• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

بی تدبیری در شرکت های منطقه برای مقابله با کرونا؛ لج بازی مدیران و بازی با جان کارگران و مردم

  • کد خبر : 11263
  • 07 اسفند 1398 - 14:01
عسلویه، جم و کنگان سه نقطه اصلی تجمع نیروی کار کشور است و بیش از 50 درصد درآمد کشور هم از اینجا تامین می شود. اگر فقط و فقط یک مورد بیماری کرونا در این منطقه ثبت شود می تواند به فاجعه ملی و اقتصادی تبدیل شود.

آوای بوشهر؛ ویروس کرونا بخش زیادی از کشور را فراگرفته و به فراخور بحران پیش آمده، وزارت بهداشت توصیه ها و دستورالعمل های ویژه ای را صادر کرده است.

با توجه به اینکه معمولا در فضاهای تجمع عمومی احتمال شیوع بیماری به مراتب بیشتر است استانداری بوشهر با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، مهدکودک ها، عروسی ها و … کرده است.

در همین راستا، دستگاه های ثبت اثر انگشت در ادارات و شرکت ها برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا غیر فعال شده اما همچنان برخی شرکت های نفت و گاز در عسلویه و جنوب استان، حاضر به خاموش کردن این دستگاه ها و کاهش ریسک شیوع کرونا نیستند!

جنوب استان بوشهر، محل تجمع نیروهای کارگری است و بسیاری از کارکنان اقماری به صورت مستمر از اقصی نقاط کشور به عسلویه سرازیر می شوند و این خود، خطر شیوع ویروس کرونا را افزایش می دهد.

با توجه به امکانات و ظرفیت های کشور برای مقابله با کرونا، بعید است که اقدامات موثر و قاطعی برای کاهش خطر شیوع ویروس در شرکت های منطقه انجام شده باشد و همین که مدام خبر می رسد که برخی شرکت ها به بهانه های مختلف حتی حاضر به حذف موقت دستگاه های ثبت اثر انگشت نیستند نشان می دهد انسجام جدی برای پیشگیری از این بیماری در مجموعه نفت و گاز نیست یا شاید برای مدیران نفت و گاز، جان کارگران و خانواده های شان، اهمیت چندانی ندارد!

عسلویه، جم و کنگان سه نقطه اصلی تجمع نیروی کار کشور است و بیش از ۵۰ درصد درآمد کشور هم از اینجا تامین می شود. اگر فقط و فقط یک مورد بیماری کرونا در این منطقه ثبت شود می تواند به فاجعه ملی و اقتصادی تبدیل شود.

به نظر می رسد مدیران نفت و گاز منطقه با وجود شیوع گسترده این بیماری، چندان درک درستی از تبعات ورود کرونا به منطقه ندارند و مسئولان محلی به ویژه در عسلویه هم توان لازم برای الزام شرکت ها به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ندارند.

لازم است تا دیر نشده جلوی رفتارهای سلیقه ای در شرکت ها گرفته شود تا شاهد لجبازی های کودکانه برخی مدیران شرکت ها و بازی با جان کارگران و مردم نباشیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.