• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12
شنیده های هفتگی آوای بوشهر؛

تعلل استاندار در انتصاب بخشداران/ نرخ های عجیب و غریب مدارس غیر دولتی در جم/ شورای عسلویه به دنبال اجرای روش جدید توزیع آلایندگی/ تغییر مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی و یک نگرانی!/ و …

  • کد خبر : 9168
  • 01 تیر 1398 - 12:19

به گزارش آوای بوشهر؛ از این هفته و هر شنبه با اخبار شنیدنی کوتاه به روز می شویم. خواندن این بسته خبری را به مخاطبان پیشنهاد می کنیم: ۱٫ انتصاب بخشداران در استان بوشهر در هاله ای از ابهام!/ استاندار توان تصمیم گیری ندارد! با وجود اینکه هم اکنون چند شهرستان استان بدون بخشدار هستند […]

به گزارش آوای بوشهر؛ از این هفته و هر شنبه با اخبار شنیدنی کوتاه به روز می شویم. خواندن این بسته خبری را به مخاطبان پیشنهاد می کنیم:

۱٫ انتصاب بخشداران در استان بوشهر در هاله ای از ابهام!/ استاندار توان تصمیم گیری ندارد!
با وجود اینکه هم اکنون چند شهرستان استان بدون بخشدار هستند اما مشخص نیست با توجه به شروع پروسه انتخابات، چرا هنوز استاندار بوشهر در انتصاب ها تعلل می کند؟
از زمان انتصاب گراوند به استانداری بوشهر، روند انتصابات با کندی همراه شده و همین موضوع هم انتقادهای فراوانی را در پی داشته است. برخی معتقدند استاندار بوشهر توان تصمیم گیری قاطع در زمینه انتصابات را ندارد!
با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و بحران های مختلف آب و برق در استان بوشهر، تعلل استاندار در انتصاب بخشداران، دامن زدن بیشتر به بحران های موجود و پیش رو تلقی می شود.

۲٫ وضعیت بازار جم، داد امام جمعه را هم درآورد/ اصلاح سخنان بعد از انتشار!
محمد گنجی در خطبه های این هفته با انتقاد شدید از اتاق اصناف گفته بود: اتاق اصناف در نظارت تبعیض قائل می شود و کمتر شاهد نظارت اصناف بر بازار هستیم که نارضایتی مردم از تفاوت قیمت ها را شاهد هستیم.
هر چند ساعاتی بعد ستاد نماز جمعه دو بخش تبعیض در نظارت و کوتاهی در انجام وظیفه را از خبر منتشر شده حذف کرد!

۳٫ بررسی های خبرنگار آوای بوشهر نشان می دهد لیست هزینه ثبت نام منتشر شده آموزش و پرورش برای پیش دبستانی و مدارس غیر دولتی جم، هیچ سنخیتی با هزینه های دریافتی از اولیا ندارد و بعضا رقم هایی چندین برابر رقم های اعلامی از مردم دریافت می شود.
طبق بررسی ها، برخی مدارس رقم هایی تا قریب ۱۰ میلیون را هم دریافت کرده اند در حالی که سقف رقم های اعلامی آموزش و پرورش حداکثر ۳ میلیون تومان است! هنوز مشخص نیست چراغ سبز افزایش نرخ های مصوب آموزش و پرورش را چه کسی داده است. مدیریت آموزش و پرورش جم تا کنون واکنشی نسبت به این تفاوت عجیب نرخ مصوب و هزینه دریافتی مدارس نداشته است.

۴٫ با وجود تاکید وزارت آموزش و پرورش در خصوص عدم دریافت هزینه اضافی از اولیا در مدارس، شنیده می شود مدارس اولیا را موظف به پرداخت ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزارتومان به عنوان کمک هزینه کرده اند. برخی از مدارس تهدید می کنند در صورت عدم پرداخت کمک هزینه، از ثبت نام دانش آموزان خودداری می شود!

۵٫ پرچم های منطقه ویژه بالاتر از پرچم های ایران!
یکی از کاربران آوای بوشهر تصویری از اهتزار پرچم های ایران و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در محور ورودی شرکت های پتروشیمی در عسلویه ارسال کرده که نشان می دهد پرچم های منطقه ویژه بالاتر از پرچم های ایران نصب شده اند!

۶٫ وضعیت آب شرب در جنوب استان بوشهر روز به روز بحرانی تر می شود. شهرستان جم از ابتدای تابستان با جیره بندی آب در بخش زیادی از نقاط روستایی مواجه شده و شرایط آبرسانی، گلایه های شدید مردم را به همراه داشته است.
این وضعیت در بخش هایی از عسلویه هم مشاهده شده و به نظر می رسد در ادامه تابستان، شرایط بدتر شود.
هفته گذشته شرایط آبرسانی در بخش هایی از شهرستان دیر هم گلایه های مردمی را به همراه داشته و طبق شنیده ها، با اقدامات انجام شده شرایط آبرسانی در روزهای گذشته بهبود یافته است.

۷٫ معضل مخابرات و سیستم ارتباطی روستاهای شهرستان جم، مردم را کلافه کرده است. چندین روستا در بخش مرکزی و ریز با شرایط ارتباطی نامطلوبی مواجه هستند و با وجود سفر وزیر ارتباطات و بازدید مدیر عامل مخابرات کشور از زیرساخت های ارتباطی جم و وعده حل معضل ارتباطی روستاها، مردم همچنان از تلفن ثابت بی بهره اند و آنتن دهی تلفن همراه هم با اختلال شدید مواجه است.

