• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

جزئیات قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی/ “توتال” موظف به استفاده از ‌‌توان تولیدی و خدماتی ایران شد

  • کد خبر : 2905
  • 13 تیر 1396 - 11:32

آوای جم؛عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌ توتال موظف به استفاده از ‌‌توان تولیدی و خدماتی ایران در توسعه پارس جنوبی شد. به گزارش آوای جم، سکینه الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه انعقاد قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در ایران بعد از برجام بر […]

آوای جم؛عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌ توتال موظف به استفاده از ‌‌توان تولیدی و خدماتی ایران در توسعه پارس جنوبی شد.

به گزارش آوای جم، سکینه الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه انعقاد قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در ایران بعد از برجام بر شمرد و اظهار داشت: این قرار داد بین سه شرکت پتروپارس ایران با سهم ۱۹٫۹ درصد، توتال فرانسه با سهم ۵۰٫۱ درصد و سی. ان.پی.سی  چین با سهم ۳۰ درصد منعقد شده است.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس گفت‌: این قرارداد به با مدیریت شرکت نفتی توتال فرانسه با هدف توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به ارزش ۵۴ میلیارد دلار در طول ۲۰ سال است.

الماسی رعایت استانداردهای زیست محیطی در این قرارداد را مهم ارزیابی کرد و افزود‌: با توجه به جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت مایع  که منجر به کاهش احتراق سوخت‌های فسیلی می‌شود گام مثبتی در حوزه حفظ محیط زیست برداشته می‌شود.

وی انتقال دانش فنی مرتبط با این پروژه از سوی شرکت‌های خارجی را از ویژگی‌های مهم این قرارداد عنوان کرد و گفت‌: در طول مدت قرارداد شرکت‌های خارجی موظف به استفاده از توان تولیدی و خدماتی  داخل کشور به منظور ارتقا و افزایش توان داخلی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس  افزود‌: عدم پرداختی از سوی ایران وجه ارزشمند دیگر در این قرارداد است.

الماسی با بیان اینکه این طرح در دو بخش عمده حفاری و ساخت سکوی فشار افزایی اجرا می‌شود، تصریح کرد: قرار است کارشناسان ایرانی پس از بومی شدن دانش ساخت سکوهای تقویت فشار، از این تجربه در سایر فازهای پارس جنوبی استفاده کنند.

وی بیان کرد: در مجموع انعقاد این قرارداد از سه طرف برای ایران بسیار مهم است، یکی انتقال دانش فنی ساخت سکوهای تقویت فشار به داخل کشور،  دوم حفظ استانداردهای زیست محیطی  و سوم صحه گذاشتن بر امنیت  سرمایه‌گذاری خارجی در ایران است که اکنون فضا و فرصت برای این امر با مشاهده رغبت شرکت فرانسوی توتال مهیاست و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2905

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. انشااله که این قرارداد باعث رونق هرچه بیشتر سرمایه گذاری در ایران و ایجاد اشتغال برای جوانان گردد. ضمن اینکه امیدواریم عده ای که نان خور تحریم ها بودند ایقد نگران نباشند!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.