• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
بسته خبری هفتگی آوای بوشهر؛

دروغ پردازی اصولگراها در مورد FATF!/ کلیپ دردسر ساز یک کاندیدا/آمار مقایسه ای جنسیت و مذهب داوطلبان/ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی/صعود شاهین و درجا زدن پارس/ حاشیه های ستاد شیخ موسی در جم و …

  • کد خبر : 11182
  • 26 بهمن 1398 - 22:29
آوای بوشهر شنبه هر هفته با بسته خبری هفتگی به روز می شود. خواندن این بسته خبری را به مخاطبان پیشنهاد می کنیم.

آوای بوشهر شنبه هر هفته با بسته خبری هفتگی به روز می شود. خواندن این بسته خبری را به مخاطبان پیشنهاد می کنیم.

انتشار کلیپی از عسکر جلالیان نماینده اسبق حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه در انتخابات مجلس دهم، حاشیه ساز شده است.

جلالیان که در دور دهم انتخابات از حوزه انتخابیه فیروزکوه، دماوند و رودهن داوطلب نمایندگی مجلس شده بود در کلیپی برای معرفی خود اعلام می کند: “بچه فیروزکوه هستم، بچه دماوند هستم بچه رودهن هستم”

این کلیپ انتقادات برخی فعالان سیاسی اجتماعی جنوب استان را به همراه داشته و معتقدند وقتی جلالیان مدام حوزه انتخابیه اش را تغییر می دهد و حتی خود را بچه جایی غیر از زادگاهش خطاب می کند تا به کرسی نمایندگی مجلس برسد چگونه باید باور داشت که هدف وی از کاندیداتوری مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه جنوب استان، خدمت به مردم این حوزه است نه رسیدن به قدرت؟!

 

ستاد شیخ موسی احمدی نماینده سابق و کاندیدای این دوره در جنوب استان، به خبر منتشر شده درباره سهم وی در یکی از موسسات اعتباری جنجالی واکنش عجیبی نشان داد.

پیش از این احمد توکلی در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه، طی گزارشی هشت صفحه ای، توضیح داده که محمدعلی تفکر «فاسد و مفسد» است و پس از تاسیس یک شرکت اقتصادی، ۱۱ نماینده ادوار مجلس را شریک کرده و به هر یک دو درصد سهم داده است.

توکلی در پانوشت این گزارش، اسامی ۱۱ نماینده پیشین مجلس را ذکر کرده که یکی از آنها نماینده جنوب استان در مجلس نهم بود. حالا با آغاز تبلیغات انتخاباتی، عباس تبرکی رئیس ستاد مرکزی این کاندیدا در ویدئویی بدون اینکه اصل نامه احمد توکلی را زیرسوال ببرد اعلام کرده: “دکتر احمدی هیچگونه ارتباط حقیقی، حقوقی و مالی با موسسه مالی و اعتباری فرشتگان، موضوع نامه احمد توکلی، نداشته و قطعا حق قانونی دکتر احمدی برای پیگیری انتشاردهندگان محفوظ است” صحبت های تبرکی نشان می دهد نماینده مجلس نهم به جای اینکه مدعی احمد توکلی به دلیل افشای این موضوع باشد قصد دارد علیه رسانه ها اعلام شکایت کند!

 

میگلی نژاد کاندیدای جامانده از انتخابات مجلس به حمایت از علی افراشته پرداخته و گفته هواداران خود را برای این کاندیدا همراه می کند.

 

هفته گذشته لیستی از اعضای ستاد انتخاباتی شیخ موسی احمدی در جم منتشر شد که به محض انتشار با تکذیب برخی اعضا مواجه شد. احمد زائری، علی پریشان، سید عبدالرضا سجادی، عادل تهمتن، سید جلال حق شناس و جمشید عسکری اعضای اصلی این ستاد را در جم تشکیل می دهند. عباس اعتمادی پور مدیر روابط عمومی شهرداری و خانه خبرنگاران، علی پریشان نایب رئیس شورای شهر جم و جواد سعادت طلب فعال محیط زیستی پس از انتشار اسامی اعضای ستاد، از احکام صادره اعلام بی اطلاعی و تکذیب کردند اما علی پریشان پس از اعلام بی اطلاعی و حذف نامش از لیست، در پیامی دیگر از حمایت شیخ موسی احمدی خبر داد.

