• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

زمین لرزه ای به شدت ۵.۴ ریشتر عصر دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ منطقه خان زنیان از توابع شهرستان شیراز را لرزاند.

  • کد خبر : 10888
  • 07 بهمن 1398 - 22:11
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مجموع مصدومین زلزله امروز شیراز تاکنون 33 نفر اعلام شده است که به صورت سرپایی مداوا شدند؛‌دو نفر از آسیب‌دیدگان به دلیل شدت جراحات به بیمارستان‌های نمازی و دنا در شیراز انتقال یافتند.

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۱۶:۵۸:۲۶ ثانیه روز دوشنبه، ۷ بهمن ماه زمین‌لرزه ۵.۴ ریشتری در عمق ۷ کیلومتری زمین،در ۱۰ کیلومتری خانه زنیان، ۳۶ کیلومتری بالاده و ۴۱ کیلومتری شیراز در استان فارس رخ داده است.

به گزارش “آوای بوشهر” بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با فارس، درباره زمین لرزه ۵٫۴ ریشتری که در استان فارس حوالی شهرستان خانه‌زنیان اتفاق افتاد اظهار داشت: هم اکنون مدیر کل بحران استان به همراه معاون عمرانی استاندار و گروه‌هایی از هلال‌احمر و اورژانس به این منطقه اعزام شده است.

وی بیان داشت: گزارش‌های اولیه از این زمین لرزه نشان می‌دهد که حوالی خانه‌زنیان ۳۷ روستا متأثر از این حادثه شده‌اند که روستای کنارآباد آرندی بیشترین خسارت را برداشته بود و تاکنون نیز سه مصدوم به مراکز درمانی شهر شیراز و شهر خانه‌زنیان اعزام شده است.

بختیاری گفت: تاکنون گزارشی از فوتی و تخریب کامل مناطق مسکونی نداشته‌ایم.

حامد سجادی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات نیز با اشاره به وقوع زلزله خان زنیان، اظهار داشت: ٨ تیم ارزیاب و امدادی به منطقه اعزام شده است؛ ضمن اینکه ۵ پس لرزه نیز به وقوع پیوسته است.

وی گفت: تعداد روستاهای درگیر زمین لرزه تا شعاع ١۵ کیلومتری، ۵٣ روستا است.

معاون عملیات امداد و نجات افزود: تعداد ساکنین روستاها حدود ١٢ هزار نفر نفر هستند.

آخرین جزئیات از زلزله خان زنیان شیراز / مداوای ۳۳ مصدوم؛‌ انتقال ۲ نفر به بیمارستان

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مجموع مصدومین زلزله امروز شیراز تاکنون ۳۳ نفر اعلام شده است که به صورت سرپایی مداوا شدند؛‌دو نفر از آسیب‌دیدگان به دلیل شدت جراحات به بیمارستان‌های نمازی و دنا در شیراز انتقال یافتند.

دکتر محمد جواد مرادیان در گفت و گو با فارس از شیراز اظهار داشت: تاکنون بیشترین خرابی ها مربوط به دو روستای «پرشکفت» و «آرندی» بوده که با توجه به آسیب یک دبیرستان دخترانه در روستای پرشکفت، هم اکنون مصدومان این حادثه در اتوبوس آمبولانس مستقر در محل حادثه، خدمات لازم را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع زمین لرزه و ارزیابی صدمات احتمالی، بیمارستان ها و مراکز درمانی در حالت آماده باش می باشند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با توجه به شدت لرزش حاصل از این حادثه، لازم است لوله های گاز و دودکش بخاری در مناطقی که لرزش زلزله احساس شده است، بررسی شود تا از موارد احتمالی وقوع گازگرفتگی پیشگیری شود، همچنین از مردم می خواهیم از تردد به محل حادثه خودداری کرده تا رفت و آمد خودروهای امدادی دچار اختلال نشود.

مرادیان یادآور شد: در صورت مواجهه مردم با موردی از صدمه در اثر این حادثه، لازم است موضوع به سرعت به مرکز اورژانس گزارش شود. مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه افزود: به دنبال وقوع زلزله عصر امروز به بزرگی ۵ و ۴ دهم ریشتر که مرکز آن منطقه خان زنیان اعلام شد، چهار واحد عملیاتی اورژانس شامل تیم های ارزیاب و واکنش سریع، به این منطقه اعزام شدند.

مرادیان بیان کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده، تاکنون این حادثه تلفات جانی در بر نداشته است.۱۱ مصدوم دبیرستان خدیجه کبری(س) روستای پرشکفت به صورت سرپایی مداوا شده و نیاز به انتقال به بیمارستان نداشتند.

وی اضافه کرد: مجموع مصدومین زلزله امروز شیراز تاکنون ۳۳ نفر اعلام شده است که به صورت سرپایی مداوا شدند البته گفتنی است دو نفر از آسیب‌دیدگان به دلیل شدت جراحات به بیمارستان‌ انتقال یافتند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: یکی از مصدومان مرد میانسالی است که به دلیل استرس و مشکلات قلبی به بیمارستان دنا همچنین زن میانسالی به دلیل آسیب در ناحیه جمجه به بیمارستان نمازی منتقل شدند.

 

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.