• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
19 اردیبهشت

تأیید ۲۳ مبتلای جدید کرونا در بوشهر/ ۲ مورد دیگر در جم به ثبت رسید

  • کد خبر : 12013
  • 19 اردیبهشت 1399 - 13:04
از ۲۳ مورد مثبت جدید ۱۴ مورد در بوشهر، ۵ مورد دشتستان، ۲ مورد جم، یک مورد دیلم و یک مورد دشتی به ثبت رسیده است

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۱۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۲۳ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

به گزارش آوای بوشهر؛ دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۳۴۴ نفر شامل ۱۹۴ مرد و ۱۵۰ زن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۲۳ مورد مثبت جدید ۱۴ مورد در بوشهر، ۵ مورد دشتستان، ۲ مورد جم، یک مورد دیلم و یک مورد دشتی به ثبت رسیده که همه بیماران به‌صورت سرپایی در مراکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
وی تصریح کرد: ۱۴ بیمار جدید شهرستان بوشهر، آقایانی ۴۴، ۴۸، ۴۲، ۴۱، ۳۷، ۴۳، ۵۷، ۲۵، ۲۰، ۳۵ و ۳۹ ساله و خانم‌هایی ۴۷، ۲۷ و ۲۱ ساله که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و همه بیماران به‌صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
دکتر کشمیری افزود: ۵ بیمار جدید که در شهرستان دشتستان به ثبت رسیده‌اند، خانم‌هایی ۳۸، ۲۷ و ۱۱ ساله و آقایانی ۵۹ و ۲۰ ساله که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و همه بیماران به‌صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: بیمار جدید ساکن شهرستان دیلم خانمی ۲۳ ساله و بیمار جدید شهرستان دشتی نیز کودکی ۶ ساله که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و هر دو بیمار به‌صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
دکتر کشمیری اضافه کرد: دو بیمار جدید شهرستان جم، آقایی ۳۳ ساله و خانمی ۲۶ ساله که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته و به‌صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: متأسفانه خانمی ۷۱ ساله ساکن شهرستان دیلم که نمونه آزمایش وی قبلا مثبت شده بود نیز فوت‌شده است.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۳۴۴ نفر) تاکنون ۱۶۷ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۵۹ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۶ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.
وی بابیان اینکه مردم باید از حضور در تجمعات بپرهیزند و فقط برای انجام کارهای ضروری در اجتماعات تردد کنند تصریح کرد: برخی از مردم بدون قصد خرید در بازارها رفت‌وآمد می‌کنند که این موضوع باعث ابتلای افراد زیادی به ویروس کرونا خواهد شد.
دکتر کشمیری افزود: رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط عده‌ای از مردم خطرناک است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد اظهار داشت: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.
لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12013

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.