 

تاکنون ۴ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در جنوب استان بوشهر از ادامه رقابت های انتخاباتی به نفع سایر نامزدها کناره گیری کرده اند.

 

آمار مقایسه ای فرماندار کنگان از جنسیت و مذهب داوطلبان انتخابات طی سه دوره گذشته انتخابات مجلس:

از لحاظ جنسیت، در دوره نهم از ۷ نفر داوطلب فقط یک نفر زن، در دوره دهم از ۲۴ داوطلب فقط یک زن(سکینه الماسی) و در مجلس یازدهم هم از ۴۵ داوطلب، ۴ داوطلب از زنان هستند.

از لحاظ مذهب هم، در دوره نهم از ۷ نفر داوطلب همگی شیعه، در دوره دهم از ۲۴ داوطلب، ۲۳ نفر شیعه و یک نفر اهل سنت و در دوره یازدهم هم از ۴۵ داوطلب، ۳۹ نفر شیعه و ۶ نفر اهل سنت هستند.

 

دروغ پردازی اصولگراها در مورد FATF در انتخابات مجلس

هواداران کاندیداهای اصولگرا، در نشست های انتخاباتی کاندیداهای جناح مقابل، مدعی شده اند عامل شهادت سردار سلیمانی، تصویب FATF (مقابله با تامین مالی تروریسم) در مجلس بوده است. موضوعی که طی ماه های گذشته تندروهای اصولگرا مطرح می کنند و هیچ نسبتی با واقعیت این لوایح ندارد.

این ادعا در حالی است که تاکنون به دلیل مسکوت ماندن لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران اجرایی نشده هر چند قریب به اتفاق کشورهای عضو سازمان ملل این لایحه را تصویب کرده و عدم تصویب آن، تبادلات بانکی کشور با کشورهای دیگر را با بحران جدی مواجه می کند.

 

معاون سیاسی استانداری بوشهر در نشست با رسانه ها گفته: آرزو می کردیم که سلایق مختلف سیاسی تعداد کاندیدای بیشتری در انتخابات داشته باشند اما به نظر می رسد جو عمومی کشور، پاسخ مناسبی را در خصوص این انتظار دریافت نکرده است.

 

حمزه پور مدیر عامل آب و فاضلاب استان بوشهر شد

با حکم مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، حمزه پور به عنوان مدیرعامل شرکت یکپارچه آب و فاضلاب استان بوشهر منصوب شد. این اقدام در راستای تجمیع شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان ها انجام شده است.

 

رئیس بیمارستان توحید جم خبرداده: کودک ۵ ساله ای که در تصادف دچار ایست قلبی تنفسی شده بود پس از ۱۰ دقیقه عملیات احیای قلبی ریوی به زندگی بازگشت.

 

شاهین شهرداری بوشهر با کسب ۳ پیروزی پیاپی توانست با ۱۶ امتیاز، خود را از قعر جدول لیگ برتر نجات دهد. شاهین چهارمین پیروزی خود در لیگ نوزدهم را در هفته گذشته در بوشهر جشن گرفت. تیم پارس جنوبی جم با سرمربی جدید خود همچنان در آرزوی برد به سر می برد و طی ۴ بازی گذشته با هومن افاضلی، یک باخت و ۳ تساوی کسب کرده و با ۱۷ امتیاز و دو پله بالاتر از شاهین در رده سیزدهم قرار دارد. پارس طی فصل فقط ۲ پیروزی کسب کرده که آخرین آن، بدون سرمربی بوده است!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.