• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6

تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

  • کد خبر : 28
  • 14 اردیبهشت 1390 - 15:02

  دراجرای تبصره ۷ ماده ۱۷ قانون الحاق سه ماده و دو تبصره به قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب ۷/۱۰/۸۹ مجلس محترم شورای اسلامی و نیز دستورالعمل شماره ۷۸/۷۱۰- ۴/۱۲/۸۹ مراتب ذیل جهت اجرا ابلاغ می گردد . دراجرای تبصره ۷ ماده ۱۷ قانون الحاق سه ماده و دو […]

 

دراجرای تبصره ۷ ماده ۱۷ قانون الحاق سه ماده و دو تبصره به قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب ۷/۱۰/۸۹ مجلس محترم شورای اسلامی و نیز دستورالعمل شماره ۷۸/۷۱۰- ۴/۱۲/۸۹ مراتب ذیل جهت اجرا ابلاغ می گردد .

دراجرای تبصره ۷ ماده ۱۷ قانون الحاق سه ماده و دو تبصره به قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب ۷/۱۰/۸۹ مجلس محترم شورای اسلامی و نیز دستورالعمل شماره ۷۸/۷۱۰- ۴/۱۲/۸۹ مراتب ذیل جهت اجرا ابلاغ می گردد .

اداره کل آموزش وپرورش استان …

 

باسلام و احترام

دراجرای تبصره ۷ ماده ۱۷ قانون الحاق سه ماده و دو تبصره به قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب ۷/۱۰/۸۹ مجلس محترم شورای اسلامی و نیز دستورالعمل شماره ۷۸/۷۱۰- ۴/۱۲/۸۹ مراتب ذیل جهت اجرا ابلاغ می گردد .

۱-  به محض وصول این دستورالعمل و به منظور حسن انجام کار ، پیشگیری از بروز هرگونه مشکل و رعایت قوانین و مقررات مربوطه کمیته ای به ریاست مدیر کل محترم استان متشکل از معاونین ذیربط و رئیس امور اداری و تشکیلات ، حراست ، گزینش ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ، نهضت سوادآموزی ، نماینده حقوقی ، روابط عمومی و اداره سنجش تشکیل و بر روند برگزاری آزمون و رسیدگی به شکایات پیگیری و نظارت خواهند داشت .

۲-    اداره کل بایستی نسبت به اطلاع رسانی مناسب از طریق جرائد و رسانه های محلی در موعد مقرر اقدام نماید .

۳-  برگزاری آزمون برای تعیین اولویت افراد واجد شرایط ماده مذکور و صرفاً در رشته های آموزش ابتدایی،  آموزش استثنایی ومراقب بهداشت در مقطع ابتدایی صورت می پذیرد .

۴-  ضروری است نیاز مناطق و مجتمع های روستایی را به رشته های مذکور تعیین تا در مراحل بعد براساس آن نسبت به جذب نیرو اقدام گردد .

۵-  در هنگام ثبت نام سوابق و مدارک افراد داوطلب شرکت در آزمون باید توسط امور اداری آن اداره کل به دقت بررسی و پس از تائید فرم مشخصات ، فرد می تواند نسبت به واریز وجه ثبت نام اقدام نماید .

۶-  طراحی و تدوین دفترچه سوالات از سوی مرکز سنجش آموزش وپرورش انجام و یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون تحویل نمایندگان محترم استانها خواهد شد .

۷-    سطح سؤالات آزمون در حد سر فصل کتب مراکز تربیت معلم خواهد بود .

۸-  توزیع کارت ورود به آزمون از روز ۲۸/۳/۱۳۹۰ لغایت ۳۰/۳/۱۳۹۰ از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه خواهد بود .

۹-    آزمون در مراکز استانها به صورت هماهنگ در روز جمعه مورخ ۳/۴/۹۰  ساعت ۹ صبح برگزار می گردد.

۱۰-کلیه مراحل اجرای آزمون (ثبت نام ، تکمیل فرم مشخصات و تهیه کارت ورود به جلسه ، تکثیر دفترچه سوالات ، تولید پاسخنامه ، تصحیح و اعلام نتایج ….) توسط آن اداره کل صورت می پذیرد .

۱۱-   ناظرین کشوری جهت نظارت بر حسن اجرای آزمون و سایر مراحل آن معرفی خواهندشد.

۱۲-  لازم است به شکل مناسبی به افراد مراجعه کننده ابلاغ گردد که :

« افراد مشمول قانون در صورت شرکت نکردن در آزمون و یا شرکت در آزمون و عدم کسب حد نصاب لازم از ادامه خدمت آموزشی محروم خواهند شد» .

