• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

تحلیل سوال هفته – تاسیس بیمارستان درجم

  • کد خبر : 1418
  • 11 مهر 1390 - 5:40

تحلیل سوال هفته اول : تعداد بازدیدها ۲۰۶ نفر سوال :‌آیا با وجود بیمارستان  توحید نیاز به بیمارستان دیگری در شهرستان جم می باشد. آیا تاکنون این بیمارستان نیازهای شهرستان را برآورده ساخته است . ***************************************** یامن اسمه دواء و ذکره شفاء از آنجائیکه مقوله بیمارستان ، بهداری ها و خانه های بهداشت در مرحله […]

تحلیل سوال هفته اول : تعداد بازدیدها ۲۰۶ نفر

سوال :‌آیا با وجود بیمارستان  توحید نیاز به بیمارستان دیگری در شهرستان جم می باشد.

آیا تاکنون این بیمارستان نیازهای شهرستان را برآورده ساخته است .

*****************************************

یامن اسمه دواء و ذکره شفاء

از آنجائیکه مقوله بیمارستان ، بهداری ها و خانه های بهداشت در مرحله اولویت اولیه هر جامعه می باشد و بیشترین دغدغه هر انسانی سلامتی خود و اعضاء‌ خانواده اش می باشد . برآن شدیم تا ببینیم چقدر همشهریان عزیز در سرنوشت شهر خود و شهرستان محل زندگی سهیم هستند .

اکنون بعد از گذشت سالها و با وجود شرکتهای نفت و گاز در منطقه که با آمدنشان رونق زیادی در بحث تجارت و اقتصاد منطقه شکل گرفته است و همچنین با ساکن شدن کارکنان شرکتهای گاز و نفت در جوار شهر جم بی شک قیاس مردم از وضعیت موجود نسبت به شهرکها یک حقی است که نمی توان آن را نادیده گرفت . البته از اینکه افراد زیادی از آقایان و بانوان در این شرکتها مشغول کار شده . جادها و مسیرهای ارتباطی بواسطه این شرکتها شکل گرفته است . بازار ها با توجه به رشد جمعیت و نیاز افراد ساکن پر رونق شده است . و از همه مهمتر فرهنگهایی زیادی به این شهر وارد شده که می بایست این شهر میزبان خوبی برای کسانی باشد که در آنجا زندگی می کنند . شهرکها محل اسکان افراد رسمی شرکتهای نفت و گاز می باشد . اما شهر جم میزبان افرادی است که بصورت پیمانکاری و خصوصی در این شرکتها مشغول به فعالیت هستند و تعدادشان کم نیست .

 

 

اکنون وجود امکانات رفاهی ،‌تفریحی می بایست درخور شأن همه اقشار مختلف بومی و غیر بومی ساخته و آماده بهره برداری باشد . بی شک بیمارستان اولین مقوله است با توجه به صنعتی بودن منطقه و کارهای پر خطر و جمعیت بومی منطقه نیاز است که بیمارستانی مثل بیمارستان تامین اجتماعی با تجهیزات کامل و پزشکان متخصص احداث و آماده خدمات بهینه به مردم باشد . لذا از مسئولین محترم تقاضا میشود با توجه به اینکه تاسیس بیمارستان تامین اجتماعی در دستور کار می باشد هرچه سریعتر مراحل ساخت آن پیگیری گردد .

اما آنچه نباید فراموش کرد خدماتی است که بیمارستان توحید به مردم شهرستان ارائه نموده است . گرچه به اعتقاد من بیمار از ناراحتی رنج می برد و وقتی به بیمارستان مراجعه می نماید ،‌انتظار دارد کادر بیمارستان به ملاطفت با او برخورد نموده و او را راهنمایی نمایند . امیدوارم افراد زحمتکش بیمارستان که بصورت شبانه روز مشغول فعالیت هستند وضعیت بیماران را درک نموده و از درشتی سخن پرهیز نمایند .

نکته ای که حائز اهمیت است تفاوت بین بومی و ساکنین نباید فاحش باشد که افراد بیمار دل شکسته شوند .

اکنون روی سخنم با مسئولین شهرستان جم می باشد که اگر بیمارستانی دیگر باشد تراکم افراد در بیمارستان توحید کمتر بوده و نوع خدمات قطعاً بهتر می شود و پزشکان متعددی در شهرستان حضور پیدا می کنند.

