• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

باید در سطح کلان کشور مدیران همسو با دولت باشند/ با رسانه‌ها مهربان باشیم/ جم می‌تواند قطب دانشگاهی استان شود

  • کد خبر : 2492
  • 03 تیر 1396 - 14:43

جرئت و جسارت حسنی پور ستودنی است و باید مورد تشویق قرار گیرد و قاعدتا تخلفاتی در زمان انتخابات در حال رخ دادن بود که بعد از انتشار این خبر فضای ناامنی برای متخلفان در سطح شهرستان به وجود آمدو باعث شد روند برگزاری انتخابات در مسیری بهتری قرار گیرد. به گزارش آوای جم؛پس از […]

جرئت و جسارت حسنی پور ستودنی است و باید مورد تشویق قرار گیرد و قاعدتا تخلفاتی در زمان انتخابات در حال رخ دادن بود که بعد از انتشار این خبر فضای ناامنی برای متخلفان در سطح شهرستان به وجود آمدو باعث شد روند برگزاری انتخابات در مسیری بهتری قرار گیرد.

به گزارش آوای جم؛پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در صدد آن برآمدیم تا به سراغ غلامعلی بدخشان رییس ستاد تبلیغاتی حسن روحانی در شهرستان جم برویم که این اتفاق چندشب پیش در ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد و گفت و گویی خواندی و جذاب که خواندن آن خالی از لطف نیست.

غلامعلی بدخشان زاده جم و در بانک صادرات نزدیک به ۲۳ سال مشغول به خدمت بوده است و اکنون در کسوت بازنشستگی به فعالیت های حزبی و سیاسی می پردازد و هم اکنون رییس حزب اعتدال و توسعه در شهرستان جم است.

خبرنگار آوا: چه شد که رییس ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در شهرستان جم شدید؟

بدخشان: داشتن شغل در بانک مانع از فعالیت علنی من در حوزه سیاسی می شد و پس از بازنشستگی؛ در سال ۹۴ با همراهی خانم الماسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شروع کار علنی بنده در حوزه سیاسیت بود که به حمدالله با همت مردم و زحمات همکاران ستاد، الماسی به مجلس راه یافت.

با فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری، درنشستی با حضور اصلاح طلبان شهرستان جم بنده را به عنوان رییس ستاد دکتر روحانی در جم انتخاب کردند. این انتخاب دوستان بود و من احترام زیادی برای شیخ پروند قائل هستم و او را رهبر معنوی اصلاحات در جم می دانم.

خبرنگار آوا: از زمان شروع تبلیغات تا اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری بگوید؟

بدخشان: حدود ۱ ماهی درگیر انتخابات بودیم و با برپایی ۲ ستاد در بخش ریز و ۴ ستاد در حوزه بخش مرکزی جم ( ۲ تا از ستاد ها در دو روستای بزرگ بهارستان و چاهه)، رسما فعالیت تبلیغاتی خود را شروع کردیم.

در روزهای اولیه، رایزنی های خود را با مردم شهر و روستاهای شهرستان آغاز کردیم و در جریان تبلیغات با سرکشی به ستادهای کاندیدای شورای اسلامی شهر به دنبال تعامل بودیم. حتی با گل و شیرینی به ستاد نامزد رقیب حجت الاسلام رییسی رفتیم و عکس دکتر روحانی نیز به آن ها تقدیم کردیم که با استقبال خوبی روبرو شدیم.

خبرنگار آوا: چه چیزی باعث شد که روحانی در جم ۶۵ درصد آرا را کسب کند؟

بدخشان: خوشبختانه مردم شهرستان جم درک و شعور سیاسی بالایی دارند و از پیشگامان اصلاح طلبی در استان بوشهر می باشند. کما اینکه پس از عسلویه؛ جم، رتبه دوم بیشترین رای به روحانی را در سطح استان بوشهر کسب کرد ، این مهم با تلاش اعضای محترم ستاد و روحیه اصلاح طلبی مردم در شهرستان جم بدست آمد.

در این دوره از انتخابات نقش شهرک نشین ها پررنگ تر از همیشه بود. نزدیک به ۵۴۰۰ رای به دکتر روحانی داده شد که به عقیده من از ادوار گذشته تاکنون، این دوره بیشترین مشارکت شهرک نشینان در جم بود و کمک شایانی به رای روحانی در شهرستان جم شد و عمده دلیل آن هم میتوان به وجود چهره های علمی و نخبه کشور مشغول در صنعت نفت و گاز در شهرک ها اشاره کرد.

خبرنگار آوا: ستاد روحانی برای جلب اعتماد دوباره روستاهای شهرستان جم به حسن روحانی چه برنامه هایی داشت؟

بدخشان: اکثر روستاهای جم با دیگر روستاهای شهرستان های استان متمایز است، چرا که از لحاظ اقتصادی در سطح خوبی قرار دارند و بیشتر به مصلحت کشور می اندیشند تا دریافت اندکی پول.

خدمات دولت را در سطح روستاهای شهرستان به صورت بنر اطلاع رسانی کردیم و بعد از ماه مبارک رمضان به صورت جدی و رسمی تر شاهد حضور فعالیت های اصلاح طلبان در حوزه شهر و بخصوص روستاها خواهید بود.

