• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

برگزاری سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان جم

  • کد خبر : 1954
  • 09 دی 1391 - 10:12

به گزارش خبرنگار آوای جم، سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان جم صبح روز سه شنبه ۵ دی ماه در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان جم برگزار شد. در این جلسه که با سه دستور کار بررسی مشکلات شبکه عمومی آب آشامیدنی، بررسی جایگاههای دفع پسماند و بررسی ریسک فاکتورهای مربوط به بیماریهای قلبی- عروقی  در سطح شهرستان تشکیل شده بود، فرماندار شهرستان، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی را زیربنای توسعه جامعه دانست و انسان سالم را رکن اساسی دستیابی به این توسعه پایدار و همه جانبه برشمرد.

خلیل عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان نقش مستقیمی در پیگیری مشکلات حوزه سلامت ایفا نموده و به همین دلیل از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در سطح جامعه برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: این کارگروه با انجام کارهای سخت افزاری از قبیل پیگیری احداث و تجهیز پایگاه های امداد جاده ای و یا پیگیری اعتبارات مصوب شورای برنامه ریزی استان و همچنین انجام کارهای نرم افزاری و فرهنگی از قبیل اجرای برنامه های هفته سلامت، روز بهورز و پرستار و . . ، برای نیل به اهداف تعریف شده خود تلاش می نماید. فرماندار شهرستان در ادامه افزود: برای ارتقای سلامت و بهبود کیفیت زندگی مردم باید همکاری‌ها و هماهنگی‌های بین بخشی گسترش یافته و تضمین سلامت و امنیت غذایی جامعه در گرو اجرای دقیق مصوبات این کارگروه توسط یکایک اعضاء محقق خواهد شد.

در این جلسه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دبیر کارگروه  نیز ضمن قدردانی از حضور مدعوین و همکاری مجموعه خوب فرمانداری در پیگیری مسائل بهداشت و درمان شهرستان، مشکلات شبکه عمومی آب آشامیدنی و تصاویری از وضعیت نامطلوب جایگاههای دفع زباله در حوزه شهر و روستا را ارائه و در ادامه ضمن  بیان آماری از وضعیت بیماری دیابت و بیماریهای قلبی و عروقی در سطح شهرستان، تغذیه نامطلوب، کم تحرکی و استعمال دخانیات  را از عوامل عمده شیوع این بیماریها در استان و شهرستان برشمرد که بایستی برنامه ریزی مطلوبی در این راستا با همکاری سایر ارگانها برای آن صورت پذیرد.

وی در ادامه مسئولین ادارات و سازمانها را به فرهنگسازی و نهادینه نمودن رفتارهای بهداشتی در جهت کاهش بار بیماریهای قلبی عروقی در سطح جامعه دعوت نمود.  در خاتمه پس از بحث و تبادل نظر اعضاء در خصوص مسائل یاد شده، به دستور فرماندار مصوباتی جهت اجرای کارخواسته ها به تصویب رسید.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1954

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.