• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
20

رئیس اداره برق جم: مشکلی در تولید برق کشور نداریم/ تحریم ها برقرسانی را دچار چالش کرده/ پست جدید برق جم اجرا می شود/صادرات برق خللی در برقرسانی داخلی ندارد

  • کد خبر : 12783
  • 29 تیر 1399 - 20:52
رئیس اداره برق جم گفت: ایران در تولید برق مورد نیاز کشور مشکل ندارد اما دربحث انتقال ومراکز نیروگاهی به علت تحریم‌های ظالمانه بامشکلی جدی مواجه هستیم.

رئیس اداره برق جم گفت: ایران در تولید برق مورد نیاز کشور مشکل ندارد اما دربحث انتقال ومراکز نیروگاهی به علت تحریم‌های ظالمانه بامشکلی جدی مواجه هستیم.

به گزارش آوای بوشهر؛ محمود حاتمی نسب با بیان اینکه ظرفیت تولید برق در کشور مطلوب است افزود: ظرفیت تولید برق در هر منطقه جغرافیایی با توجه به نیاز وجود دارد اما با چالش جدی در انتقال و مراکز نیروگاهی به علت تحریم های ظالمانه مواجه هستیم.

وی اضافه کرد:  در شهرستان جم با وجود اینکه عمر کوتاهی از راه اندازی پست ۱۳۲ کیلوولت پردیس می گذرد اما به علت افزایش جمعیت و تقاضا، هم اکنون این پست در وضعیت پربار قرار دارد که لازم است پست جدید در شهرستان راه اندازی شود.

حاتمی نسب تصریح کرد: احداث پست جدید برق در شهرستان از ضروریات است و در همین راستا پست جدید به زودی احداث می شود.

وی با اشاره به افت ولتاژ برق در برخی اوقات خاطر نشان کرد: اگر نیروگاهی دچار مشکل شود کمبود برق ازخطوط انتقال وفوق توزیع سراسری تامین می شود و طبیعی است که با توجه به اینکه هر چه طول خطوط برقرسانی بیشتر باشد نقطه پایانی با افت ولتاژ مواجه می شود که از نظر فنی طبیعی است.

رئیس اداره برق جم با بیان اینکه صادرات برق به نقاط مرزی کشورهای همسایه ارتباطی با برقرسانی داخل ندارند تصریح کرد: اگردرجایی ظرفیت تولید داریم و انتقال این افزایش به سایر نقاط داخل امکان پذیر نباشد صادرات برق تولیدی مازاد در منطقه مرزی به نزدیکترین نقاط مرزی کشورهای همسایه هیچ ایرادی ندارد وباعث ارزآوری هم می شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.