولان صدا و سیما باید دقت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه جم در ادامه با تقدیر از فرماندهی انتظامی جم در دستگیری یکی از قاتلان فراری شهرستان جم اظهار داشت: فرماندهی انتظامی شهرستان جم تلاش بسیار خوبی در دستگیری این فرد داشت و این مسئله موجبات امیدواری بیشتر مردم برای تأمین امنیت منطقه شده است./فارس

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1935

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.