• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

جناب شیخ! بپذیرید اشتباه کرده‎اید…

  • کد خبر : 14109
  • 10 مرداد 1400 - 10:31
احتمالا اصلا طرح را نخوانده امضا کرده اید و صرفا همراه گروهی در مجلس شده اید که از لحاظ فکری به آنان نزدیک هستید و منافع گروه و حزب تان را به منافع موکلان تان ترجیح داده اید!

مصطفی ارجمند

شیخ موسی احمدی نماینده دیر، کنگان، عسلویه و جم از امضاکنندگان و حامیان اصلی طرح “صیانت از کاربران در فضای مجازی” منتقدان را متهم کرده دارند به بهانه طرح، مجلس انقلابی را تخریب می کنند.

ایشان گفته: “برخی موارد از اساس، کذب است از جمله مسدود سازی برخی شبکه‌های اجتماعی که اصلا در این طرح مطرح نیست.”

اما چند نکته و یک توصیه به جناب شیخ:

اول: باید تشکر کنم که تاکید کرده اید قصد مسدود سازی شبکه های اجتماعی را ندارید. تحلیل اینکه واقعا نیت تان همین است یا تحت فشار افکار عمومی این دیدگاه را بیان کرده اید بماند برای فرصتی دیگر!

دوم: طرحی که شما از پیشنهاد دهندگان آن بوده اید بر پایه حذف و مسدود سازی شبکه های اجتماعی خارجی شکل گرفته است. چگونه؟ این تبصره در طرح را بخوانید:
“تبصره «۶» هیئت ساماندهی و نظارت موظف به نظارت بر پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی و تصمیم‌گیری درباره ادامه فعالیت آن‌ها بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی است”

امروز هم رییس مجلس تلویحا و در واکنشی، به مسدودسازی شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و واتس اپ در طرح مورد حمایت شما اشاره کرده و خواهان اصلاح شده است! کجا؟

اینجا: “مسدود سازی اینستا و واتساپ برنامۀ مجلس نیست و طرح در خصوص این پلتفرم‌های پرکاربرد باید اصلاح شود”

کما اینکه در همین طرح، کاهش پهنای باند شبکه های اجتماعی خارجی مورد تاکید قرار گرفته است. یعنی چه؟

این مصوبه یعنی کاهش شدید سرعت اینستاگرام و واتس اپ و از کار افتادن آنها بدون اینکه کسی متهم به فیلتر شود!

با این وصف، دو حالت بیشتر وجود ندارد:

یا حضرتعالی اصلا طرح را نخوانده امضا کرده اید و صرفا همراه گروهی در مجلس شده اید که از لحاظ فکری به آنان نزدیک هستید و منافع گروه و حزب تان را به منافع موکلان تان ترجیح داده اید!

یا طرح را دقیق نخوانده اید و حالا بهتر است تا کار از کار نگذشته مجددا دقیق طرح را بخوانید و خود را در معرض قضاوت بد تاریخ قرار ندهید!

از ۴ نماینده استان بوشهر فقط حضرتعالی طرح را امضا کرده اید؟ برای تان سوال پیش نیامده چرا نمایندگان استان از رئیس مجمع، تبعیت نکرده اند؟!

مدیریت اینترنت و فضای مجازی ضرورت دارد و  باید برای آن طرحی آگاهانه و مبتنی بر دانش و خرد جمعی نوشت اما چیزی که امروز در مجلس مطرح شده و شما هم حامی اش هستید هر چه هست نامش مدیریت و صیانت از کاربران فضای مجازی نیست قطعا!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.