• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

تقلیل گرایی سطح یک معاونت؛ چرا معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جم، به وظایف مهم تر حوزه خود ورود نمی کند؟

  • کد خبر : 14986
  • 11 شهریور 1401 - 12:56

سجاد بهزادی؛ معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جم در تازه ترین اظهارات خود گفته است “رسالت اصلی کمیته امداد و بهزیستی، توانمند سازی مددجویان است.” حرف درستی است اما ؛ جناب معاون لطف کنند یک بار هم به رسالت اصلی خودش فکر کند. معاون سیاسی، اجتماعی یک فرماندار که انتظار می رود به چالش ها، ظرفیت […]

سجاد بهزادی؛ معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جم در تازه ترین اظهارات خود گفته است “رسالت اصلی کمیته امداد و بهزیستی، توانمند سازی مددجویان است.” حرف درستی است اما ؛ جناب معاون لطف کنند یک بار هم به رسالت اصلی خودش فکر کند. معاون سیاسی، اجتماعی یک فرماندار که انتظار می رود به چالش ها، ظرفیت ها و موارد مهم تری در شهرستان بپردازد چرا اینقدر سطحی به مسائل ورود می کند و با نگاهی تقلیل گرایانه سطح این معاونت را از آنچه قبل تر هم بوده پایین تر آورده است؟

وقتی به وب سایت فرمانداری جم مراجعه می کنیم، بعد از یکسال از آغاز به کار دولت انقلابی، هنوز نام و تصویر فرماندار و معاونین دولت قبل دیده می شود. همان هایی که به قول رئیس دولت کنونی “بانیان وضع موجود” بودند.با این حال ما نمی دانیم که ایشان چقدر سابقه خدمت و تحصیل مرتبط با کار خود را دارند؛ اما بندهایی از شرح وظایف یک معاون سیاسی اجتماعی فرماندار در یک شهرستان، طبق همان منشوری که در وب سایت تمامی فرمانداری های شهرستان وکشور آمده را یک بار به معاون کنونی فرماندار جم یادآوری می کنیم.

بستر سازی فعالیت های مطلوب احزاب و تشکل های سیاسی شهرستان یکی از مهم ترین وظایف معاونین سیاسی فرمانداران است.چرا جناب معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار یکبار گزارش نمی دهند که به چه دلیل در این شهرستان هیچ حزب و تشکل سیاسی وجود ندارد و ایشان چقدر در راستای تحقق این مهم گام برداشته اند؟
مگر طبق اصول همان منشور، هماهنگی و نظارت بر تأسیس و عملکرد حزب ، جمعیت ، انجمن سیاسی و صنفی در حوزه شهرستان و انجام تحقیقات و اعلام نظر در این زمینه به استانداری بر عهده ایشان نیست؟پیشنهاد می شود انجمن یا خانه خبرنگاران جم، که ثبت آن سالهای سال است بر زمین مانده به معاون سیاسی ، اجتماعی فرمانداری جم سپرده شود. ببینیم توانایی ایشان در ثبت یک تشکل صنفی ساده طبق وظایفی که بر عهده اش است چقدر است؟کمک به ثبت یک حزب و یا تشکل سیاسی پیشکش.

تلاش در جهت تحقق برنامه های سیاسی و اجتماعی دولت و افزایش مشارکت و حضور مؤثر مردم شهرستان در فعالیت های سیاسی و اجتماعی از دیگر وظایف معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداران است. جامعه برای مشارکت در حوزه های عمومی، اجتماعی و سیاسی به دلایل فراوان به شدت کم انگیزه است. باید یک معاون سیاسی اجتماعی کارکشته وبا تجربه ای باشد که در این وضعیت سخت معیشتی مردم، برنامه ریزی عمیقی برای حضور مؤثر جامعه در فعالیت های سیاسی و اجتماعی داشته باشد.در این زمینه نیز پیشنهاد می شود که جناب معاون، طبق همان منشوری که در اختیارش هست به “نشست های مستمر با نخبگان و شخصیت های ذینفوذ مذهبی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی و تبادل نظر با آنها در رابطه با امورات شهرستان” اهتمام بیش تری داشته باشد.

برنامه ریزی در جهت توسعه تشکل های غیر دولتی؛ یکی از مهم ترین وظایف معاونان سیاسی فرمانداران شهرستان ها است.خوب است معاون فرماندار انقلابی شهرستان گزارش دهد که تا کنون چقدر توانسته است انگیزه ثبت چند تشکل برای متقاضیان فراهم کند و همین چندین تشکلی هم که در گذشته ثبت بوده اند چه وضعیتی دارند و چقدر تلاش شده با آنها نشست های تخصصی داشته باشد.

پیگیری امور اتباع خارجی مقیم شهرستان مانند افاغنه و متکدیانی که گفته می شود از پاکستان وارد شهر جم شده اند و چالش های امنیتی که این اتباع، مردم را نگران کرده است چقدر مورد دغدغه معاون سیاسی فرماندار است؟
معاون سیاسی، امنیتی شهرستان جم چقدر برای توسعه و بهبود پدیده های فرهنگی و اجتماعی و آسیب های اجتماعی در حوزه شهرستان ، از جمله امور مربوط به متکدیان ، کودکان خیابانی ، امور جوانان ، امنیت کارگری ، مواد مخدر ، کتابخانه ها و مجتمع های فرهنگی و هنری و ..طبق منشور وظایفی خود، برنامه ریزی دارد وعملکرد ایشان در این زمینه تشریح شود.

نویسنده این نوشتار در ابتدای انتصاب فرماندار دولت انقلابی به ایشان توصیه داشت” معاونانی بگمار از خودت تواناتر”؛ هدف آن نوشتار ناتوانی فرماندار نبود. بلکه ما آرزو داشتیم معاونانی توانا در کنار فرماندار جم باشد تا در نهایت به توان و ظرفیت خدمت در شهرستان افزوده شود و شعار “دولت مردمی ایران قوی” تحقق گردد. آنچه در یک سالگی دولت رئیسی در شهرستان جم شاهد هستیم دوندگی بی امان جناب فرماندار برای کاستن از مشکلات است که چنانچه با انرژی مضاعف معاونین خود همراه نباشد، توسعه نامتوازن دنبال می شود.

یادداشت: سجاد بهزادی

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14986

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.