• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
استاندار:

تا پایان دولت، مشکل آب بوشهر کامل برطرف می‌شود

  • کد خبر : 10594
  • 20 آذر 1398 - 19:24

استاندار بوشهر گفت:با اقدام‌های صورت گرفته بخش عمده مشکلات آب حل شده و با اطمینان می‌گویم که تا پایان این دولت، دغدغه آب استان به طور کامل برطرف می‌شود.

به گزارش «آوای بوشهر»؛ عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست شورای آب استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های مدیران استان به نتایج خوبی برای حل مشکلات حوزه آب رسیده‌ایم.

او، از برطرف شدن نوبت بندی آب در محلات جنوبی شهر بوشهر خبر داد و افزود: هم اکنون در محلات جنوبی شهر بوشهر که در ۴۰ سال گذشته آب را به صورت نوبت بندی دریافت می‌کردند، مشکل آب برطرف شده و آب آشامیدنی با کیفیت مطلوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر بیان کرد: در تنگک‌ها نیز با تلاش صورت گرفته تا پایان سال به طور کامل مشکل نوبت بندی آب حل می‌شود.

گراوند ادامه داد: پنج استان به عنوان استان معین در زمینه حل مشکلات آب به ما کمک کردند و ۵۰ میلیارد تومان هزینه برای این مهم در نظر گرفته شد.

او از برطرف شدن مشکلات آب در محدوده شمالی شهر بوشهر نیز خبر داد و گفت: ۱۵ میلیارد تومان برای حل مشکل آب محدوده شمال شهر بوشهر اعتبار گذاشتیم که با این طرح، مشکلات آب این محدوده نیز به طور کامل برطرف می‌شود.

استاندار بوشهر افزود: در زمینه آب شیرین کن نیز اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه‌ای که هم اکنون در شهر بوشهر ۲۲ هزار مترمکعب آب شیرین کن در مدار قرار دارد و آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی نیز تا سال آینده وارد مدار می‌شود.

گراوند عنوان کرد: در چند شهرستان استان نیز چندین آب‌شیرین‌کن وارد مدار شده و چندین آب‌شیرین کن نیز در دست اجراست.

او افزود: در زمینه تجهیزات و امکانات حوزه آب و فاضلاب نیز ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که بخش زیادی از مشکلات این حوزه را رفع کرده است.

استاندار بوشهر در مورد سد اخند و سد کلمه نیز بیان کرد: سد اخند تا سال آینده آبگیری می‌شود و ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار متر مکعب به ظرفیت آب استان افزوده می‌شود، ضمن اینکه سد کلمه نیز تا پایان سال وارد مدار خواهد شد.

گراوند، با بیان اینکه آب استان به پایداری مطلوب و قابل قبولی رسیده است گفت: با اقدام‌های صورت گرفته بخش عمده مشکلات آب استان حل شده و به پایداری مطلوب رسیده‌ایم و با اطمینان می‌گویم که تا پایان این دولت، دغدغه آب استان به طور کامل برطرف می‌شود.

او، از تامین ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات آب استان خبر داد و افزود: در بحث تنش آبی در سال‌های گذشته سالانه پنج میلیارد تومان به استان تخصیص می‌یافت که با رایزنی و پیگیری‌های صورت گرفته با افزایش قابل توجه، این رق

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.