• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6

بوشهر زمستان خوش بارانی پیش رو دارد

  • کد خبر : 14714
  • 21 آذر 1400 - 11:19
بوشهر اگر چه با خساست آسمان در فصل پاییز روبه‌رو شده بود اما معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان نوید روزهای خوش باران زمستانی را می‌دهد.

بوشهر اگر چه با خساست آسمان در فصل پاییز روبه‌رو شده بود اما معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان نوید روزهای خوش باران زمستانی را می‌دهد.

به گزارش آوای بوشهر؛ پیش از آغاز فصل پاییز، هواشناسی استان بوشهر اعلام کرده بود بارش‌های این استان در فصل پاییز امسال کمتر از میانگین بلندمدت خواهد بود. این پیش‌بینی برای بوشهری‌ها که نیمی از سال را تابستان و هوای گرم می‌گذرانند خوشایند نبود. اکنون اما پاییز با همه خساست آسمان روزهای پایانی را می‌گذراند و همه امیدوارند که زمستان این‌گونه نباشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: میزان بارندگی در استان برای زمستان نرمال و گاهی بیش از نرمال پیش بینی‌خواهد شد.

ویزهرا راستگو اضافه کرد: پیش‌بینی فصلی مقدار را برآورد می‌کند اما تعیین کننده زمان و مکان دقیق بازندگی‌ها نیست. دمای هوا در این فصل ۰/۵۰ تا یک درجه افزایش خواهد داشت.

پاییز مطابق با پیش‌بینی‌ها جلو رفت

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره مطابق با پیش‌بینی‌ها پاییز گرم و کم بارانی را داشتیم، تصریح کرد: ایستگاه‌های هواشناسی استان بوشهر در سال زراعی جاری امسال تا نیمه آذرماه بیش‌ترین بارندگی را برای گناوه با ۸۱.۴ میلیمتر و سپس دیلم با میزان ۸۰.۰۴ میلیمتر ثبت کرده است.

راستگو بیان کرد: براساس داده‌های هواشناسی کشور میانگین بارش استان بوشهر ۸۱ درصد معادل ۴۸ میلیمتر کاهش داشته است و نسبت به مدل مشابه در سال زراعی گذشته ۸۷.۵ درصد معادل ۷۷.۲ کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: بر اساس داده‌های ایستگاهی استان بوشهر آذرماه امسال تا کنون یک تا ۳ درجه افزایش دما نسبت به میانگین بلند مدت افزایش دما داشته‌ایم.

ورود سامانه بارشی به استان بوشهر

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان بوشهر خاطر نشان کرد: از روز چهارشنبه به‌تدریج استان تحت تاثیر ورود یک سامانه به غرب و جنوب کشور در نقاط مرکزی و شمالی بارانی خواهد شد. جزئیات این سامانه بارشی در روزهای آینده مشخص و اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.