۸٫ تغییر مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی/ نگرانی از بسته شدن فضا برای نیروهای بومی!
شنیده شده محمد رضا بابایی مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی از این سمت رفتنی شده و به جای وی اسحاق فرشیدی به این سمت منصوب می شود.
اسحاق فرشیدی تا کنون معاونت آموزش و منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران را بر عهده داشته و نگرانی هایی در مورد رویکرد وی در بی توجهی به ظرفیت های بومی وجود دارد.
باید دید این انتصاب به سرانجام می رسد یا با مخالفت مسئولان محلی، تصمیم مدیران شرکت ملی گاز و مجتمع گاز پارس جنوبی تغییر می کند؟

۹٫ کاربران آوای بوشهر با ارسال این عکس نوشته اند: اداره آب برای واگذاری انشعاب، این اقلام را از متقاضی مطالبه می کند و مشخص نیست هزینه ای که بابت انشعاب از متقاضیان دریافت می شود دقیقا برای چیست؟
شرکت های آب و فاضلاب در این زمینه حتی هزینه اجرای خطوط آبرسانی عمومی که از تکالیف شرکت های آب هست را از متقاضیان مطالبه می کنند و اگر متقاضی توان پرداخت یا اجرای خط را نداشته باشد از انشعاب قانونی آب محروم می شود!

۱۰٫ یک کنگانی دبیر کمیسیون برنامه و بودجه اتاق اصناف ایران شد.
طبق نظر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه اتاق اصناف ایران، عیسی کرمی نماینده اتاق اصناف بوشهر به عنوان دبیر این کمیسیون انتخاب شد.

۱۱٫ فرماندار جم در نشست هماهنگی برگزاری لیگ نوزدهم در جم گفته: بابت مصوبه الزام به نصب صندلی در ورزشگاه تختی جم نگرانی وجود ندارد!/ از معاون امنیتی وزیر برای میزبانی جشن قهرمانی لوح تقدیر گرفتیم.
محمد حسینی در نشستی که با حضور رئیس هیات فوتبال، رئیس کانون هواداران پارس، مشاور امور روحانیت فرماندار و مسئول دفتر الماسی در جم برگزار شد گفت:
نشست استاندار و نماینده مجلس با شرکت های پتروشیمی ها به تفاهماتی برای حمایت از تیم پارس جنوبی جم انجامیده ومکاتباتی هم استاندار بوشهر با وزیر نفت در حوزه مسئولیت های اجتماعی و کمک به ورزش استان داشته است.
نگرانی خاصی در مورد صندلی گذاری ورزشگاه وجود ندارد. صندلی گذاری در ورزشگاه های کوچک مزایا و معایبی دارد که باید هر دو دیده شود. قطعا صندلی گذاری کار زمان بری است اما خللی در میزبانی ایجاد نخواهد کرد.
چمن شماره یک و دو ورزشگاه تختی جم بازسازی و چمن بزرگ بهارستان هم برای تمرینات تیم پارس تا هفته دولت به بهره برداری می رسد. هتل شهرداری جم هم تا هفته دولت افتتاح می شود.

۱۲٫ انتصاب بخشداران در استان بوشهر در هاله ای از ابهام!/ استاندار توان تصمیم گیری ندارد!
با وجود اینکه هم اکنون چند شهرستان استان بدون بخشدار هستند اما مشخص نیست با توجه به فرا رسیدن تمهیدات انتخابات، چرا هنوز استاندار بوشهر در انتصاب ها تعلل می کند.
از زمان انتصاب گراوند به استانداری بوشهر، روند انتصابات با کندی همراه شده و همین موضوع هم انتقادهای فراوانی را در پی داشته است. برخی معتقدند استاندار بوشهر توان تصمیم گیری قاطع در زمینه انتصابات را ندارد!
با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و بحران های مختلف آب و برق در استان بوشهر، تعلل استاندار در انتصاب بخشداران، به دامن زدن بیشتر به بحران های موجود و پیش رو منجر می شود.

۱۳٫ تحرکات انتخاباتی در استان بوشهر افزایش یافته و هر روز خبرهای مختلفی از اعلام حضور افراد در حوزه های انتخابیه چهارگانه استان به گوش می رسد.
شنیده شده در جنوب استان، نفتی ها قصد دارند یک کاندیدای تماما نفتی را با حمایت مالی ویژه کاندیدای انتخابات مجلس در این حوزه کنند. رایزنی هایی هم با برخی چهره های بومی و مطرح نفتی صورت گرفته اما گویا هنوز بر روی گزینه مورد نظر اجماع لازم صورت نگرفته است.

۱۴٫ اتفاق عجیب در آزمون استخدامی یکی از شرکت های عسلویه!
داوطلبان آزمون استخدامی شرکت پارس فنل عسلویه با ارسال پیام هایی از نحوه برگزاری آزمون کتبی بشدت انتقاد کردند.
داوطلبان از مغایرت شماره داوطلبی و نام خانوادگی مندرج بر روی صندلی با کارت آزمون خبر دادند.

۱۵٫ شنیده شده اعضای شورای شهر عسلویه در نشست با الماسی نماینده مردم در مجلس خواهان محاسبه و توزیع عوارض آلایندگی به شیوه جدید شده اند. شورا معتقد است روش استانداری بوشهر در توزیع عوارض، ظلم به مردم عسلویه است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.