• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7
سکینه الماسی

تکذیب اظهارات نماینده لامرد/ نصب دستگاه پایش آلایندگی حق را به حق‌دار می‌رساند

  • کد خبر : 10751
  • 10 دی 1398 - 8:04
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تکذیب سخنان نماینده لامرد و بیان اینکه هنوز هیچ تصمیمی در رابطه با نحوه توزیع عوارض آلایندگی پارس جنوبی گرفته نشده، گفت: تا زمان اصلاح عادلانه، توزیع عوارض آلایندگی عسلویه متوقف خواهد بود.

سکینه الماسی نماینده شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات سید محسن علوی نماینده لامرد درباره موافقت با اختصاص عوارض آلایندگی عسلویه به استان فارس، این سخنان را تکذیب کرد و اظهار داشت: هرگز از بررسی دقیق و علمی موضوع واهمه‌ای نخواهیم داشت و از بررسی‌های علمی موضوع که یک‌بار برای همیشه واقعیت را بر همگان روشن کند، استقبال می‌کنیم.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه ابراز کرد: حقوق مردم جنوب استان بوشهر و مخصوصاً عسلویه به سمع دفتر رهبر معظم انقلاب رسیده و تمام مستندات در مورد آلودگی هوا و عوارض آلایندگی به دفتر ایشان تحویل داده‌شده است. همچنین مستندات این موضوع طی جلساتی به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی تحویل داده‌شده است.

وی افزود: بعد از پیگیری موضوع در بالاترین سطوح نظام، جلسه ملی رفع آلودگی عسلویه برای اولین بار در این رابطه تشکیل شد و درپی آن جلسات متعددی با حضور وزارت کشور، وزارت نفت، سازمان محیط‌زیست، سازمان برنامه‌وبودجه و مجلس شورای اسلامی تشکیل شد که با برگزاری جلسات متعدد به دنبال یافتن بهترین و عادلانه‌ترین راه برای کاهش میزان آلایندگی، فلرینگ و نحوه توزیع عوارض آلایندگی منطقه پارس جنوبی هستیم.

وی تصریح کرد: هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده و تمام موارد ذکرشده گمانه‌زنی هستند. آخرین موضوعی که در این جلسات موردبررسی قرارگرفته، پیشنهاد تیم کارشناسی ما برای نصب دستگاه پایش آلودگی هوا در شهرستان‌های مختلف و همچنین بررسی میزان آلودگی خاک و آب برای تعیین میزان متأثر بودن شهرستان‌های مختلف است.

سخنگوی کمیسیون انرژی در ادامه توضیحات خود گفت: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که در سال‌های اخیر حق مردم جنوب استان در نحوه توزیع عوارض آلایندگی تضیع شده و کسی حامی رنج سالیان دراز مردم نبوده است؛ اما هم‌اکنون مطرح‌شدن مجدد این موضوع را به فال نیک می‌گیریم که حقوق مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه به‌صورت تمام و کمال گرفته شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.