• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11
فوری

جدول توزیع عوارض آلایندگی عسلویه در سال ۹۸ / جزئیات سهم استان های بوشهر، فارس و هرمزگان+تصویر نامه

  • کد خبر : 11560
  • 10 فروردین 1399 - 20:31
به گزارش آوای بوشهر؛ بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان برنامه و بودجه، 6 شهرستان استان های بوشهر، فارس و هرمزگان مشمول دریافت عوارض آلایندگی شده اند.

آوای بوشهر؛ نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نامه ای به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر، جدول توزیع سهم عوارض آلایندگی منطقه عسلویه را اعلام کرد.

به گزارش آوای بوشهر؛ بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان برنامه و بودجه، ۶ شهرستان استان های بوشهر، فارس و هرمزگان مشمول دریافت عوارض آلایندگی شده اند.

در این دستورالعمل، بیشترین سهم عوارض آلایندگی با ۶۴٫۳ درصد به استان بوشهر رسیده که شهرستان عسلویه ۳۱٫۳ درصد، کنگان، ۲۱٫۱ درصد و جم ۱۱٫۹ درصد از این اعتبار را دریافت می کنند.

استان فارس پس از بوشهر با ۲۳٫۸ درصد بعد از بوشهر بیشترین سهم را دریافت کرده که به هر کدام از شهرستان های مهر و لامرد ۱۱٫۹ درصد تعلق گرفته است.

شهرستان پارسیان تنها شهرستان استان هرمزگان است که سهمی معادل ۱۱٫۹ درصد را از اعتبارات عوارض آلایندگی عسلویه به خود اختصاص داده است.

این دستورالعمل در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۸ با دستور نوبخت به استان های بوشهر، فارس و هرمزگان ابلاغ شده است.

موضوع نحوه توزیع عوارض آلایندگی عسلویه در یک سال گذشته بحث های فراوانی را در محافل سیاسی اجتماعی ایجاد کرده بود و مدتی پیش اعلام شد این عوارض فقط به کنگان و عسلویه تعلق گرفته که اعتراضات شدیدی را در محافل شورایی شهرستان های همجوار به همراه داشت.

در اردیبهشت سال ۹۸، با اعتراض شوراهای عسلویه و شکایت به مراجع قانونی به دلیل تقسیم عوارض آلایندگی عسلویه به نسبت جمعیت در استان بوشهر که مغایر با قانون بود متوقف شده بود.

طبق قانون برنامه ششم توسعه، ملاک توزیع عوارض آلایندگی، میزان تاثیر بر مناطق است که در زمان استاندار سابق بوشهر، با تخلف از قانون، به نسبت جمعیت توزیع شده بود!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.