• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
واکنش ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر به خبر آوا؛

تمام روند زایمان با نظارت گروه پزشکی انجام شده و شائبه قصور منتفی است/ منتظر اعلام نظر کمیته ارزیاب هستیم

  • کد خبر : 9529
  • 13 مرداد 1398 - 19:41
حضور گروه پزشكي و تحت نظر گرفتن زائو از بدو ورود توسط گروه مامايي زايشگاه و نيز متخصص زنان و زايمان كشيك خانم دكتر رفيعي پور در تمام طول پروسه زايمان، شائبه كوتاهي و قصور احتمالي در گروه پزشكي را مرتفع مي سازد.

مسئول محترم سایت خبری آوای بوشهر
با سلام
احتراماً در پاسخ به درج خبر”ماجرای مرگ نوزاد در بیمارستان توحید جم چیست؟! ” خواهشمند است جوابیه ذیل را جهت تنویر افکار عمومی درج فرمایید.

بیمارستان توحید جم با اجرائی کردن طرح تحول نظام سلامت از ۱۵ اردیبهشت سال ۹۳ و رایگان کردن پروسه زایمان طیبعی و ایجاد بستر لازم جهت ترغیب هر چه بیشتر مادران به زایمان طبیعی و کاهش درصد سزارین ، حرکتی مثبت و رو به جلوانجام داده است به صورتی که آمار زایمان ها در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۳۰۰ زایمان (۷۰۹ زایمان طبیعی و ۵۹۴ سزارین) و نیز در ۴ ماهه اول سال ۱۳۹۸ ، ۳۱۶ زایمان طبیعی و ۲۳۲ زایمان با روش سزارین صورت پذیرفته است که تحت نظارت مستقیم شبکه بهداشت ( نماینده عالی دانشگاه)بوده و به صورت روزانه آمار ها به دانشگاه اعلام می گردد.

در تمام این آمارها سال گذشته دو مورد مرگ نوزاد داشتیم که یک مورد آن نارسایی شدید مادرزادی بوده است و در طول سال ۱۳۹۸ تاکنون یک مورد مرگ نوزاد اتفاق افتاده است.(مورد گزارش شده اخیر )

در این خصوص کمیته ارزیابی بیمارستان با حضور نمایندگان شبکه بهداشت و درمان جم این پرونده را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرارداده اند. در بررسی پرونده، حضور گروه پزشکی و تحت نظر گرفتن زائو از بدو ورود توسط گروه مامایی زایشگاه و نیز متخصص  زنان و زایمان کشیک خانم دکتر رفیعی پور در تمام طول پروسه زایمان، شائبه کوتاهی و قصور احتمالی در گروه پزشکی را مرتفع می سازد.

به دستور پزشک و در شرایط کاملا نرمال (نرمال از نظر کنترل ضربان قلب جنین) مادر به اتاق عمل هدایت و تحت عمل جراحی سزارین قرار می گیرد. زمان شروع جراحی ۱۱ و ۵ دقیقه و زمان پایان جراحی و خروج جنین ۱۱ و ۲۰ گزارش شده است که موید زمان استاندارد برای یک سزارین می باشد.

در ادامه متاسفانه نوزاد در بدو تولد علائم حیاتی مانند قلب و تنفس نداشته و بعد از ۴۵ دقیقه احیاء قلبی و تنفسی و بدون نتیجه مثبت نوزاد فوت کرده است.

لازم به ذکر است در تمام مدت حضور در در زایشگاه قبل از جراحی ، طبق اسناد موجود و مانیتورنیگ ممتد حال مادر و جنین در صحت و سلامت کامل قرار داشته است. علت فوت نامشخص است و تقاضا شده که جهت پیگیری های بعدی پزشکی قانونی و کمیته ارزیاب دانشگاه نیز موضوع را مورد بررسی قرار داده و اعلام نظر نمایند که پاسخ آن متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.

مدیریت بیمارستان توحید جم و کارکنان خدوم آن در جهت ارتقاء هر چه بهتر خدمات پزشکی کوشا بوده و خواهند بود و در این پروسه بیمارستان از تمامی تجهیزات پزشکی مورد نظر بهره می برد.

در این راستا تمام تلاش مدیریت سابق و مدیریت جدید ستاد بهداشت و درمان نفت و مدیریت بیمارستان شروع پروژه توسعه بخش های بیمارستانی به خصوص بخش ویژه نوزادان (NICU) و بهینه سازی و افزایش فضای بخش زنان و زایمان می باشد که بتوانیم هر چه بیشتر پاسخگوی مردم فهیم و بزرگوار شهرستان جم و سایر مراجعان باشیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خانم من چند وقت پیش همونجا زایمان کرد و یه خانم متخصص زنان و زایمان از تهران اومده بود داخل زایشگاه شروع به کار کرده بود، که اتفاقا دکتر خانم منم شد،ایشون اینقدر بد رفتار کرده بود و رفتاری تند و زننده همراه با بدزبانی و خشونت با خانم من و بقیه ی خانمای اونجا داشت که درد زایمان برای خانومم چند برابر کرده بود و کارشم درست انجام نداده بود و هنوز که هنوزه بخیه هاش خوب نشده و مرتب داریم خرج دکتر میدیم فقط،خدا روشکر شنیدم خانمه از توحید برگشته تهران و دیگه نیستش،
    به نظر من هیچ نظارتی رو اتاق زایمان نیست.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.