• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
جوابیه منطقه ویژه پارس به یک خبر:

تصاویر منتشره از نهالستان گزینشی است/ بخشی از نهالستان به دلیل طوفان تخریب شد

  • کد خبر : 9506
  • 09 مرداد 1398 - 15:22
تصاوير منتشر شده مربوط به بخش كوچكي از گلخانه و شاسي هاي تكثير گل فصلي بوده و به هيچ وجه مربوط به فضاي سبز نهالستان نمي باشد، فضاي سبز نهالستان شامل چندین بخش از جمله تفرجگاه، درختان چند ساله رديفي بياباني، گياهان پوششي اطراف محدوده نهالستان، تله متري و ... مي باشد.

مدیر مسئول محترم سایت خبری آوای بوشهر

با سلام و احترام
پیرو انتشار مطلبی با عنوان خشک شدن نهالستان منطقه ویژه پارس خواهشمند است دستور فرمایید پاسخ ذیل جهت تنویر افکار عمومی منتشر گردد:

«تصاویر منتشر شده مربوط به بخش کوچکی از گلخانه و شاسی های تکثیر گل فصلی بوده و به هیچ وجه مربوط به فضای سبز نهالستان نمی باشد، فضای سبز نهالستان شامل چندین بخش از جمله تفرجگاه، درختان چند ساله ردیفی بیابانی، گیاهان پوششی اطراف محدوده نهالستان، تله متری و … می باشد.

تصاویر گزینش شده در آن گزارش که هدف آن چیزی جز انحراف افکار عمومی نیست مربوط به خسارت طوفان شدید در فروردین ماه سال جاری در بخش کوچکی از نهالستان بوده است که این امر نیز بدلیل خسارات وارده بر اثر طوفان توسط اداره کل هواشناسی استان بوشهر مورد تایید قرار گرفته است لذا این سازمان در صدد دریافت خسارت وارده به سقف گلخانه از مبادی ذیربط بیمه ایران می باشد که متعاقبا” پس از دریافت خسارت وارده و ترمیم سقف یاد شده نسبت به تکثیر و تولید گیاهان اقدام خواهد شد.

همچنین عملیات تکثیر در شاسی گل های فصلی بدلیل شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه بصورت فصلی متوقف و در ماه جاری ” ادامه تکثیر و تولید گل‌های فصلی آغاز خواهد شد.

ساخت تفرجگاه به مساحت۴ هزار متر مربع در نهالستان، تولید انجیر معابد و آموزش جامعه محلی جهت ترویج و کاشت این نهال ارزشمند به منظور حفظ محیط زیست، ساخت گلخانه به مساحت ۱ هزار متر مربع و تولید چندین هزار بوته گل اپارتمانی در این گلخانه، کاشت ۴ میلیون پیاز گل فصلی در سال برای استفاده در شهرها و نواحی محیط پیرامونی از مهمترین اقدامات مدیریت خدمات شهری در نهالستان منطقه ویژه پارس است که همواره نقش مهمی در توسعه فضای سبز مناطق پیرامونی صنعت نفت بر عهده داشته است.

تکمیل و توسعه کلیه نهاده ها در نهالستان با تکیه بر دانش بومی در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد که این امر ضمن توسعه باغچه های نهالستان زیبایی بی نظیری نیز در فضای شهری مناطق پیرامونی به ارمغان می آورد.»

 

جوابیه روابط عمومی منطقه ویژه پارس واکنش به خبر زیر است که در هفته های گذشته در کانال تلگرام آوای بوشهر منتشر شد:

نهالستان سرسبز منطقه ویژه خشک شد!

تصاویر دریافتی آوای بوشهر حکایت از خشک شدن نهالستان سرسبز منطقه ویژه پارس در بیدخون عسلویه دارد.

این نهالستان که مساحت آن ۱۰ هکتار برآورد می شود گنجینه بزرگی برای مدیریت فضای شهری عسلویه و حتی استان بوشهر محسوب می شد که امروز به طور کامل از بین رفته است!

توسعه فضای سبز در عسلویه نقش مهمی در کاهش آلایندگی منطقه دارد و مشخص نیست علت از بین بردن این نهالستان چیست و مدیریت خدمات شهری منطقه ویژه چه پاسخی برای این موضوع دارد؟!

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.