• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18
مصاحبه اختصاصی آوای بوشهر با سام موسایی نقش اول مرد عروس خون در جشنواره بین المللی فجر

تئاتر عروس خون آفرینگان دیر در بین برترین های جشنواره بین المللی فجر/ برای اولین بار به بخش ایران یک جشنواره راه یافتیم

  • کد خبر : 7170
  • 02 اسفند 1397 - 14:39
نمایش عروسی خون نوشته فدریکا گارسیا لورکا شاعر و نویسنده سر شناس اسپانیایی توسط گروه تئاتر آفرینگان دیر در بخش ایران یک جشنواره بین المللی فجر، به روی صحنه رفت

آوای بوشهر؛ نمایش عروس خون در جشنواره بین المللی در بخش ایران یک به روی صحنه رفت.

به گزارش آوای بوشهر، نمایش عروسی خون نوشته فدریکا گارسیا لورکا شاعر و نویسنده سرشناس اسپانیایی توسط گروه تئاتر آفرینگان دیر در بخش ایران یک جشنواره بین المللی فجر، به روی صحنه رفت و با استقبال خوب علاقمندان هنر مواجه شد.

سام موسایی نقش اول مرد این نمایش در گفتگو با خبرنگار آوای بوشهر گفت: عروسی خون با محتوای عاشقانه و تراژیک است که کارگردانی آن را فضل الله عمرانی بر عهده دارد و توسط گروه تئاتر آفرینگان شهرستان دیر به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت.

موسایی با بیان اینکه برای اجرای این نمایش، ۹ ماه به صورت مستمر تمرین انجام شده افزود:  عروسی خون به صورت فرمالیستی به اجرا درآمد و روایتگر داستان مردی (سام موسایی ) عاشق از طبقه کارگر است که به دنبال عشق دیرین خود، دختری از طبقه فئودال ( با بازی خانم زیبا دریاسفر )، می رود و اتفاقاتی تراژیک برای او رخ میدهد.

این بازیگر اضافه کرد:من برای بازی در نقش لئوناردو بسیار تمرین کردم تا جایی که بخاطر بازی فرمالیستی مد نظر کارگردان نزدیک به ۱۴ کیلو وزن کم کردم.از طرفی این نمایش برای من چیزی درونش دارد که باعث می شود خیلی راحت تر به کارکتر برسم.

سام موسایی اظهار داشت : گروه آفرینگان تلاش زیادی را برای رسیدن به بخش اصلی جشنواره بین المللی فجر انجام داد و خوشحالم که توانستیم برای اولین بار در بخش اصلی جشنواره به روی صحنه برویم.

 

بازیگر عروس خون با اشاره به مسیر طی شده برای رسیدن به جشنواره بین المللی فجر گفت: نمایش عروسی خون در جشنواره فجر استان بوشهر از بین ۱۴ اثر، برگزیده شد و بازبین های دبیر خانه جشنواره بین المللی فجر پس از بررسی نمایش، آنرا واجد شرایط حضور در این جشنواره مهم اعلام کردند.

سام موسایی با بیان اینکه عروسی خون اولین تجربه بازیگری من در بخش ایران یک جشنواره فجر است افزود: در ۲۴ بهمن ماه و طی ۲ سانس در تالار حافظ اجرا داشتیم که بازخوردهای مثبتی را از منتقدان و علاقمدان به تئاتر کشور دریافت کردیم.

 

وی اضافه کرد: اختتامیه این جشنواره ۴ اسفند ماه برگزار می شود و امیدوارم بتوانیم با حضور در میان برگزیدگان جشنواره، افتخاری دیگر برای استان بوشهر بدست آوریم.

 

عکاس: اردلان آشناگر

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=7170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.