• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

زانو زدی تا زانویی نلرزد!

  • کد خبر : 5325
  • 16 مرداد 1397 - 9:06

آوای بوشهر، سید مصطفی هاشمی نژاد: پسر اوس حبیب نجار در اعتراض به استثمار کارگران مدیریت پسماند شهرداری بوشهر در جلسه شورای شهر لب به اعتراض گشود. او جلوی اعضای شورا زانو زد تا زانوی دیگر کارگران و‌ همکارانش از ترس شرمندگی در برابر خانوادهاشان نلرزد. جای بسی خرسندی است که شورای شهر بوشهر این […]

آوای بوشهر، سید مصطفی هاشمی نژاد: پسر اوس حبیب نجار در اعتراض به استثمار کارگران مدیریت پسماند شهرداری بوشهر در جلسه شورای شهر لب به اعتراض گشود. او جلوی اعضای شورا زانو زد تا زانوی دیگر کارگران و‌ همکارانش از ترس شرمندگی در برابر خانوادهاشان نلرزد.

جای بسی خرسندی است که شورای شهر بوشهر این اجازه را به کارگر اش داد تا از حق خود دفاع کند، چرا که در برخی نهادها کارگران زیر چرخ دنده های تبعیض و لا مروت کارفرما و‌ پیمانکار له می شوند و‌کسی صدای خرد شدن استخوان هایشان را نمی شنود.

باید به شجاعت چنین کارگری افتخار کرد که با صلابت از حقوق همکارانش دفاع کرد آن هم در زمانی که کارگران اکثر قریب به اتفاق از حقوق حقه خود آگاهی لازم ندارند، هرچند که قوانین کارگری در ایران نیز بی رحم است!

پسر اوس حبیب‌نجار در ویدئویی که از وی منتشر شد سخنی تکان دهنده می گوید که متاسفانه واقعیت جامعه ما است.‌او می گوید: من می دانم پس از اعتراضم امشب که می خواهم سرکارم بروم مرا به خاطر این اعتراض اخراج می کنند!

بسیاری از کارگران ما به خاطر ترس از اخراج و کسر حقوق گاها به تبعیض ها و بی موالاتی کارفرمایان و پیمانکاران تن در می دهند و این نشان از ضعف حمایت سندیکاها و قوانین کارگری در کشور ما دارد!

درس آخر اینکه مسئولان همیشه بعد از واقعه به فکر علاج کار می افتند و‌حالا شنیده شده که استانداری، اداره کار، شهرداری و‌چند نهاد دیگر به موضوع ورود کرده اند و‌ به دنبال حل مشکل حقوق، مرخصی و … کارگران پسماند شهرداری بوشهر هستند، اما باید زودتر به داد کارگرانی برسیم که هیچ دادرسی ندارند!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.