• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
استاندار بوشهر

روزانه ۳۰۰ نفر در بوشهر کرونا می‌گیرند/ سواحل استان برای ۱۰ روز بسته می‌شوند/پیشنهاد محدودیت برای ۴ شهرستان پرشیوع

  • کد خبر : 12508
  • 01 تیر 1399 - 19:40
استاندار بوشهر با اعلام آمار مبتلایان به کرونا و نگرانی از افزایش شمار مبتلایان، دستور داد سواحل استان برای ۱۰ روز بسته شوند و به‌شدت با واحد‌های صنفی متخلف برخورد شود.

استاندار بوشهر با اعلام آمار مبتلایان به کرونا و نگرانی از افزایش شمار مبتلایان، دستور داد سواحل استان برای ۱۰ روز بسته شوند و به‌شدت با واحد‌های صنفی متخلف برخورد شود.

به‌گزارش آوای بوشهر؛ عبدالکریم گراوند در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در بوشهر گفت: تا ۱۷ خرداد وضعیت کرونا در استان دارای ایستایی نسبی و همراه با شیب میانه بود، اما پس از آن به‌صورت میانگین روزانه ۳۰۰ نفر مبتلای مثبت گزارش می‌شد و هم‌چنان آمار بالا و هشدارآمیز است.



گراوند در ادامه آمار داد که تا دیروز ۴ هزار و ۴۲۲ نفر در استان بوشهر به کرونا مبتلا شده‌اند.
 
این برای اولین بار پس از ده روز است که آمار رسمی و دقیق کرونا در استان بوشهر اعلام می‌شود؛ گفته شده ستاد ملی کرونا از ۲۲ خرداد استان‌ها را از اعلام آمار استانی منع و خود آمار کلی و کشوری را اعلام می‌کند.
 
استاندار بوشهر این را هم گفت که هم‌اکنون ۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این آمار ۱۸ بیمار بدحال در ICU بستری هستند؛ گرواند افزوده شدن به این آمار را نگران‌کننده دانست.
 
گراوند با اشاره به شلوغی بالا و رعایت نکردن فاصله‌گذاری در ساحل‌ها دستور داد تا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با همکاری نیروی انتظامی برای ۱۰ روز سواحل و پارک‌ها و رستوران‌های ساحلی به‌همراه واحد‌های عرضه قلیان بسته شود. او البته گفت که عرضه قلیان آزاد نشده بود، اما دیده شده که برخی از این مراکز بدون مجوز آغازبه‌کار کرده‌اند. سالن‌ها و تالار‌های پذیرایی نیز تا دو هفته دیگر هم‌چنان بسته خواهند بود تا تجمعی شکل نگیرد.
 
او به سازمان صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا با همکاری تعزیرات با واحد‌های صنفی متخلف به‌ویژه نانوایی‌ها و فروشگاه‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بدون هیچ چشم‌پوشی برخورد جدی و شدید شود.
 
استاندار بوشهر با اشاره به اختیار پیشنهادی که به استان‌ها داده شده در این نشست تصویب کرد که بسته شدن بازار‌ها و پاساژ‌های سرپوشیده، کاهش شمار کارمندان اداره‌های استان و ایجاد محدودیت‌ها در چهار شهرستان بوشهر، دشتستان، گناوه و کنگان به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شود.
 
رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا از نیرو‌های نظامی و انتظامی استان خواست تا مکان‌هایی را برای نقاهتگاه و قرنطینه در استان آماده کنند.
 
گراوند از بانک‌ها هم خواست تا به مشتریانی که ماسک نمی‌زنند خدمات ندهند و پرداخت حضوری اقساط در بانک‌ها نیز ممنوع شود.
 
او با سپاسگزاری از شهروندانی که بهداشت فردی و جمعی را رعایت می‌کنند، از دیگر شهروندان نیز خواست تا مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند؛ او هم‌چنین خواست تا مراسم عزا با بیش از ۱۰ نفر برگزار نشود.
 
استاندار بوشهر از صداوسیما و فعالان اجتماعی هم خواست با پویش‌های زدن ماسک، فرهنگ‌سازی بیشتری کنند. هم‌چنین از مدیران دستگاه‌ها خواست تا زمان اعلام نتیجه آزمایش کارمندان مشکوک به کرونا، از حضور آنان سر کار جلوگیری کنند.
 
عبدالکریم گراوند با سپاسگزاری از آموزش‌وپرورش استان برای برگزاری آزمون‌ها، خواست که دیگر آزمون‌ها نیز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شوند.
 
به‌گفته استاندار بوشهر تاکنون ۴۷۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای واحد‌های آسیب‌دیده از کرونا اختصاص داده شده که در حال پرداخت است.

پیشنهاد ایجاد محدودیت در چهار شهرستان

همچنین در نشست امروز ستاد استانی مقابله با کرونا سه پیشنهاد برای ایجاد محدودیت در چهار شهرستان بوشهر، کنگان، گناوه و دشتستان برای اعلام به ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد.

پیشنهاد اول: کاهش حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در محل کار که مقرر شد نحوه حضور کارکنان در ادارات پس از تایید ستاد ملی اعلام شود.

پیشنهاد دوم: تعطیلی بازار‌ها به مدت یک هفته با اولویت بازار‌های سرپوشیده و پاساژها. ضمن اینکه نانوایی‌ها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های عرضه میوه و تره بار، گوشت و مرغ و تعمیرگاه‌ها از این مورد مستثنی خواهند بود مگر در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی.

پیشنهاد سوم: کنترل شدید رفت و آمد در چهار شهرستان که در وضعیت قرمز قرار دارند.

موارد پیشنهادی در صورت تایید ستاد ملی مقابله با کرونا در استان اجرایی خواهد شد و مختص چهار شهرستان بوشهر، دشتستان، کنگان و گناوه است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. من ساکن بوشهر شهر برازجان پدرم ۸۰ساله است و تفکری بسیار قدیمی پیروی میکند واصول اولیه بهداشتی را نمیداند مثلا شستشوی دست و بدن با صابون و….. لطفا در این اوضاع که کرونا بیداد کرده کمکمان کنید چه کار کنیم از این کارهایش

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.