نکته آخر : اینکه پرسنل بیمارستان ، پرستاران و پزشکان از تبعیض در وضعیت بیماران و مراجعه کنندگان بطور جدی خودداری نمایند .

آرزوی ما سربلندی همه کسانی است که برای نجات جان انسانها می کوشند

نظرات کاربران سایت آوای جم :

—————————–

موسوی ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۰۳

نیاز به بیمارستان یک مقوله ای است که بی شک همیشه نیاز است . اگر بیمارستان در خود شهرستان با امکانات مناسب احداث گردد . بی شک مردم در اسایش بیشتری می باشند . البته اگر پزشکان متخصص در آن حضور پیدا نمایند .

 

۰ محمد ا س ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۶

با سلام و ضمن تشکر از آقای هوشمند . بیمارستان توحید جم واقعاً جای تر تمیزی است و تا به حال هم خیلی خوب بوده و امکانات خوبی هم دارد و لی متأسفاه پزشک متخصص و خوب ندارد اگر بیمارستان زده شود بسیار عالی است .بیمارستان توحید جم مشکل عمده ای که دارد این است با دو چشم به مردم نگاه می کند عادی و شرکتی در هما چیز اولویت با شرکتی هاست . و انگار جمی ها بال گردنشان هست

نقل قول

 

۰ ایرانی ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۳

به نظر من صد در صد این شهرستان نیاز به یک بیمارستانی به غیر از بیمارستان شرکت نفت دارد تا مردم با خیال راحت و بدون ترس از این موضوع که مورد تبعیض قرار گیرند ، به آن مراجعه کنند. حتی اگر آن بیمارستان امکاناتی کمتر از بیمارستان نفت داشته باشد ، وجودش ضروری است. ولی متاسفانه این موضوعات برای مسئولین امر هیچ ارزشی ندارد و آنها فقط به فکر درآمد و هزینه های مالی جانبی هستندو آسایش و آرامش مردم برایشان مهم نیست

نقل قول

 

 

۰ تحصیلکرده بیکار ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۳۶

با سلام
با اینکه گاهگاهی گذارم به این بیمارستان افتاده و با اینکه بیشتر کارکنان عملیاتی این بیمارستان جمی هستند اما برخورد با جمی ها اصلا خوب نبوده و حتی آنها نیز فکر میکنند که جمی ها نباید به بیمارستان توحید مراجعه نمایند. تا آنجایی که کارمند حسابداری این بیمارستان به شخص خود من گفتند ما جمی ها باید خدا را شکر کنیم که بیمارستان به ما خدمات ارائه می دهد. شایدم پرسنل نفت و گاز حق داشته باشند و اولویت با آنها باشد. اما سوال من این است آیا بیماری هم می فهمد که اولویت با خانواده آقای مهندس است و منی که جمی ام و از درد به خود می پیچم باید بروم و هفته بعد بیایم برای اینکه این هفته تمام نوبت ها پر است و پزشک نیز هفته ای یک بار به بیمارستان می آید. شهرستان جم باید برای این مهم سرمایه گذاری کند. جای بسی تأسف است که ما در جایی زندگی میکنیم که حتی یک چشم پزشک ندارد و برای همه دردهایمان باید به پزشک عمومی مراجعه کنیم. این در حالیست که من ساعت ها در خیابان های تهران به دنبال یک مطب پزشک عمومی بودم برای مشکلی جزئی و آخر سر با ناامیدی به متخصص مراجعه کردم. این انصاف نیست که در تهران این همه متخصص هست و ما اینجا پزشک متخصص نداشته باشیم. به نظر من دولتی که این همه بودجه به دانشجویان پزشکی می دهد باید از انها در مناطق محروم هم استفاده کنند. آیا بیماری به اندازه مسائل دینی مهم نیست که برای هر منطقه ی محروم یکی از طلاب را فرستاده تا مردم را ارشاد کنند اما پزشکان متخصص همه در تهران جمع شده اند. به نظرم دولت باید وارد عمل شده و بیمارستانی مجهز به همراه متخصصینی متعهد برای این شهرستان فراهم آورد

نقل قول

۰ jami ۰۱ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۱

نه بابا. همینم که هست ارتقاء  بدن ماراضی هستیم.

