• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10
شنیده های هفتگی آوای بوشهر؛

تخلف شرکت توزیع برق در واگذاری انشعاب!/قهر و آشتی سرمربی جدید پارس جم/هشدار مدیر کل ثبت اسناد به واحدهای ثبتی/سفر چراغ خاموش شورای شهر جم به خارج و سوالات بی پاسخ/بلاتکلیفی پذیرفته شدگان پلیمر پاد جم/ و …

  • کد خبر : 9212
  • 09 تیر 1398 - 11:10
آوای بوشهر شنبه هر هفته با اخبار شنیدنی کوتاه به روز می شود. خواندن این بسته خبری را به مخاطبان پیشنهاد می کنیم( با توجه به تعطیلی روز شنبه استثنائا شنیده های این هفته یک شنبه منتشر شده است)

به گزارش آوای بوشهر؛  آوای بوشهر شنبه هر هفته با اخبار شنیدنی کوتاه به روز می شود. خواندن این بسته خبری را به مخاطبان پیشنهاد می کنیم( با توجه به تعطیلی روز شنبه استثنائا شنیده های این هفته یک شنبه منتشر شده است)


اول: شرکت توزیع برق استان بوشهر برای جبران کسری اعتبارات، بخشی از تکالیف این شرکت در واگذاری انشعاب را به دوش مردم انداخته است.
گلایه های زیادی از سوی کاربران این پایگاه خبری رسیده که ادارات برق، هزینه های اخذ شده شامل “نیرو رسانی” که در قالب حق انشعاب از متقاضیان دریافت شده را با عناوین مختلف مثل تهیه کابل و … به عهده متقاضیان می گذراند که خلاف دستورالعمل واگذاری انشعاب است.
در این خصوص گزارش مفصلی طی روزهای آتی از آوای بوشهر منتشر می شود.


دوم: شنیده شده ۷ نفر از مدیران شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی طبق بخشنامه وزیر نفت در خصوص جابجایی مدیران چهارساله باید پست های خود را ترک کنند.
روسای منابع انسانی، روابط عمومی، اچ اس ای، بازرگانی و کالا و امور مالی از جمله این مدیران هستند. تکاپوهایی برای به دست آوردن این سمت ها در این شرکت آغاز شده است.


سوم: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در نشستی با برخی فعالان کشاورزی شهرستان عسلویه، از تخلف استانداری بوشهر در توزیع عوارض آلایندگی عسلویه پرده برداشته و اعلام کرده ۹۰ درصد عوارض آلایندگی عسلویه در شمال استان توزیع شده است!
هنوز استانداری بوشهر به این افشاگری پاسخی نداده و گمانه زنی ها در مورد صحت ادعای معاون رئیس جمهور و تخطی از قانون در استانداری بیشتر کرده است.


چهارم: عسلویه مرکز دیالیز ندارد و این موضوع گلایه های شدید مردم این شهرستان را به دنبال داشته است. برخی ها معتقدند عوارض آلایندگی عسلویه باید صرف زیرساخت های درمانی این شهرستان شود نه اینکه به شهرستان هایی پرداخت شود که هیچ آسیبی از عوارض آلایندگی ندارند.



پنجم: به تازگی بخشنامه ای به استانداری ها و شهرداری ها ابلاغ شده که شهرداران باید در محل خدمت ساکن شوند و در صورت عدم سکونت شرایط احراز تصدی سمت شهرداری را ندارند.
بسیاری از شهرداران استان بوشهر از این قانون تبعیت نمی کنند و مشخص نیست چرا استانداری ها و فرمانداری ها به عنوان مرجع نظارت بر شهرداری ها، هنوز در این زمینه اقدامات قانونی را انجام نمی دهند!؟



ششم: شنیده شده شورای شهر جم در اقدامی چراغ خاموش به سفر خارجی رفته اند. با وجود رسانه ای شدن موضوع، هنوز هیچ پاسخی به این ابهام داده نشده که این سفر به صورت شخصی انجام شده یا از هزینه های شهرداری بوده است؟
چمران رفیعی پور عضو شورای شهر جم به تازگی تصویری از حضورش در مرزجلفا را منتشر کرده است!


هفتم: سرمربی تیم پارس جنوبی جم نیامده وارد وضعیت قهر و آشتی شده! شنیده شده هفته گذشته فراز کمال وند در تهران و در اعتراض به وضعیت نامناسب محل تمرین، تمرین را ترک کرده و با پادرمیانی مجددا بازگشته است.



