• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15
عزل و نصب های عجیب در جم دردسر درست کرد

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر استیضاح می شود؟/ محتشم: جمع آوری امضا برای استیضاحم قابل پیش بینی بود!

  • کد خبر : 12381
  • 18 خرداد 1399 - 21:38
هیات فوتبال شهرستان جم در هفته های گذشته حواشی زیادی را به خود دیده و روسای آن چندین بار تغییر کردند. همین عزل و نصب های پی در پی و البته عجیب اما برای رییس هیات فوتبال استان بوشهر دردسر درست کرده و حالا اعضای مجمع این هیات خواهان استیضاح او شده اند.

اعضای مجمع هیئت فوتبال استان بوشهر، نامه‌ای به سرپرست فدراسیون فوتبال درباره برکناری رئیس این هیئت فوتبال نوشتند.

به گزارش آوای بوشهر، هیات فوتبال شهرستان جم در هفته های گذشته حواشی زیادی را به خود دیده و روسای آن چندین بار تغییر کردند. همین عزل و نصب های پی در پی و البته عجیب اما برای رییس هیات فوتبال استان بوشهر دردسر درست کرده و حالا اعضای مجمع این هیات خواهان استیضاح او شده اند.

اواخر ماه اردیبهشت بود که امیرحسین محتشم، رئیس هیات فوتبال بوشهر به برکناری محمد اسدی، رئیس هیات فوتبال جم اقدام و سیدعباس موسوی را به سمت سرپرستی این هیئت فوتبال، منصوب کرد. گفته می‌شود دلیل برکناری اسدی، اختلاف او با مدیران اداره ورزش و جوانان استان بوشهر بوده است. نکته جالب توجه، بی‌اطلاعی اسدی از برکناری خود و عدم دعوتش به مراسم معارفه موسوی بود.

این انتصاب در حالی رخ داد که موسوی تا زمان طی مراحل قانونی انتصاب خود، مجوز عزل و نصب جدیدی نداشت و ۴۸ ساعت پس از آغاز فعالیت به خاطر انتصابات جدید، از سرپرستی هیئت فوتبال جم برکنار شد! علی عبداللهی پس از این اتفاق به‌عنوان جایگزین موسوی انتخاب شد، اما پس از گذشت یک هفته، محتشم دوباره موسوی را به‌عنوان سرپرست هیئت فوتبال شهرستان جم منصوب کرد!

با این تغییرات، پرویز عبدی‌پور، دبیر هیئت فوتبال استان بوشهر از سمت خود کناره‌گیری کرد و عدم صداقت و بلندپروازی‌های خیالی را دلیل این استعفا عنوان کرد. این تنها اقدام اعضای هیئت فوتبال بوشهر علیه محتشم نبود. بلکه ۱۲ نفر از آنها به حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال نامه‌ای نوشتند تا محتشم را استیضاح کرده و توضیحاتش را درباره اقدامات اخیر خود بشنوند. آنها در صورتی مجدداً به او رأی می‌دهند که قانع شوند، وگرنه رئیس جدیدی برای هیئت فوتبال بوشهر انتخاب خواهند کرد.

به نظر می‌رسد حواشی ادامه دار هیات فوتبال بوشهر باعث ایجاد تغییراتی در راس این هیات شود. باید منتظر ماند و دید در نهایت این موضوع به کجا خواهد کشید.

در همین زمینه رئیس هیات فوتبال بوشهر امروز در در جمع خبرنگاران تاکید کرد: تغییر و تحولاتی که از ابتدای مسئولیتم در این عرصه آغاز شده‌است، ادامه خواهد یافت.

امیرحسین محتشم گفت:با تحولاتی که رخ داده، قابل پیش بینی بود برخی که از بدنه هیات جدا شده‌اند، به دنبال استیضاحم باشند.

وی افزود: هرچند با تغییر و تحولاتی که رخ داده قابل پیش بینی بود برخی دوستان که از بدنه هیات فوتبال جدا شدند به دنبال جمع‌آوری امضا برای استیضاحم باشند، هرچند از زمان حضور بنده در این سمت، به دلیل کرونا فوتبال تعطیل بوده و اتفاقی در جریان نبوده، ضمن اینکه مجمع هیات فوتبال در ۲۹ خرداد با موضوع انتخاب هیات رییسه است و ارتباطی به ریاست هیات و استیضاح آن ندارد.

محتشم خاطرنشان کرد: مطابق بند ۱۲ ماده ۲۴ اساسنامه هیات‌ها، اعضا مجمع می‎توانند رئیس هیات را استیضاح کنند و می‌پذیرم که در چنین شرایطی باید پاسخگوی عملکرد خود به اعضا باشم.

او با بیان اینکه برای پاک‌‎سازی فوتبال استان تعهد دارم و براساس این تعهد، به قاطعیت به کارم ادامه می دهم، درباره استعفای پرویز عبدی پور سرپرست دبیری هیات گفت: دبیر باید شرایطی مانند مدرک کارشناسی، پنج سال سابقه مدیریت فوتبالی و نداشتن سوء پیشینه داشته باشد که وی نیز با توجه به آشنایی با قوانین، تصمیم به استعفا گرفت.

او همچنین در خصوص ارسال پرونده‎هایی مرتبط با اخاذی، دلالی و کلاهبرداری به این هیات گفت: پرونده‎‌هایی داشته‌ایم که از برخی از افراد اخاذی شده که آن‌ها را به جلو بردیم و حتی به مرحله قضایی کشیده‌است.

رئیس هیات فوتبال استان تاکید کرد: در سه تا چهار موضوع دیگر نیز مستنداتی به ما ارائه شده که بر اساس آن به حساب برخی افراد وجهی واریز شده که پیگیری آن همچنان ادامه دارد.

محتشم در همین حال بیان کرد: با این شرایط هر کسی که احساس می‎کند حقش در هیات فوتبال استان ضایع شده و یا اینکه غیر قانونی برکنار شده این موضوع را اعلام کند تا دلایل مرتبط با آن را اعلام کنم.

وی درباره انتقادات درباره دخالت اداره کل ورزش و جوانان در برکناری رییس هیات فوتبال جم نیز اظهار داشت: طبق اسناسنامه، تغییر رییس هیات شهرستان در اختیار ماست و صرفا برای جایگزینی وی نیرو معرفی می شود، از این رو دخالتی توسط اداره ورزش برای این تغییر نبوده است.

وی درباره نماینده استان در لیگ برتر فوتبال بانوان هم توضیح داد: تیم‎داری از سوی هیات فوتبال، خلاف قوانین و مقررات است و همین موضوع باعث شد تا هیات نتواند از این تیم حمایت کند.

رییس هیات فوتبال مهمترین برنامه هایش در دوره مسئولیت خود را نیز چنین برشمرد: داشتن یک داور بین المللی، ایجاد ساختمان تحت مالکیت هیات فوتبال و توسعه تیم های پایه.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.