• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

انعقاد ۷ تفاهم نامه و قراداد میان پتروشیمی مرجان و شرکت های دانش بنیان/برنامه مرجان برای بومی سازی قطعات و تجهیزات در مواجهه با تحریم

  • کد خبر : 15662
  • 29 اردیبهشت 1402 - 19:42
در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی ۷ تفاهم نامه و قرارداد به امضای محمد رضا فرج الهی مدیر عامل پتروشیمی مرجان و چند شرکت دانش بنیان رسید.

به گزارش آوای بوشهر، محمد رضا فرج اللهی مدیر عامل مجتمع صنعتی پتروشیمی مرجان گفت: در بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی، ۷ تفاهم نامه و قراداد که عمده آنها مربوط به ساخت قطعات تجهیزاتی است که از قبل وارد شده و الان بواسطه محدودیت های ناشی از تحریم ها نمی توانیم این قطعات را جایگزین کنیم با شرکت های دانش بنیان امضا کردیم.

فرج الهی اظهار داشت: سعی ما بر این است که با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان ایرانی، قطعات بومی سازی شود و هدف عمده تفاهم نامه ها بیشتر توجه به ساخت داخل است.

مدیرعامل پتروشیمی مرجان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر طرح مشکل نرخ خوراک و یوتیلیتی متانول سازان و برنامه های مرجان برای گذار از این بحران تصریح کرد: درگذشته عزیزانی اینجا بوده اند زحمت کشیده اند الان نوبت به ما رسیده است بعضی از آن زحمات و تلاش ها دارد نتیجه می دهد و به مطالعاتی منجر شده است که مصارف شرکت، به ویژه مصارف سوخت، حالت بهینه پیدا کند.

فرج الهی اضافه کرد: اما این چاره کار نیست و تناسب بین فروش متانول و قیمت خوراک وجود ندارد و باید تصمیم سازان در این ارتباط با ارائه راه حل، چاره اندیشی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که پتروشیمی مرجان برای توسعه صنایع پایین دستی چه برنامه ای دارد ابراز داشت: مطالعاتی را در این حوزه انجام داده ایم و تصمیم گیری شده که از طریق گروه شستان اهمیت موضوع تبیین و پیگیری خواهد شد البته در سطح منطقه مشکل زمین و سرمایه گذاری داریم که این مسائل باید در سطوح بالاتر پیگیری شود.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «صنعت نفت، تولید فناورانه و مصرف بهینه» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.