نقل قول

 

۰ طالب مؤذنی ۰۱ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۰۱

درود بر شما
ابتکار خوبی است. البته شاید جواب این سؤال را بیماران و کلاً آنهایی که گذارشان به بیمارستان می افتد بهتر بدانند.

 

۰ مشایخ ۰۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۲

بله لازم است

نقل قول

 

۰ حسین پیران ۰۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۱

با سلام و احترام
بله که نیاز است حتی بیمارستان با تجهیزات بیشتر جهت بیماران قلبی – جراحی و…

نقل قول

 

۰ موسوی-م ۰۵ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۰۳

خیر -شهرستان جم نیاز مبرم به یک بیمارستان مجهز دارد تاکی باید زیربار بی عدالتیهای دولتمردان برویم بیماران شرکتی بدون هزینه ونوبت حتی با ساده ترین نوع بیماری از بیماران درحال مرگ شهرستان که حاضرند هزینه پرداخت نمایند دراولویت قرار دارند .اگراین عدالت اسلامی است وای به حال عدالت غیر اسلامی.

نقل قول

 

۰ #۱۰ فاطمه ۰۵ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۶

اره نیاز به یک بیمارستان داریم تامستقل باشیم واینقدر منت شرکت نفت بر سرمان نباشد .چرا معلمان کارگران بازاریها کارمندان وسایر اقشار از خدمات نظام استفاده ننمایند مگرانقلاب مخصوص شرکتی هاست که مرفه هستندنه پول اب برق گاز و…….میدهند ومدعی هم هستند

نقل قول

 

۰ #۱۱ کو گوش شنوا ۰۵ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۳

بیمارستان که جای خود دارد چون این بیمارستان یک بیمارستان خصوصی هست و هر گاه شرکت نفت بخواهد میتواند درهای بیمارستان را به روی بومی ها ببندد/یک شهرستان مثل جم که هر روز در حال تغییر وافزایش جمعیت است باید به این مهم دست پیدا کند/شهر ما نیاز به یک کلینیک تخصصی دارد تا بیماران ما مجبور نباشند به شهرستانهای بروند.خلاصه مطلب بگم همیشه مردم جنوب در فقر وعقب ماندگی باید به سر ببرند و من نمیدانم چه کاسه ای زیر این نیم کاسه هست ما با این همه منابع که داریم چرا باید اینقدر عقب مانده باشیم با وجود اینکه از تمام نکات کشور برای کار به اینجا میایند چرا جوانان ما باید بیکار باشند به نظر بنده این بی لیاقتی مسئولان میرساند که برای حفظ قدرت خودشان مردم را فراموش کردند/ با تشکر از شما/

نقل قول

 

 

 

۰ #۱۲ کرم شب تاب ۰۵ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۲۷

این بیمارستان فقط و فقط برای وزارت نفت است و نه هیچ فرد جمی. عادت کرده ایم مثل گداها همیشه دستمان دراز باشد. اگر عرضه داریم باید در مجلس بودجه ای را از وزارت نفت به صورت مصوب شده بگیریم و بیمارستانی تاسیس کنیم. به خدا تا کی باید با سرافکندگی و خواری نگاههای طلبکارانه ی از مابهتران گاز را تحمل کنیم. مردن بهتر از منت کشی است.

نقل قول

 

۰ #۱۳ رها ۰۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۵

با توجه به جمعیت شهرستان و وجود مراکز بهداشتی درمانی و کلینیک های مستقر در شهرکها بنظر می رسد بیمارستان توحید جوابگوی نیازهای شهرستان در حال حاضر داشته باشد و نکته ای که در این مبحث قابل بیان است وجود تبعیض در برخورد ها بین شرکتی و مردم عادی می باشد که خیلی وقتهاانسان فکر می کند این بیمارستان ارثیه پدریشان است.

نقل قول

 

۰ #۱۴ محمد علی ۰۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۰۱

شهرستان جم قطعا نیازمند یک بیمارستان مخصوص به خود می باشد زیرا با افزایش رشد جمعیت شهر و شهرک های جم وجود یک بیمارستان به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز های مردم باشد.

نقل قول

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1418

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.