• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
مدیر عامل پتروشیمی مروارید در نشست با خبرنگاران:

به دانشکده فنی و مهندسی جم کمک مالی می کنیم/ توسعه پتروشیمی مروارید برای دریافت خوراک بیشتر از فازها/ شرکت های خارجی دیگر به ما دانش نمی فروشند

  • کد خبر : 9557
  • 15 مرداد 1398 - 17:20
در حوزه مسئولیت های اجتماعی خود را مکلف به تعامل و خدمات رسانی به محیط پیرامون به ویژه شهرستان های عسلویه، جم و کنگان می دانیم و برای کمک به احداث دانشکده فنی و مهندسی جم آمادگی لازم را داریم و در شب گذشته هم در فرمانداری این شهرستان نشستی پیرامون همین موضوع برگزار شد.

آوای بوشهر؛ مدیر عامل شرکت پتروشیمی مروارید در نشست با خبرنگاران جنوب استان بوشهر گفت: کمک می کنیم دانشکده فنی و مهندسی جم در تراز یک دانشگاه خوب باشد.

به گزارش آوای بوشهر؛ غلامرضا جوکار با بیان اینکه در خط مقدم مقابله با تحریم ها هستیم و با وجود فشارهای خارجی، یک ذره از تولید را کاهش ندادیم افزود:  دانش فنی راه اندازی دو واحد تولیدی را در سال ۲۰۰۵ از فرانسه خریداری کردیم هر چند دیگر این دانش را به ایران نمی فروشند. با همین دانش و توسعه آن، امروز مقابل دشمنان ایران ایستاده ایم و دشمنان هم می دانند چه دانشی در اختیار ایران است.

رتبه اول پتروشیمی مروارید در عرضه ارز در سامانه نیما

وی به نقش رسانه ها در توسعه اقتصادی کشور پرداخت و اظهار داشت: به رسانه ها برای کمک به اجرای تکالیف و خدمت به کشور نیاز داریم و نقش شما در شرایط کنونی کشور بسیار خطیر است.

جوکار تصریح کرد: در سال ۹۷، ۵۰۰ میلیون دلار درآمد زایی ارزی داشتیم که ۹۰ درصد این ارز از طریق سامانه نیما عرضه شد و از این حیث رتبه اول را در میان پتروشیمی ها داشته ایم.

وی اضافه کرد: در شرکت پتروشیمی مروارید، محصول اتان که بسیار سازگار با محیط زیست است از فازهای مختلف دریافت و با تبدیل به محصولات دیگر مثل اتیلن و گلیکول به کشورهای مختلف دنیا صادر می شود.

تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن و گلیکول در پتروشیمی مروارید

مدیر عامل شرکت پتروشیمی مروارید  با اشاره به اینکه سالیانه ۵۰۰ هزار تن اتیلن و ۵۰۰ هزارتن گلیکول تولید و به کشورهایی چون هند، چین، کره صادر می شود که از آن در صنعت پارچه سازی استفاده می شود اظهار داشت: ۵ درصد محصولات تولیدی برای رطوبت زدایی و سولفور زدایی به فازها ارائه می شود و امیدواریم روزی برسد که بتوانیم همه محصول را به صنایع پارچه سازی داخلی ارائه کنیم و شاهد ایجاد اشتغال ۵ هزار نفری باشیم.

وی تاکید کرد: محصولات خود را با افتخار به تمام کشورها صادر می کنیم و هیچ کشوری را هم تحریم نکرده و نخواهیم کرد.

چالش جدی پیش روی مدیران شرکت های پتروشیمی

جوکار به چالش پیش روی مدیران پتروشیمی اشاره کرد و گفت: امروز تمرکز مدیران عامل پتروشیمی در دنیا فقط  ارتقای کمی و کیفی تولید است اما به دلیل تحریم ها، بخشی از تمرکز در ایران باید صرف آوردن ارز به داخل، واردات قطعه و مهندسی معکوس شود که با همه اینها هرگز تولید را کاهش نداده ایم.

وی از توسعه واحدهای فراوری پتروشیمی مروارید خبر داد و گفت: با توجه به راه اندازی دو واحد جدید فراوری اتان در پارس جنوبی و شرایط سخت صادرات خام این محصول، در حال برنامه ریزی و تلاش برای افزایش ۱۵۰ هزارتنی ظرفیت دریافت اتان هستیم.

از استانداردهای بالای زیست محیطی برخورداریم

جوکار از استانداردهای سخت گیرانه در حوزه زیست محیطی یاد کرد و افزود: در بخش زیست محیطی، استانداردهای سخت گیرانه ای را اعمال می کنیم و سیستم پایش برخط آلایندگی شرکت در سراسر کشور به صورت برخط قابل رصد است.

وی اضافه کرد: در شرکت پتروشیمی مروارید گاز اتان به محصول تبدیل می شود که گازی کم خطر است در حالی که فقط دو کشور ایران و قطر این گاز را در اختیار دارند و در کشورهایی مثل ژاپن و کره گاز زیان آور زیست محیطی مثل ال پی جی وارد و به محصول تبدیل می شود و از این منظر روند تولید در شرکت از لحاظ زیست محیطی بسیار استاندارد تر از سایر کشورهاست.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی مروارید با بیان اینکه روزانه ۵۴ هزار مترمکعب آب از دریا برای خنک سازی سیستم ها وارد شرکت می شود و مجددا به دریا باز می گردد خاطر نشان کرد: نباید فشارهای بیرونی در حوزه زیست محیطی را به صنعت افزایش داد. طبیعی است که صنعت به مصرف آب نیاز دارد نمی شود صنعت را بخواهیم اما اجازه مصرف آب ندهیم.

غلامرضا جوکار با اشاره به نظارت های زیست محیطی سخت گیرانه در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: در محیط زیست عسلویه و بوشهر بسیار سخت گیرانه تر از سایر نقاط کشور است و البته این موضوع برای استاندارد سازی بیشتر و کاهش آلایندگی موثر بوده و استقبال می کنیم.

با شهرستان های دیر، کنگان و جم در حوزه مسئولیت های اجتماعی تعامل داریم/ کمک به احداث دانشکده فنی جم

جوکار گفت: در حوزه مسئولیت های اجتماعی خود را مکلف به تعامل و خدمات رسانی به محیط پیرامون به ویژه شهرستان های عسلویه، جم و کنگان می دانیم و برای کمک به احداث دانشکده فنی و مهندسی جم آمادگی لازم را داریم و در شب گذشته هم در فرمانداری این شهرستان نشستی پیرامون همین موضوع برگزار شد.

وی اضافه کرد: قطعا حمایت مالی لازم برای احداث دانشگاهی در تراز بسیار خوب در جم را خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی مروارید تصریح کرد: کمک های ویژه ای به کمیته امداد در مناطق پیرامون انجام شده و تاکنون ۲۵ کامیون اقلام به کمیته امداد شهرستان جم و دیر اعطا شده است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.