• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
محمد حسینی فرماندار جم

آب سد باغان تا سال ۹۹ به صنایع شهرستان می رسد/در مصرف آب صرفه جویی نشود از ابتدای ۹۸ بحران خواهیم داشت

  • کد خبر : 7247
  • 06 اسفند 1397 - 16:47
شرایط سفره های آب زیرزمینی شهرستان جم اصلا خوب نیست و اگر در بخش های کشاورزی صنعت و خانگی صرفه جویی نکنیم از ابتدای سال۹۸ وارد بحران جدی خواهیم شد

آوای بوشهر؛ محمد حسینی فرماندار جم در نشست شورای حفاظت از منابع آب، درخصوص آب های زیر زمینی شهرستان جم گفت: شرایط سفره های آب زیرزمینی شهرستان جم اصلا خوب نیست و اگر در بخش های کشاورزی صنعت و خانگی صرفه جویی نکنیم از ابتدای سال۹۸ وارد بحران جدی خواهیم شد.

محمد حسینی  افزود: برای آگاه سازی جامعه در حوزه آب، باید از ظرفیت رسانه ها، فضای مجازی، مجامع عمومی، شوراها، متنفذین و نخبگان جامعه  بهره برد ولی متاسفانه در بخش اطلاع رسانی ، اقدامات دستگاه های مسئول بسیار ضعیف است.

حسینی در ادامه تاکید کرد: اگر دستگاه های مسئول در حوزه آبرسانی نیاز به حفر چاه یا کفشکنی دارند باید تا قبل از اتمام سال جاری اقدامات لازم را انجام دهند تا در سال آتی با مشکل مواجهه نشوند.

وی به بحث سنگ شکن ها اشاره کرد و اذعان داشت: دستگاه های اجرایی فقط مجوز صادر کردند اما بر روند و میزان برداشت ها نظارتی نداشته اند و با صدور مجوزهای غیر اصولی، یک نفر را میلیاردر و هزاران نفر را دچار بحران های زیست محیطی کرده ایم.

فرماندار شهرستان جم  گفت: برای جلوگیری از آسیب رساندن به بستر رودخانه ها قرار شد برداشت سنگ شکنها به سمت واریز کوهی برود، اما تا کنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

محمد حسینی با بیان اینکه از اشتغال زایی استقبال می کنیم افزود: نباید اشتغال زایی به قیمت نابودی منابع طبیعی شهرستان باشد. ادامه این وضعیت پذیرفتنی نیست و با قاطعیت برخورد می کنیم. حفظ حریم و بستر رودخانه ها ضروریست و دستگاه های اجرایی با همکاری شوراها و شهرداران و دهیاران اجازه سو استفاده و تجاوز به انفال را ندهند.

وی در حوزه کشاورزی اذعان داشت: باید میان متخلفان سودجو و فرصت طلب با کشاورزی که از این طریق امرار معاش می کند تفاوت قائل شد. اگر فردی به قصد سودجویی در حال تخلف است باید با قاطعیت برخورد شود اما نمی توان به معیشت کشاورزان خرد شهرستان که زندگی را از این طریق اداره می کنند سخت گرفت.

حسینی در خصوص خط انتقال آب سد باغان به بخش ریز گفت: طبق اعلام آب منطقه ای استان بوشهر، خط انتقال آب سد باغان به بخش ریز تا پایان سال ۹۸ تکمیل می شود و قرار شده است بخشی از آب برنامه ریزی شده از طریق این خط به شرکت پالایش گاز فجر جم و صنایع مستقر در بخش ریز منتقل و برداشت از سفره های زیر زمینی دشت ریز متوقف شود.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی دستگاه های اجرایی شهرستان در جذب اعتبارات، عملکرد مناسبی نداشته اند که قطعا در اختصاص اعتبارات در سال آینده برای این دستگاه ها ، تجدید نظر می کنیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=7247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.