• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4

خدمات و امکانات درمانی مورد نیاز در منطقه زلزله زده دشتی بوشهر مستقر شد

  • کد خبر : 2235
  • 21 فروردین 1392 - 4:14

به گزارش خبرنگار آوای جم؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خدمات و امکانات درمانی مورد نیاز برای حادثه دیدگان زلزله زده بخش های کاکی و شنبه و طسوج در شهرستان دشتی مستقر شده است

دکتر غلامرضا حیدری سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار وب دا افزود: همه اکیپهای درمانی و معاونت های بهداشتی شهرستان های همجوار و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در منطقه زلزله زده حضور دارند و کماکان خدمات رسانی به زخمیان و افرادی که زیرآور مانده اند را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: برخی مصدومان به صورت سرپایی درمان و افرادی نیز که به خدمات تخصصی نیاز دارند، به بیمارستان زینبیه خورموج و شهدای خلیج فارس بوشهر اعزام می شوند.

دکتر حیدری اضافه کرد: در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی، شیرخشک و دیگر اقلام مورد نیاز در مرکز بهداشتی درمانی شهید فاریابی شهر زلزله زده شنبه فراهم شده و روند خدمات رسانی به مصدومان نیز ادامه دارد.

وی یادآورشد: گروه های بهداشتی برای خدمات ضدعفونی، بهداشت محیط و مواد غذایی، آب و جلوگیری از انتشار بیماری های شایع پس از عملیات نجات انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین آمبولانس و نیروهای خدمات درمانی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت عمران ساحل سپاه، نیروی دریایی سپاه و سایر ارگان های دیگر درمنطقه زلزله زده حضور دارند.

وی بیان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی استان های فارس و کهکیلویه و بویراحمد برای امداد رسانی به مصدومان اعلام آمادگی کرده اند ولی تاکنون توانسته ایم از توان استان برای امداد رسانی به مصدومان استفاده کنیم.

گفتنی است، زمین لرزه ای به بزرگی۶/۱ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) عصر روز سه شنبه بخش های کاکی و شنبه و طسوج در جنوب استان بوشهر را لرزاند که متاسفانه تا این لحظه ۳۲ کشته و ۸۵۰ مصدوم به همراه داشته است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2235

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.