۱۲-   از هم اکنون تمهیدات لازم درخصوص تعیین مکان برگزاری آزمون با توجه به پراکندگی جغرافیایی داوطلبان، قرنطینه سوالات و امنیت آزمون فراهم شود .

وحید کیارشی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی

شرایط عمومی شرکت در این آزمون

شرکت کنندگان علاوه بر دارا بودن شرایط اختصاصی باید در هنگام ثبت نام دارای کلیه شرایط مصرحه در قوانین و مقررات مربوط از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون گزینش که اهم آنها به شرح زیر اعلام می شود ، باشند :

۱- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .

۲- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .

۳- داشتن تابعیت ایران

۴- داشتن حداقل سن۲۰ سال تمام و حداکثر ۴۰ سال تمام

۵- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان

۶- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

۷- نداشتن سابقه محکومیت جزایی مؤثر

۸- داشتن مدرک تحصیلی معتبر دانشگاهی یا مدارک همتراز معتبر ( مورد تأیید مراجع قانونی صادر کننده)

۹- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که بکارگیری می شوند .

شرایط اختصاصی شرکت در این آزمون :

۱- افرادی که از ۱/۱/۱۳۷۹ به بعد به صورت حق التدریس و یا در سالهای اخیر از طریق شرکت های خدماتی حداقل ۱۲ ساعت تدریس در هفته و یکسال تحصیلی با وزارت آموزش و پرورش همکاری آموزشی و پرورشی داشته اند و یا در نهضت سوادآموزی به صورت آموزشیار حداقل در یک دوره خدمت نموده اند و خدمت و همکاری آنها مستمر نبوده است .

تبصره ۱ : احراز همکاری آموزشی و پرورشی این افراد به عهده آموزش و پرورش و آموزشیاران نهضت سواد آموزی با گواهی نهضت سوادآموزی خواهد بود .

تبصره ۲: نیروهای حق التدریس مطابق با ابلاغ آموزش و پرورش مشغول بکار شده ، و از آموزش و پرورش حق التدریس دریافت کرده باشند ، و نیروهای شرکتی مطابق لیست های موجود در آموزش و پرورش از جمله آموزش و گزینش و ذیحسابیها  شناسایی می شوند .

تبصره ۳: کلیه آموزشیاران نهضت سوادآموزی که مشمول استخدام قانون تعیین تکلیف مصوب ۱۵/۷/۸۸ مجلس شورای اسلامی و الحاقیه های پس از آن نمی باشند ، می توانند دراین آزمون شرکت نمایند.

۲- کسب حد نصاب لازم ۶۰ درصد نمره  در این آزمون .

تذکر  : افراد مشمول این ماده چنانچه در آزمون شرکت نکنند و یا در صورت شرکت حدنصاب تعیین شده را کسب ننمایند به خدمت آموزشی یا همکاری آموزشی آنها خاتمه داده می شود .

۳- نداشتن مانع قانونی استخدام در دستگاههای دولتی و همچنین نداشتن منع بکارگیری در آموزش و پرورش به موجب آراء مراجع قانونی .

۴- سپردن تعهد رسمی مبنی بر اینکه در صورت بکارگیری ( حق التدریس یا استخدام ) حداقل به مدت ۱۰ سال درمجتمع های روستایی و مناطق روستایی که آموزش و پرورش نیاز داشته و اعلام می کند خدمت نماید و در صورت استنکاف مکلف بوده به ازای هر سال عدم ایفای تعهد مبلغی را مطابق مفاد سند تعهد که توسط آموزش و پرورش تنظیم می شود به آموزش و پرورش پرداخت نماید .

۵- افرادی که براساس این ماده بکارگیری می شوند آموزش و پرورش بر اساس نیاز خود و برحسب جنسیت و نیاز هر منطقه و صرفاً برای مناطق روستایی بکارگیری می کند .

۶- این آزمون صرفاً برای رشته های آموزش ابتدایی ، آموزش استثنایی و مراقب بهداشت مدارس برای مقطع ابتدایی برگزار می شود و افرادی که براساس اولویت ها به کارگیری می شوند  فقط باید در همان رشته و مقطعی که آزمون داده اند خدمت کنند .

تذکر : افراد شرکت کننده در آزمون می بایست با توجه به سوابق تجربی ، رشته تحصیلی و علاقمندی خود صرفاً در یکی از رشته های فوق الذکر ثبت نام کنند .

**تذکرات مهم:

۱- افرادی که حدنصاب مقرر در آزمون را به دست آورده و دارای اولویت های قانونی می باشند باید در زمان استخدام نیز دارای شرایط و صلاحیت عمومی باشند .

۲- چنانچه در هر مرحله از مراحل آزمون و جذب ( حتی پس از قبولی نهایی و تعیین اولویت بکارگیری ) محرز شود داوطلب اطلاعات و مدارک خلاف واقع داده یا فاقد شرایط مندرج در آگهی این آزمون بوده محروم و قبولی وی کان لم یکن تلقی خواهد شد.

