• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
توصیه پلیس فتا بوشهر:

رمز پویا را زودتر فعال کنید

  • کد خبر : 10534
  • 19 آذر 1398 - 19:22

آوای بوشهر: این مقام انتظامی می گوید” در پرونده‌ اخیری که در استان تشکیل شد، متهم سه درگاه اینترنتی جعلی ایجاد کرده و دستکم به اطلاعات حساب ۴۰۰ نفر دسترسی یافته بود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کاربران خواست برای جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی، رمز پویا را فعال کنند.

به گزارش «آوای بوشهر»؛ سرهنگ مهدی قاسمی بیان کرد: نداشتن رمز پویا، فعال نبودن سامانه پیامکی بانک و استفاده از کارت‌های بانکی که حساب اصلی فرد به شمار می‌رود، از جمله مهم‌ترین مواردی است که باعث می‌شود فرد دچار کلاهبرداری اینترنتی شود و از این موضوع اطلاع پیدا نکند.

او ادامه داد: در پرونده‌ اخیری که در استان تشکیل شد، متهم سه درگاه اینترنتی جعلی ایجاد کرده و دستکم به اطلاعات حساب ۴۰۰ نفر دسترسی یافته بود. وقتی پرونده را بررسی می‌کردیم متوجه شدیم برخی از افراد اطلاعات حسابشان ۱۵ مرحله کپی شده بود یعنی ۱۵ بار به درگاه‌های جعلی مراجعه کرده بودند اما به علت فعال نبودن سامانه پیامکی حسابشان متوجه نشدند که از حسابشان پول برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: همچنین در بررسی پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی مشخص شد که مال باختگان برای کارهایی با ارزش ریالی پایین مانند خرید شارژ تلفن همراه از کارت مرتبط با حساب اصلی یا حقوقی خود که ده‌ها میلیون تومان پول در آن بوده، استفاده کرده‌اند.

قاسمی از کاربران خواست پیش از هر فعالیت اقتصادی و بانکی، از رمز پویا استفاده کنند، رمزی که از یک بار مصرف است و از اوایل دی هم استفاده از آن الزامی خواهد شد.

او تاکید کرد: کاربران پیش از دی کارهای لازم برای فعال کردن رمز پویا را انجام دهند.

رئیس پلیس فتا همچنین فعال کردن سامانه پیامکی حساب بانکی و استفاده از کارت بانکی با مبلغ پایین را از دیگر نکاتی عنوان کرد که باید برای داشتن یک فعالیت ایمن افتصادی در محیط اینترنت به آن‌ها توجه کرد.

قاسمی همچنین از کاربران خواست اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی دریافت کنند و برای اطلاع از موارد لازم در این خصوص به پایگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.