• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

تجلیل استاندار بوشهر از فرماندار جم در حوزه جوانی جمعیت

  • کد خبر : 15765
  • 05 خرداد 1402 - 18:11
فعالان حوزه جوانی جمعیت در نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت استان بوشهر با حضور مشاور وزیر کشور، مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور، استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی بوشهر تجلیل شدند.

به گزارش اوای بوشهر به نقل ازخبرگزاری تسنیم، در آیین اختتامیه نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت استان بوشهر ظهر امروز از از فعالان حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد.

در این آیین استاندار بوشهر با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، اظهار داشت: در عملیات بیت‌المقدس همه رزمندگان جوان بودند و این حماسه بزرگ خلق کردند.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه در حوزه ازدواج و فرزندآوری ۲ موضوع بسیار مهم است گفت: گروه نخست مسئولان هستند و با توجه به اینکه بیشتر مسئولان استان بوشهر جوان هستند باید توجه ویژه‌ای به فرزندآوری داشته باشند.

وی گروه دوم را بانوان و نقش مهم آنان در فرزندآوری دانست و خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۱٫۵ سال گذشته اقدامات مهمی در استان بوشهر در عرصه ازدواج جوانان و فرزندآوری شده است و باید از همه ظرفیت‌ها برای فراهم شدن ازدواج جوانان و رفع بی رغبتی در فرزندآوری استفاده شود.

استاندار بوشهر عوامل ازدواج و فرزندآوری را فرهنگی و اقتصادی دانست و تصریح کرد: باید در حوزه فرهنگی تلاش ویژه و اثرگذاری در فرزندآوری شود و زنان در این عرصه نقش مهمی دارند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه حل بحران جمعیت باید به‌صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد گفت: مشوق‌های اقتصادی در حل این بحران تعیین کننده است و در این عرصه مشوق‌های لازم تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی باید اقدامات مهم و جهادی انجام شود گفت: در ترویج برنامه فرهنگی باید فرزندآوری خانواده‌ها به عنوان یک ارزش تلقی شود.

استاندار بوشهر نرخ کاهش ازدواج و فرزندآوری در استان را تا حدودی متوقف شده دانست و خاطرنشان کرد: باید کاهش ازدواج و فرزندآوری در استان به‌صورت کامل متوقف شود و اجرایی شدن مشوق‌های لازم در عرصه فرزندآوری یک ضرورت است.

محمدی‌زاده حل شدن مشکل مسکن جوانان را یکی از راهکارهای ازدواج جوانان و فرزندآوری خانواده‌ها دانست و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی واگذاری زمین به خانواده‌ها و جوانان در عرصه فرزندآوری در شهرهای استان بوشهر به‌زودی آغاز می‌شود.

وی حل مشکل بیکاری جوانان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این زمینه اقدامات مهم و موثر انجام شده و زمینه اشتغال جوانان در بخش‌های مختلف فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر حمایت دوران بارداری بانوان را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: حمایت از بانوان در دوران بارداری، زایمان و ۳ سال پس از تولد فرزند آنان باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

تشویق فرزندآوری با استفاده از فعالان رسانه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر هم با بیان اینکه این استان در پنجره طلایی جمعیت قرار دارد، اظهار داشت: در صورت ادامه این روند جمعیتی، این استان در ۱۵ سال آینده به سمت پیری جمعیت می‌رود که استفاده از فعالان رسانه در فضای مجازی، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و صدا و سیما بسیار تاثیرگذار است.

اکبر پورات  با اشاره به مشکلات پیری جمعیت جامعه تصریح کرد: کشورهایی که دچار پیری جمعیت شده‌اند دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند که لازم است برای جلوگیری از پیری جمعیت جامعه اقدام علمی، عمیق و اساسی انجام شود.

وی با تأکید بر اجرای صحیح و دقیق قانون جوانی جمعیت افزود: همراهی آحاد مردم با سازمان‌ها و دستگاه‌های اثرگذار و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند اثرگذار باشد.

معاون استاندار بوشهر حل مشکل اشتغال و مسکن جوانان را در ترغیب آنها به ازدواج و فرزندآوری مهم دانست و خاطر نشان کرد: در این زمینه اقدامات مهمی بری اشتغال جوانان در پارس جنوبی انجام و استخدام یک هزار نفر از جوانان استان فراهم شده است.

پورات اجرای طرح ازدواج آسان و تأمین زمین رایگان برای مسکن جوانان را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: با این وجود دستگاه‌های اجرایی بوشهر باید به اقدامات خود در راستای قانون جوانی جمعیت شتاب دهند.

فعالیت ۷ کمیته تخصصی در نخستین دوره جایزه ملی جوانی جمعیت

دبیر ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر هم با بیان اینکه در نخستین دوره جایزه ملی جوانی جمعیت ۷ کمیته تخصصی فعالیت کرد اظهار داشت: در قالب این رویداد کمیته‌های رسانه، سازمان‌ها و گروه‌های مردم نهاد، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، نخبگان، خانواده و کمیته دستگاه‌های اجرایی و مدیران تشکیل و فعالیت شرکت‌کنندگان بررسی شد.

رقیه زنگنه‌نژاد با بیان اینکه مدیران مرتبط با هر یک از بخش‌های جایزه ملی جوانی جمعیت فعالیت کردند: افزود عملکرد سازمان‌های مردم نهاد در ۲ سطح درون و برون سازمانی بررسی شد و فعالیت‌های آنها مورد سنجش و داوری قرار گرفت.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری بوشهر اضافه کرد: در این زمینه فعالیت دستگاه‌های مختلف که نقش آفرینی کردند به عنوان برگزیدگان تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.