هشتم: مدیر کل ثبت اسناد در نامه ای به واحدهای ثبتی از تخلفی بزرگ در تک برگ کردن سندهای مالکیت پرده برداشته است!
گویا نقشه برداری املاک جز تکالیف واحدهای ثبتی بوده که در اقدامی خلاف قانون، متقاضیان به دفاتر نقشه کشی ارجاع داده می شوند. البته مشخص نیست هزینه های سنگین این تخلف را چه کسی باید به مردم بازگرداند؟


نهم: هشدار دادستان جم نسبت به افزایش کلاهبرداری از طریق خودپردازها!
روح الله فروغی فر در سخنان پیش از خطبه های جمعه اعلام کرده عده ای سودجو با استفاده از ناآگاهی مردم به عنوان کارشناسان رادیو و … تماس گرفته و قربانیان را پای خودپرداز می کشانند و حساب های شان را خالی می کنند که با توجه به هویت های جعلی این افراد، پیگیری سرقت های انجام شده سخت است.


دهم: با وجود وعده مسئولان برای راه اندازی پزشکی قانونی در جم، همچنان جم بدون مرکز پزشکی قانونی است و مشخص نیست این وعده ها چه زمانی محقق می شوند.
دو سال از استعفای پزشک قانونی جم می گذرد و مردم برای اخذ مجوز تدفین در سایر شهرهای استان سرگردان می شوند.


یازدهم: شنیده شده بخشداران استان به زودی منصوب می شوند. همچنان خانم ها جدی ترین گزینه بخشداری های مرکزی هستند. تعلل در انتصاب بخشداران، اعتراضات شوراها و فعالان سیاسی را به دنبال داشته است.


دوازدهم: بخشدار ریز شهرستان جم گزینه جدی معاونت سیاسی فرمانداری دشتی
به دنبال اعتراض طوماری شوراهای بخش ریز به عملکرد ناصر ابراهیمی در هفته های گشته، اکنون خبر می رسد وی گزینه جدی معاونت سیاسی فرمانداری دشتی است.


سیزدهم: انتصاب مصطفی سالاری به مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی حاشیه ساز شد. محمود صادقی نماینده مجلس در توئیتی به شدت از انتصاب سالاری انتقاد کرده است و یکی از خبرنگاران کشور هم در پیج اینستاگرامی تخلفاتی را به سالاری نسبت داده است.
سالاری پیش از این هم در انتصابش به عنوان استاندار گیلان با حمله شدید صادق زیباکلام تحلیل گر سیاسی مطرح کشور مواجه شده بود.



چهاردهم: نیروهای اوتی بیمارستان شهید گنجی برازجان ده ماه است که حقوق نگرفته اند.
طبق شنیده ها این نیروها بدون بیمه مشغول به کار بوده اند و اکنون نیز مدت ۱۰ ماه است که حقوقی بابت خدمات شان دریافت نکرده اند. موضوعی که اعتراض امام جمعه برازجان را هم به همراه داشته است.


پانزدهم: گرمای تابستان و مصرف آب، شهرک های نفتی جم را با بحران مواجه کرده است.
طبق اعلام کارگروه بحران مجتمع مسکونی پارس جم، اماکن ورزشی شهرک ها به ویژه استخرها تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و هشدارهایی به خانوارهای نفتی برای کاهش مصرف آب داده شده است.


شانزدهم: رئیس سازمان نوسازی مدارس با دعوت الماسی نماینده مجلس برای بازدید و کلنگ زنی پروژه های آموزشی به جنوب استان سفر کرد.
الماسی در حاشیه این سفر گفت: ۵۰ مدرسه در جنوب استان در دست احداث است که از این تعداد ۴۵ مدرسه از محل بسته ۶۰۰ میلیاردی نفت در حال اجراست.


هفدهم: بلاتکلیفی ۱۷۰ پذیرفته شده پلیمر پاد جم

پذیرفته شدگان آزمون پتروشیمی پلیمر پاد جم می گویند:  بعد از گذشت پنج ماه از انجام کلیه مراحل جذب کماکان هیچ زمانی برای دعوت به کار و آموزش اعلام نشده و با وجود وضعیت بد معیشت و تسویه حساب متقاضیان از شغل قبلی، اوضاع بسیار تاسف باری داریم.


هجدهم: انتشار حکم مهدی یوسفی مدیر عامل وقت منطقه ویژه و کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس در دشتستان برای محمد باقر سعادت!

به تازگی سندی منتشر شده که نشان می‌دهد محمدباقر سعادت(نماینده دشتستان در مجلس) مشاور مدیرعامل منطقه ویژه پارس‌جنوبی بوده است. شنیده شده انتشار این جکم در چند ماه مانده به انتخابات مجلس، در راستای تخریب نماینده فعلی دشتستان صورت گرفته است.


و دست آخر اینکه؛ محمد گنجی امام جمعه جم پس ۸ سال حضور در جم از این شهر رفتنی شد. شنیده شده وی راهی شهر گله دار استان فارس می شود.
حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه کنونی کاکی جایگزین گنجی شده است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.