• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
نماينده مجلس شوراي اسلامي ايران در نشست برابری جنسیتی سازمان ملل متحد

تحقق توسعه پایدار کشورها نیازمند همکاری های بین المللی است

  • کد خبر : 7781
  • 23 اسفند 1397 - 16:26
سکینه الماسی در رابطه با نقش پارلمان ها در تضمين ارتقاي برابري جنسيتي از طريق اختصاص پول به حوزه تامين اجتماعي بيان كرد: تحقق توسعه پايدار براي كشورها علاوه بر تلاش هاي ملي نيازمند همكاري هاي بين المللي است و جمهوري اسلامي ايران همواره آمادگي لازم را براي گسترش هرگونه همكاري در اين زمينه دارد.

آوای بوشهر؛ نماینده مجلس شورای اسلامی ایران  در نشست برابری جنسیتی سازمان ملل متحد گفت: علی رغم  وضعیت ناشی از تحریم های یک طرفه و نامشروع علیه ایران، بودجه مربوط به حوزه بانوان در یکسال اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

سکینه الماسی در رابطه با نقش پارلمان ها در تضمین ارتقای برابری جنسیتی از طریق اختصاص پول به حوزه تامین اجتماعی بیان کرد: تحقق توسعه پایدار برای کشورها علاوه بر تلاش های ملی نیازمند همکاری های بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی لازم را برای گسترش هرگونه همکاری در این زمینه دارد.

وی در رابطه با ارتقا جایگاه بانوان و اختصاص بودجه از طرف پارلمان ایران به حوزه زنان اظهار داشت: در سند بودجه سال ٢٠١٩ نسبت به سال گذشته افزایش بودجه خوبی داشتیه ایم که نشان دهنده جایگاه بالای زنان در جهموری اسلامی ایران است.

الماسی در همین زمینه ادامه داد: بیمه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست نسبت به یکسال گذشته ٢۵ درصد افزایش داشته است، با افزایش بودجه در ورزش قهرمانی و همگانی بانوان روبه رو بوده ایم، وام ازدواج زوجین نیز به دوبرابر افزایش داده ایم.

نماینده ایران در این نشست افزود: حمایت ویژه از طرح های اقتصادی زنان و کسب و کارهای کوچک بانوان با استفاده از معافیت های مالیاتی و تامین هزینه آموزش آی تی و آی سی تی به زنان روستایی و تربیت تسهیل گران روستایی نیز در دستور کار پارلمان ایران است.

اجلاس برابری جنسیتی به مناسبت ١٣ مارس (٢٢ اسفندماه) روزجهانی زن در مقر سازمان ملل در نیویورک در حال برگزاری است و سکینه الماسی و فریده اولادقباد نمایندگان کشور ایران در این نشست حضور دارند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=7781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.