خبرنگار آوا: جایگاه ستاد روحانی در انتخاب و انتصاب مدیران آینده در سطح استان و شهرستان چگونه است؟

بدخشان: در همایشی که پس از پیروزی در انتخابات و با حضور دکتر روحانی برگزار شد، بزرگترین مطالبه ملی افراد حاضر در همایش انتخاب مدیران همسو و همراه دولت بود. اگر در سطح کلان کشور مدیران همگام با دولت باشند، مدیران سطوح میانی در سطح شهرستان ها نیز همسو با دولت انتخاب می شوند.

من به شخصه در انتصابات نگاه سیاسی خاصی ندارم و عقیده بنده بر این است که اگر مدیری همراه نباشد، نمیتواند به مردم خدمت کند و ما هم تا جایی که بتوانیم در انتخاب مدیران شایسته و همسو به دولت کمک خواهیم کرد.

خبرنگار آوا: از دید شما به عنوان رییس ستاد حسن روحانی در جم، مطالبات کلان شهرستان در چه زمینه هایی است؟

بدخشان: از نگاه من معضل اشتغال، کمبود آب و جاده جم به فیروزآباد ۳ مطالبه عمومی مردم شهرستان جم است که خوشبختانه در بحث کمبود آب با اجرایی شدن طرح آبخیزداری ، و بارش های خوبی که در سال قبل رخ داد، کمک شایانی در جلوگیری از بحران آب در جم شد همچنین امیدواریم با اجرایی شدن آب شیرین کن سیراف مشکلات شهرستان در این زمینه مرتفع گردد.

صنعت نفت و گاز در حال اتمام است و تولید روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب گاز در سال های اخیر نسبت به ۱۲۵ میلیون مترمکعب در اوج استخراج گاز در پالایشگاه فجر جم، خود گواه این موضع است.

دانشگاه و آموزش عالی کمک شایانی در توسعه شهرستان جم خواهد داشت و مسئولین استان و شهرستان نیاز است به جد در موضوع ساخت ساختمان دانشگاه فنی مهندسی و توسعه دانشگاه آزاد در جم ورود کنند.

جم پتانسیل این را دارد که قطب دانشگاهی استان شود چرا که از آب و هوای خوبی برخوردار است و در کنار آن ۲ فرودگاه عسلویه و جم ( با راه اندازی مجدد در آینده نزدیک ) قرار دارد.

خبرنگار آوا: نظر شما در رابطه با نقش رسانه ها در جامعه و اقدام اخیر مسئولین امنیتی در بازداشت خبرنگار جمی چیست ؟

بدخشان: رسانه ها علاوه بر رسالت بی بدیل روشنگری نقش رهبری و هم راهبردی افکار عمومی را بر عهده دارند و مسئولین باید ظرفیت نقدپذیری خود را بالا ببرند و با دید حرفه ای تر به رسانه های شهرستان توجه کرد.

جرئت و جسارت حسنی پور ستودنی است و باید مورد تشویق قرار گیرد و قاعدتا تخلفاتی در زمان انتخابات بود و بعد از انتشار این خبر فضای ناامنی برای متخلفان در سطح شهرستان به وجود آمدو باعث شد انتخابات در فضای بهتری برگزار شود.

من سایت آوای جم را فعال و تاثیر گزار در سطح شهرستان مشاهده میکنم و از پیگیری هایی که در حوزه کمک به فراد بی بضاعت انجام داد قابل تقدیر می دانم و ابراز می دارم معلوم نبود که اگر این سایت به سرگذشت آن زنی که در میان افاغنه زندگی می کرد رسانه نمی کرد چه سرانجامی در انتظار این خانواده بود؟

خبرنگار آوا: آینده حزب اصلاحات در جم چه خواهد شد؟

بدخشان: اصلاحات باید از لاک محافظه کاری خود بیرون بیاید و اگر به دنبال جایگاهی برای خدمت هستند با تشکلی سازمان یافته تر فعالیت کند. افراد باید شناسنامه دار شوند و من با تندروی در اصحلاحات مخالفم و باید خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

خبرنگار آوای جم: سخن پایانی؟

غلامعلی بدخشان: در چندسال اخیر ۴ اتفاق میمون و مبارک در جم رخ داده است که می توان به ورود خانم سکینه الماسی به مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴، بارندگی خوب سال گذشته و فرار از بحران بی آبی، صعود تیم فوتبال پارس جنوبی جم به لیگ برتر و درصد رای بالای مردم به روحانی اشاره کرد و من جم را خوشحال ترین شهرستان کشور و آینده آن را درخشان می بینم.

در پایان جا دارد از زحمات امام جمعه، فرماندار، نیروی انتظامی، شورای تامین ، اعضای محترم ستاد دکتر روحانی در شهرستان و همه ی عوامل برگزاری انتخابات به ویژه اصحاب رسانه که شور انتخابات در جم مدیون این عزیزان هستیم، تشکر ویژه ای داشته باشم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2492

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.