• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

حق آلایندگی یعنی بهای مرگ تدریجی و جان دادن مردم شهرستان عسلویه

  • کد خبر : 8979
  • 03 خرداد 1398 - 0:04
آوای بوشهر؛ آيا روزی خواهد رسيد كه متوليان شهرستان به بند كشيده و محاصره فلرها و شركت های صنعتی، شهرستان عسلويه به خود آيند و ضعف خويش در برابر احقاق حق مردمان زجر كشيده در ميان نهند؟!

محمد رضا ملک‌پور فعال رسانه ای و خبرنگار سایت عسلویه نیوز نوشت؛
آیا روزی خواهد رسید که متولیان شهرستان به بند کشیده و محاصره فلرها و شرکت های صنعتی، شهرستان عسلویه به خود آیند و ضعف خویش در برابر احقاق حق مردمان زجر کشیده در میان نهند؟! تا این بینوایان ، فکری و چاره ای اندیشه کنند. نام و اصطلاح این جان بهاء، حق است. در صورتی که قدم های راسخ در مسیر احقاق این حق دیده نمی شود. منطقه ی عسلویه ، منطقه ی تازه تأسیس نیست تا چنین رفتاری با آن صورت گیرد ، بلکه به قدمت این خاک و مرز و بوم است. آوا و صدای اجداد در دریای خلیج فارس و عمان و اقیانوس هند طنین انداز است با هویتی منحصر به فرد جنوبی و عضوی برجسته از خانواده بزرگ ایران سرافراز است.
این آرامش و مردانگی و مهمان نوازی و وطن دوستی آنان است ، مسیر میزبانی این همه صنعت را هموار نمود و مهمترین و حساس ترین بُرهه ی زمانی را کاملاً درک و احساس نموده اند و با قدرت تمام در اعتلای نظام جمهوری اسلامی و تثبیت شعار استقلال آزادی سهیم و شریک بوده اند و هستند.
با این همه فداکاری آیا شایسته است شاهد و شنیدن نعره های سهم خواهی و کم و کسری از حقوق آنان باشیم ؟!
چشمان نماینده ی شهرستان های غرب هرمزگان و نماینده ی جنوب فارس به این حق ناچیز در مقابل زندگی سالم شهرستان عسلویه ، خیره شده است.
تصویب و یا در راه تصویب ٢۵ درصد از حق آلایندگی عسلویه ،در روزنامه ها و خبر گزاری های رسمی درج و خبر ساز می شود اما مسوولین استانی و شهرستانی و نماینده ی مردم در مجلس در برابر این خبر کُنشی و عکس العملی نشان نمی دهند. و اگر در این حیطه اقدامی صورت گرفته باشد، با رسانه ها که زبان گویای مردم هستند بازگو نمی نمایند و حاضر به پاسخگویی نیستند.
در ضمن در مقابل احقاق حق کارشناسانه ی دیگران اعتراضی نیست اما مردم شهرستان عسلویه با احقاق حقی که بواسطه ی سلب حقوقشان صورت می گیرد قاطعانه مخالف و معترض هستند و مراتب اعتراض خود را اعلام می نمایند.
استاندار بوشهر ، نماینده مردم در مجلس مسولین شهرستان عسلویه ، فرماندار بزرگوار، امام جمعه مردمی شهرستان و امامان جمعه و شوراهای شهر و روستا ، بخشداران و فرماندهان نظامی مستقر در منطقه همه و همه در این راستا قدم خیری بردارید و در برابر ناحقی به این مردمی که آب و خاک و خون و زندگی آنان آلوده گشته است سکوت اختیار ننماییم و منتظر گذر زمان هم نباشیم ، بیش از این اجازه ندهیم شهرستان عسلویه متضرر و متحمل ضربه ها شود./عسلویه نیوز

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=8979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.