• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
8

دیدار نمایندگان کشاورزان بخش ریز با فرماندار

  • کد خبر : 3206
  • 02 مرداد 1396 - 9:54

آوای جم؛ ظهر امروز نمایندگان کشاورزان بخش ریز با فرماندار جم دیدار کردند. به گزارش آوای جم؛ در این نشست نمایندگان کشاورزان به دغدغه‌های و مشکلات بخش کشاورزی  پرداختند و خواهان رسیدگی فرمانداری و سایر مسئولین شدند. یکی از مشکلات حاد این روزهای بخش ریز بحث برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه فصلی […]

آوای جم؛ ظهر امروز نمایندگان کشاورزان بخش ریز با فرماندار جم دیدار کردند.

به گزارش آوای جم؛ در این نشست نمایندگان کشاورزان به دغدغه‌های و مشکلات بخش کشاورزی  پرداختند و خواهان رسیدگی فرمانداری و سایر مسئولین شدند.

یکی از مشکلات حاد این روزهای بخش ریز بحث برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه فصلی است که باعث تخریب محیط‌زیست و از بین رفتن زیست‌بوم آن می‌باشددر نتیجه آن باعث کاهش آب های زیر زمینی خواهد شد..

هاشم حیدری یکی از کشاورزان نمونه بخش ریز در این نشست گفت؛ روزگاری نه چندان دور این رودخانه محل زندگی بیش از ۶۰ آهو بوده است وی اضافه کرد آب‌های سطح رودخانه محل زندگی پرندگان مهاجری بود که فصل زمستان این نقطه را برای زندگی خود انتخاب می کردند، اما امروز این مجموعه به‌طور کامل از بین رفته و دیگر اثری از درختان جنگلی و پرندگان در این محیط نیست وی برداشت بی‌رویه و خارج از محدوده تعین شده توسط سنگ‌شکن را باعث ایجاد چنین مشکلاتی دانست.

محمدامین حیدری که به نمایندگی از معترضین برداشت شن و ماسه از سطح رودخانه در این جلسه حضور داشت گفت طبق مجوز صادره از سوی صنعت و معدن استان بهره‌برداران فقط تا عمق ۱/۵ متری حق برداشت دارند درحالی‌که امروز بیش از ۵ متر از سطح رودخانه برداشت‌شده است.

وی افزود طبق نظر تمام کارشناسان عامل اصلی جذب آب‌ها بافت اسفنجی می‌باشد که امروز توسط سنگ‌شکن‌ها به‌طور کامل از بین رفته است و این زنگ خطری برای نابودی کامل کشاورزی بخش ریز می‌باشد.

احمد شریفی عضو شورای بخش ریز و منتخب اول دوره پنجم در این نشست گفت با توجه به مسولیتی که مردم بر عهده من گذاشتند تمام تلاشم را خواهم کرد که جلوی برداشت بی‌رویه از بستر رودخانه را بگیریم. و از مسئولین می‌خواهم دغدغه مردم را در این زمینه درک کنند.

عبدالحسین حاتمی که به نمایندگی از کشاورزان دره بان در این نشست حضور داشت برداشت غیراصولی از سطح رودخانه را جنایت دانست و خواهان برخورد قاطع مسئولین در این زمینه شد وی افزود منابع موجود در این حوزه ظرفیت ۵ سنگ‌شکن را نخواهد داشت و صدور مجوزه های اضافی جای بحث و تردید دارد و خواهان بازنگری در این زمینه شد.

این کشاورز نمونه شهرستان جم گفت؛ امروز از بین رفتن منابع آب زیرزمینی در جهان یک مسئله حیاتی است و حتی در همین شهرستان دولت تدبیر و امید سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده است وی تغیر مسیر رودخانه فصلی توسط سنگ‌شکن را یک فاجعه زیست‌محیطی دانست و گفت بیم آن می‌رود که این تغیر بستر باعث تخریب باغ‌ها و منازل مسکونی مردم هنگام بارندگی‌ها شدید گردد.

فرماندار شهرستان جم در این نشست دغدغه کشاورزان بخش ریز را وارد دانست و گفت در این زمینه با مسئولین استانی صحبت‌های زیادی کردیم و در حال پیگیری رفع مشکل هستیم وی خاطرنشان کرد باید در حل این مشکل طوری برنامه‌ریزی کنیم که هیچ‌کدام از دو طرف دچار مشکل نشوند و درنتیجه این همکاری محیط‌زیست نیز آسیب نبیند.

فتح‌الله نوروزی افزود کشاورزان سرمایه اصلی کشور هستند و اقتصاد ملی بر پایه و خودکفایی اقتصادی بر پایه کشاورزی است لذا قول می‌دهم که با همرایی مدیران استانی و شهرستانی مشکلات این حوزه را برطرف نمایم.

کشاورزان و دوست داران محیط‌زیست بخش ریز چندی قبل در یک تحصن خودجوش مانع برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه در محدوده روستاهای بخش ریز شدند و جلسات متعددی در این زمینه برگزار کردند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=3206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. امیدواریم نتایج ملموسی داشته باشد…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.