۳- صحت مدارک تحصیلی پذیرفته شدگان در این آزمون توسط آموزش و پرورش از مراجع ذی ربط استعلام و در صورت عدم تأیید ، قبولی آنها کان لم یکن می شود .

۴- افراد واجد شرایط درصورتیکه در استانهای مختلف سابقه خدمت آموزشی دارند صرفاً در محل سکونت استان فعلی خود مجاز به شرکت در آزمون می باشند .

شرایط و زمان نحوه ثبت نام :

افراد واجد شرایط می توانند از تاریخ ۱۰/۲/۱۳۹۰ لغایت ۲۰/۲/۱۳۹۰ با مراجعه به آموزش و پرورش محل خدمت پس از تکمیل فرم مشخصات در صورت تائید آموزش و پرورش نسبت به واریز مبلغ ۰۰۰/۵۰ ریال به حساب ۳۱-۱۲۴۵ درآمدهای اختصاصی  نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (‌قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی ) به عنوان حق شرکت در آزمون اقدام با مراجعه حضوری به کارگزینی ( امور اداری ) استان نسبت به شرکت در آزمون اقدام نمایند .

تذکر : وجه واریزی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد ، ضروری است داوطلبان پس از اطلاع کامل از شرایط ثبت نام در خصوص واریز وجه اقدام نمایند .

مدارک لازم برای ثبت نام :

۱-      دو قطعه عکس ۴ ×۳

۲-      کپی شناسنامه و کارت ملی همراه با اصل

۳-      کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان

۴-      تصویر و اصل مدرک فارغ التحصیلی ، گواهی های انجام کار تائید شده حسب مورد توسط ادارات محل خدمت یا نهضت سوادآموزی

نحوه احتساب نمره و اولویت بندی :

۱- افراد شرکت کننده در آزمون باید حداقل ۶۰ درصد نمره آزمون کتبی را کسب نماید .

۲- در صورت کسب این نصاب به ازای هر سال خدمت آموزشی یا همکاری آموزشی که حداقل ۱۲ ساعت تدریس در هفته برای نیروهای حق التدریس و خرید خدمات آموزشی و دو دوره سوادآموزی برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی که به طور کامل در یکسال تحصیلی انجام گرفته باشد ۵ امتیاز و حداکثر تا ۳۰ امتیاز محاسبه می شود .

۳- نتیجه آزمون کتبی حداکثر ۷۰ امتیاز است و حداکثر امتیاز به بالاترین نمره در این آزمون تعلق می گیرد .

۴- در صورت داشتن حد نصاب لازم مجموع امتیاز آزمون و امتیاز خدمت آموزشی یا همکاری آموزشی مبنای اولویت بکارگیری خواهد بود .

مواد آزمون :

۱-      زبان و ادبیات فارسی

۲-      قر آن و معارف اسلامی

۳-      تکنولوژی آموزشی

۴-      ریشه های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه

۵-      روانشناسی تربیتی

۶-      تعلیم و تربیت اسلامی

۷-      اصول و روش های فنون تدریس

۸-      سنجش و ارزشیابی

تبصره ۱ : این آزمون یک مرحله ایی است . سؤالات آزمون چهارگزینه ای و در حد کتب مراکز تربیت معلم طراحی و نمره منفی به میزان (  ) نیز لحاظ خواهد شد .

تبصره ۲ : اقلیتهای دینی  از پاسخگویی به سؤالات قرآن و معارف اسلامی معاف بوده و نمره آن در سایر مواد آزمون توزیع می شود .

تبصره ۳: برای رشته های مورد نیاز ( آموزش ابتدایی، استثنایی و مراقبان بهداشت ۲۰ سؤال تخصصی حسب مورد از بررسی کتب دوره ابتدایی ، شناخت کودکان استثنایی ، بهداشت عمومی )

زمان و نحوه توزیع کارت ورود به آزمون :

توزیع کارت ورود به آزمون از روز ۳۰/۳/۱۳۹۰ لغایت ۱/۴/۱۳۹۰ از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه خواهد بود .

نام و نشانی محل برگزاری آزمون در کارت ورود به جلسه درج خواهد شد .

زمان برگزاری آزمون :

زمان برگزاری آزمون روز جمعه مورخ ۳/۴/۱۳۹۰ می باشد که ساعت برگزاری و سایر اطلاعات مورد نیاز توسط آموزش و پرورش استان به اطلاع متقاضیان خواهد رسید .

– شیوه نامه اجرایی این آزمون متعاقباً به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ خواهد شد.

منبع :اداره کل امور اداری وتشکیلات سازمان آموزش وپرورش

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=28

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.