• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

اولین و تنها کارگاه تولید ماسک سه لایه جراحی استان در جم به بهره برداری رسید+تصاویر

  • کد خبر : 12682
  • 18 تیر 1399 - 22:34
اولین و تنها کارگاه تولید ماسک سه لایه جراحی استان بوشهر با حضور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و مسئولین محلی در شهرستان جم به بهره‌برداری رسید.

اولین و تنها کارگاه تولید ماسک سه لایه جراحی استان بوشهر با حضور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و مسئولین محلی در شهرستان جم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آوای بوشهر؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در حاشیه افتتاح این کارگاه تولیدی با بیان اینکه اکنون با کمبود اقلام بهداشتی در استان روبرو نیستیم افزود: وضعیت توزیع و دسترسی به الکل، ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی در سطح استان مطلوب است و در دسترس عموم قرار دارد.

دکتر یحیی رضایی از راه‌اندازی ۸کارگاه تولید وسایل بهداشتی و مواد ضدعفونی در استان بوشهر خبر داد و افزود: در ایام همه‌گیری ویروس کرونا و کمبود اقلام بهداشتی در سطح کشور و استان، ۴ کارگاه تولید ژل، ۳ کارگاه تولید دستکش یک‌بارمصرف و یک کارگاه تولید الکل ضدعفونی در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

وی افزود: اولین کارگاه تولید ماسک سه لایه جراحی استان در شهرستان جم با مجوز موقت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و توان تولید روزانه ۲۰ هزار ماسک بهداشتی بهره‌برداری رسید.

دکتر رضایی از راه‌اندازی ۴ کارگاه تولید ماسک دیگر در سطح استان بوشهر خبر داد و گفت: کارگاه‌ها در حال تجهیز دستگاه‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک خود می‌باشند و طی یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و ظرفیت تولید روزانه در استان به ۱۰۰ هزار ماسک در روز خواهد رسید و استان بوشهر در خصوص تأمین ماسک موردنیاز مراکز درمانی و بهداشتی و نیاز عموم مردم خودکفا می‌شود.

وی با بیان اینکه آنفولانزا و ویروس کرونا در پاییز امسال باهم ادغام می‌شود و پیش‌بینی‌ها حاکی از شیوع گسترده این دو بیماری است بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تأمین وسایل حفاظت فردی و مواد ضدعفونی موردنیاز بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی در سطح استان توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام‌گرفته است و در حال ذخیره‌سازی برای پاییز پیش رو هستیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه اکنون استان بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارد و باید از برگزاری هرگونه تجمع، نظیر عروسی و عزا جلوگیری شود افزود: مردم از ماسک و وسایل حفاظت فردی استفاده کنند و نسبت به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

دکتر رضایی خاطرنشان کرد: واکسن آنفولانزای فصلی در اوایل شهریورماه تولید می‌شد و اقدامات لازم در خصوص تأمین و توزیع آن در سطح استان در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام دلیر مردان ایران زمین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.