• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
سفر رئیس جمهور به استان بوشهر

حضور هواداران پارس جم در سفر رئیس جمهور روحانی؛ نتیجه بخش یا نمایشی؟!

  • کد خبر : 7728
  • 22 اسفند 1397 - 17:46
حضور یکپارچه و حداکثری هواداران با نمادهای ویژه و خاص پارس جم می تواند وجه اجتماعی این تیم را به رخ بکشد و مسئولان را وادار سازد تا برای حمایت از این تیم جدی تر عمل کنند.

سید مصطفی هاشمی نژاد سردبیر آوای بوشهر نوشت: یکشنبه هفته آینده، جنوب استان بوشهر، میزبان رئیس جمهور و شیخ الوزرا زنگنه است. سفری که بهانه اش افتتاح چند طرح نفت و گازی است و در حاشیه آن، رئیس جمهور دیداری هم با مردم در کنگان به عنوان مرکز جنوب استان خواهد داشت.
طی روزهای اخیر، در محافل ورزشی موضوع حضور پررنگ و یکپارچه هواداران تیم پارس جنوبی جم مطرح شده و برخی ها بر این باورند که می توان از سفر حسن روحانی برای تیم پارس جم فرصتی برای بقا در سطح اول فوتبال کشور خرید.
این نگاه البته مخالفانی هم دارد که باوری جز این دارند و معتقدند این سفر دستاوردی نخواهد داشت.
در همین راستا ذکر چند نکته ضروری است:
اول: سفر مقامات سیاسی کشور به شهرستان های کوچک با وجود برخی هزینه هایی که به شهرستان ها و استان ها تحمیل می کند دستاوردهایی نیز به همراه داشته که نمی توان این دستاوردها را نادیده گرفت. سفر چندباره وزیر کار به جنوب استان، پلی کلینیک تامین اجتماعی را برای شهرستان جم به همراه داشت. سفر معاونین وزیر راه به شهرستان جم، فعال شدن پروژه های راهسازی چون جم-فیروزآباد و جم- پالایشگاه و تخصیص اعتبارات بیشتر به ریز-دژگاه و انارستان-سرچشمه را به همراه داشت. نمونه هایی از این دست کم نیستند و همین نشان می دهد که سفر رئیس جمهور می تواند در همین شرایط نامناسب اقتصادی کشور هم تصمیمات مهمی را به همراه داشته باشد و بخشی از گره های سخت را با دستور ویژه باز کند.
دوم: سفر رئیس جمهور روحانی از منظری دیگر برای جنوب استان بوشهر از اهمیت فوق العاده برخوردار است. حضور شخص دوم مملکت در مهم ترین مرکز نفت و گاز و پتروشیمی کشور می تواند برای توجه دادن بیشتر شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی به مسئولیت های اجتماعی موثر باشد. چه آنکه اگر رهاورد این سفر، فقط و فقط تاکید بر حمایت بیشتر پتروشیمی های متمول از طرح های عمومی و عام المنفعه و دلخوشی های مردم چون تیم پارس جنوبی جم باشد هم کور سوی امیدی است برای بقای پارس و تامین مالی بیشتر از سوی شرکت های منطقه.
سوم: یکی از ابزارهای مهم برای سوق دادن نگاه مسئولان ارشد کشور به یک موضوع، حضور و بروز اجتماعی و مطالبه گری عمومی است که این مطالبه گری از راه های مختلفی چون تجمعات صنفی، پویش های فضای مجازی و مواردی از این دست است.
فرصت حضور رئیس جمهور در جنوب استان هم از مواردی است که می توان از آن برای توجه بخشی به مسائل کلان جنوب به ویژه تیم پارس جنوبی جم بهره برد. حضور یکپارچه و حداکثری هواداران با نمادهای ویژه و خاص پارس جم می تواند وجه اجتماعی این تیم را به رخ بکشد و مسئولان را وادار سازد تا برای حمایت از این تیم جدی تر عمل کنند.
چهارم: برخی ها معتقدند دولتی ها قصد دارند از ظرفیت هواداران تیم پارس جنوبی جم برای پر کردن ورزشگاه محل سخنرانی رئیس جمهور بهره ببرند و عملا این تشویق به حضور، ترفندی سیاسی برای فریب مردم و ماهی گرفتن از آب گل آلود هست و هیچ تاثیری در رفع مشکلات منطقه و حمایت از تیم پارس نخواهد داشت!
حتی اگر این فرض را بپذیریم که دولتی ها می خواهند شو سیاسی برای رئیس جمهور اجرا کنند و خود را شیرین کنند که رئیس جمهورا؛ مردم شما را دوست دارند و همه چیز گل و بلبل است! اما نمی توان یک نکته مهم را نادیده گرفت:
چه بخواهیم چه نخواهیم حسن روحانی تا سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور قانونی ایران است و بخشی از اعتبارات کشور را در اختیار دارد و در شرایط کنونی کشور، راهگشای بخشی از مشکلات جنوب استان باشد. تیم پارس جنوبی جم با وجود قوانین دست و پاگیر، تنها یک راه برای باقی ماندن در لیگ برتر و حمایت شدن دارد و آن هم پشتوانه اجتماعی بزرگی است که دل به این تیم خوش دارند و با پیروزی و شکستش شاد می شوند و اندوهگین. این پشتوانه امروز باید بیش از هر زمان دیگری خود را نشان دهد. برای رساندن صدای مردمی پارسی ها به بالاترین مسند اجرایی کشور، یکشنبه آتی فرصتی است بی بدیل و باید از آن بهره برد و سنگی در تاریکی انداخت شاید فرجی شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=7728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.