• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
11
مشروح سخنان رئیس شورا، معاون شهردار و عضو حقوقدان شورای شهر جم در نشست با رسانه ها+تصاویر

تقدیر استاندار از شهرداری و شورای جم/ عوارض آلایندگی واریز می شود/ اجرای ۹۰ میلیارد تومان پروژه در سه سال گذشته/مدیون مردم نیستیم/ ما را با علمداری مقایسه نکنید

  • کد خبر : 12965
  • 04 شهریور 1399 - 10:19
چمران رفیعی پور با انتقاد از مقایسه شورا و شهرداری فعلی با شهردار پیشین تصریح کرد: اگر عملداری 20 میلیارد تومان پول به شهرداری آورد ما 300 میلیارد تومان آوردیم و توقع دارم صاحبان قلم از قیاس بپرهیزند چرا که قیاس علمداری با بقیه، باعث قیاس شخصیتی می شود.

رئیس شورای شهر جم گفت: خبرنگاران چشم تیزبین جامعه هستند و در شهرستان جم نیز خبرنگاران تلاش‌های قابل تقدیری داشته‌اند.

به گزارش آوای بوشهر؛ عبدالحسین اکسیر در نشست با رسانه ها اظهار داشت: در جامعه ای که آزادی قلم و نقد وجود دارد فسادی نخواهد بود  و به حقوق مردم نیز تجاوز نمی‌شود. 

اکسیر عملکرد شورا و شهرداری پنجم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروز استاندار  به طور ویژه از اقدامات عمرانی شهر جم تقدیر کرده است و آن را الگو  معرفی کرده که این نشان از انجام کارهای بزرگ در جم است. شهرداری جم پرسنل زیادی ندارد اما در همه زمینه‌ها موفق عمل کرده است.

اکسیر از پرداخت عوارض آلایندگی تاسیسات  پارس جنوبی به جم در آینده نزدیک خبر داد و افزود:  پروژه‌های مهمی در جم در حال اجرا است که در روزهای آینده و دهه فجر افتتاح  می شود. پروژه‌های پارکینگ طبقاتی، استخر و فاز دوم پارک چگاسه در  سال جاری افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: با واریز اعتبارات عوارض آلایندگی پارس جنوبی، پروژه های مهم و کلانی چون مجتمع فرهنگی شهرداری هم سرعت خواهد گرفت.

 رئیس شورای شهر جم به موضوع فروش زمین چند هکتاری شهرداری نیز گفت: این زمین خارج از محدوده شهر جم قرار دارد و و در صورت فروش، از محل بهای زمین، پروژه های درآمدزایی چون مجتمع فرهنگی شهرداری جم تکمیل می شود که درآمد پایدار برای شهرداری به همراه خواهد داشت.

معاون شهردار جم: اجرای ۴۰ پروژه با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در ۳ سال گذشته/ مطالعه فاضلاب شهری در حال انجام است

معاون شهردار جم هم در این نشست خبری گفت: در سه سال گذشته حدود ۴۰ پروژه کوچک و بزرگ در جم با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان اجرایی شده است. 

سید خلیل حسین زاده افزود: ۲۴ سال از عمر شهرداری جم می گذرد و شهرداری جوان، شهر جوان و جمعیت جوان سبب شده این شهر ظرفیت های خوبی برای توسعه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در زمینه زیرساخت های شهری تلاش شده حداقل ها فراهم شود اما این ابتدای کار است. شورای شهر جم از معدود شوراهایی بوده که با تمرکز بر تکمیل پروژه های نیمه تمام شورای قبل شروع به کار کرده و این پروژه ها در حال اجرا و افتتاح است. استخر سرپوشیده، اجرای چندین بلوار، هتل شهرداری، فاز سوم پارک چگاسه، آمفی تئاتر روباز و مجتمع فرهنگی از جمله این پروژه ها است. 

حسین زاده توجه به محیط زیست که عامل توسعه پایدار است را از اولویت‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: مطالعه طرح جامع پسماند شهری که مزایای مختلفی دارد و از مصوبات شورا بوده است در دستورکار قرار دارد.

وی از اقدامات دیگر شهرداری در این زمینه را تفکیک زباله ها از مبدا عنوان کرد و گفت:  در زمینه نخاله های شهری معضل داشته‌ایم و در این زمینه نیز پیگیر هستیم که قطعه زمینی برای انباشت نخاله ها  تعیین شود. در زمینه فاضلاب شهری نیز مطالعات در حال انجام است. 

حسین‌زاده از افتتاح چندین پروژه مهم شهرداری جم از جمله استخر، پارکینگ و فاز دوم پارک چگاسه در سال جاری خبر داد و گفت: در سه سال گذشته ۴۰ پروژه بزرگ و کوچک اجرا شده است. 

معاون شهردار جم یادآور شد: در سال ۹۶ حجم پروژه‌های عمرانی ۳۰ میلیارد تومان،  در سال ۹۷ ، ۲۳ میلیارد تومان و  در سال ۹۸ ،  ۳۷ میلیارد تومان بوده که در سال جاری حجم پروژه‌های عمرانی  بیش تر خواهد بود.

حسین زاده در زمینه سرانه فضای سبز نیز گفت: در سال ۹۶ سرانه فضای سبز ۹ مترمربع بوده است و تا پایان سال جاری به ۱۴ مترمربع  خواهد رسید که به استاندارد آن خواهیم رسید.

حسین زاده افزود:  بودجه شهرداری در سال٩٩ ، ٧٢ میلیارد تومان هست که تلاش می کنیم محقق شود.

عضو حقوقدان شورای شهر: مدیون مردم نیستیم/ما را با علمداری مقایسه نکنید!

عضو حقوقدان شورای شهر جم هم گفت: در شورای شهر، تمام وقت مان را برای خدمت به مردم و توسعه شهر گذاشته ایم و مدیون مردم نیستیم.

به گزارش آوای بوشهر؛ چمران رفیعی پور به انتقاد از مقایسه برخی اعضای شورا و شهرداری با سید احمد علمداری شهردار پیشین جم پرداخت و گفت: من یا اعضای شورا یا شهردار را با علمداری قیاس کردن خوب نیست. علمداری سرمایه اجتماعی شهرستان است اما نباید مقایسه شود.

وی تصریح کرد: اگر عملداری ۲۰ میلیارد تومان پول به شهرداری آورد ما ۳۰۰ میلیارد تومان آوردیم و توقع دارم صاحبان قلم از قیاس بپرهیزند چرا که قیاس علمداری با بقیه، باعث قیاس شخصیتی می شود.

رفیعی پور اضافه کرد: با وجود اینکه حقوق یک کارگر ساده ۲۰۰ هزار تومان شده اما این شورا پیشرو و رهرو فعالیت های عمرانی شهردار قبل است.

وی تاکید کرد: اگر پارکینگ طبقاتی شهر جم را اجرا نمی کردیم نماد بهترین آدم ها می شدیم اما پارکینگ نیاز شهر جم بود و اینکه استاندار بوشهر شهر جم را الگوی استان می داند به خاطر فعالیت های بزرگ عمرانی است.

عضو حقوقدان شورای شهر جم افزود:  در تملک ها سختی های فراوان وجود دارد اما هیچگاه نگاه مان به حل مشکلات از طریق قضایی نبوده و همیشه مشکلات را با صحبت با مردم حل کرده ایم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.