• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

توهین و تحقیر کارگران در مبادی ورودی سیراف/ می گویند شورای تامین کنگان دستور داده!

  • کد خبر : 11678
  • 15 فروردین 1399 - 21:46
اگر شورای تامین کنگان و فرماندار این شهرستان، تصمیمی مبنی بر تعطیلی کمپ های اقامتی کارگران دارد این موضوع را باید از طریق شرکت ها و الزام شان به اعطای مرخصی به کارگران اعمال کند نه اینکه با تصمیمات فاقد منطق و سلیقه ای، بستر تحقیر و توهین به کارگران مظلوم را فراهم آورد

یکی از کاربران آوای بوشهردر تماس با این پایگاه خبری از رفتار توهین آمیز ایست و بازرسی های کرونایی شهر سیراف با کارگران ساکن در این شهر گلایه کرد.

این کاربر اعلام کرد:

“یکی از کارگران فازهای پالایشگاهی کنگان با سابقه ۳ سال کار هستم که کمپ خوابگاهی مان، در شهر سیراف قرار دارد و در مدت ۱۴ روز کار در این کمپ، ساکن هستیم و ۱۴ روز مرخصی را به شهرستان محل سکونت خانواده ام در شهرستان عسلویه باز می گردم.

طی روزهای گذشته، برای دومین بار نیروهای ایست و بازرسی ورودی شهر سیراف، از ورودم به این شهر به دلایل غیر منطقی ممانعت کردند. چند روز پیش که قصد بازگشت از محل کار به کمپ داشتم با ممانعت شدید مواجه شدم و وقتی کارت ترددم را ارائه کردم از من برگه سلامت کرونا را تقاضا کردند! برای دریافت برگه سلامت کرونا به درمانگاه های جم و عسلویه مراجعه کردم که اعلام کردند چنین گواهی را صادر نمی کنند.

مجددا امروز عصر برای بازگشت به کار به ایست و بازرسی سیراف مراجعه کردم که این بار هم از ورودم ممانعت کردند و برخی از افراد را که می شناختند اجازه ورود دادند و مرا با این استدلال که شورای تامین، دستور داده نیروهای اقماری را راه ندهیم از خودرو پیاده کردند که ناچار شدم با به صورت پیاده و با دور زدن ایست و بازرسی خودم را به کمپ اقامتم برسانم تا به دلیل عدم حضور سر کار در این شرایط اقتصادی، اخراج نشوم!”  (بررسی های خبرنگار آوای بوشهر، صحت گفته های این کارگر را تایید می کند.)

این رفتار با کارگران کنگان در حالی انجام می شود که تاکنون هیچ مصوبه ملی و استانی مبنی بر منع تردد کارگران به محل کار وجود ندارد و عدم اجازه به کارگران برای حضور در کمپ های اقامتگاهی شان، بدعتی عجیب و غیر عقلانی است که امنیت شغلی کارگران را به خطر می اندازد و کرامت شان را لگدمال می کند.

اگر شورای تامین کنگان و فرماندار این شهرستان، تصمیمی مبنی بر تعطیلی کمپ های اقامتی کارگران دارد این موضوع را باید از طریق شرکت ها و الزام شان به اعطای مرخصی به کارگران اعمال کند نه اینکه با تصمیمات فاقد منطق و سلیقه ای، بستر تحقیر و توهین به کارگران مظلوم را فراهم آورد و اگر این رفتار به صورت خودسرانه در حال انجام است فرمانداری کنگان و بخشداری سیراف باید نیروهای ایست و بازرسی را توجیه و از رفتارهای غیر عقلانی بازدارند.

در شرایطی که دولت تصمیمی برای تعطیلی شرکت ها و ادارات اتخاذ نکرده ممانعت از ورود کارگران، دهن کجی به تصمیمات کلان دولت محسوب می شود و نماینده عالی دولت در کنگان باید از تداوم ولنگاری در این شهرستان جلوگیری کند.

پیش از این هم گزارش هایی از رفتارهای نامناسب با کارگران ساکن در شهر سیراف به این پایگاه خبری ارسال شده بود که امیدواریم فرماندار کنگان هر چه زودتر به این موضوع ورود کند و مقابله با کرونا بر اساس پروتکل های ملی اجرایی شود نه تصمیمات سلیقه ای و خودسرانه!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. اصلا همچین چیزی صحت نداره.پس چطور با پای پیاده رفته.کسانی ک از شهرستان میان ک نباید مستقیم وارد شهر بشن.و عسلویه تا سیراف ۲۵ دقیه هست چطور نمیره خونه پیش خانوادش؟؟؟یعنی ۲۵ دقیقه راه ارزشش داره نره پیشش خانوادش

    • پاسخ آوای بوشهر:
      طبق بررسی آوای بوشهر، این کارگر بومی شهرستان جم و به علت شغل همسر ساکن عسلویه است که به علت ساعات طولانی کار در ۱۴ روز کاری در محل اقامت مستقر می شود.

      • شما ب ۲۵ دقیقه راه میگید طولانی؟ایا کسی هست بخاطر ۲۵ دقیقه راه خانوادش نبینه ۱۴ روز؟ایا این ارزش داره بخاطر ۲۵ دقیقه ۱۴ روز خانوادت نبینی؟؟؟اینا همش بهونه هست.در ضمن همه با ارائه مدرکی ک نشون بده خوابگاهشون سیراف هست ب راحتی تردد میکنند خواهشا ی طرفه ب قاضی نرو.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.