• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

خواب زمستانی تکنولوژی در جم

  • کد خبر : 2021
  • 01 بهمن 1391 - 5:12

آوای جم- مصطفی ارجمند: گفتیم حالا که بازار انتقاد از این و آن در روزهای قبل از انتخابات داغ است ما هم کمی به انتقاد از وضعیت خدمات الکترونیک در شهرستان بپردازیم خدا را چه دیدید شاید رئیس جمهور شدیم.

عصر دیروز برای ساعاتی تکنولوژی در شهرستان ثروتمند! جم به خواب رفت. ترتیب اتفاقات دیروز:

الف. همراه اول مطابق عصر هر روز ، برای مشترکانش جز بالارفتن فشار خون چیزی نداشت.

ب. ایرانسل که ظاهرا کیفیت اینترنت و آنتن دهی اش در شهرستان از همراه اول بهتر است ،هرچند داغ کردن مشتریانش هم بیشتر، برای مدتی از کار افتاد.

ج. دستگاه های کارتخوان اکثر بانک ها در فروشگاه ها و سایر مراکز از کار افتادند و مشتریان ناچار به خودپرداز بانک ها حواله می شدند.

د. نکته جالب تر هم اینکه خودپرداز بانک های جم هم که عموما با ذکر جملات مشعشعی چون “دستگاه در حال تعمیر است” “دستگاه خارج از سرویس است” ” فقط ایران چک ۵۰۰۰۰ تومانی داریم،تقاضای پول خرد نفرمایید!!!” و مواردی از این قبیل، به ارائه ی خدمات به مشریان می پرداختند! دیروز برای مردم طاقچه بالا می گذاشتند و به هیچ بنی بشری راه نمی دادند. ناگفته نماند هنوز بانک هایی در شهرستان هستند که کلا خود پرداز ندارند و بانک هایی در کشور هستند که هنوز در جم نیستند و هنوز بانک هایی هستند که صف هایشان از صف برنج بازرگانی در جم طولانی تر است!

و. اینترنت اعطایی از سوی شرکت های ارائه دهنده ی خدمات به دست و پا افتاده بود و بیش از آنچه هر روز کاربران شاهدش بودند، قطع بود. هر چند معمولا ارائه دهندگان خدمات اینترنت در اعتراض مشترکان به قطعی مکرر، مخابرات جم را مقصر دانسته و خود را مبرا می کنند. اما با خدمات رسانی خوبی که مخابرات شهرستان دارد! این وصله ها به ساحت مقدسش نمی چسبد و بنده به جای مخابرات بزرگوار تکذیب می کنم.

ه. تلفن های منازل هم کلا کار نمی کرد، البته در مرکز شهر را نمی گویم روستاهای بینابینی ریز و جم را می گویم که کلا چیزی به نام تلفن خانگی ندارند و آرزویش را هم ندارند. چند مدتی هم داشتند، یک سیم کارت و دستگاهی با وسایل جنبی مفصل. مثل موبایل باید آنتن را با خودت حمل می کردی تا شاید جایی برای آنتن دهی بهتر می یافتی! خدا را شکر پس از آنکه مخابرات فهمید چند ماهی از مشترکان پولش را کم دریافت می کرده و به ناگهان هزینه ها میلیونی شد مردم ناسپاس و میلیاردر روستاهای بخش مرکزی شهرستان با خساست هر چه تمامتر، تلفن ها را جمع کردند.

راستی آخرش نفهمیدیم این کابل فیبر نوری که می گفتند به خاطر ممانعت یک مالک زمین در بخش های پایین جم در حالت stand by  به سر می برد به کجا رسید؟!

باز خدا را شکر آنتن های دیجیتال در شهرستان راه افتاد و مردم می توانند از این نعمت خدادادی استفاده کنند وگرنه با این سیستم گیرنده های تلویزیونی کهن شهرستان که پس از هر باران و ابر و باد و دود و گرد و خاک و …. از کار می افتاد که نمی شد اخبار ۲۰:۳۰ را دید!!!!

در پایان منتظریم تا دوستان دست اندر کار تمام گناه این وضعیت نامناسب در عرصه ی تکنولوژی را به گردن “گیرکردن لنگر کشتی به کابل های ارتباطی، سراسری بودن مشکل،حفاری در چهارراه زند شیراز، توطئه ی دشمنان و قلم تند نگارنده” بیاندازند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2021

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.