• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

سادات:برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) در ۲۰۰ مسجد و حسینیه

  • کد خبر : 1830
  • 27 آبان 1391 - 20:18

 

به گزارش آوای جم به نقل ازخبرگزاری فارس؛حجت‌الاسلام سید حسین سادات بعد از ظهر امروز در آیین برگزاری آیین‌های ویژه محرم در جم اظهار داشت: مردم این شهرستان مردمانی مومن و معتقد هستند و در ۲ شب گذشته شاهد حضور بی‌نظیر و باشکوه آنها در عزاداری‌ها هستیم.

 

وی افزود: در برنامه‌های عزاداری امسال شاهد افزایش سطح محتوای عزاداری‌ها هستیم و این امر رضایت خاطر مردم را فراهم کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جم از برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) در ۲۰۰ مسجد و حسینیه در شهرستان جم خبر داد و خاطرنشان کرد: در تمام مساجد و حسینیه‌های شهرستان جم مراسمات محرم برگزار خواهد شد.

سادات بیان کرد: هیئت‌های مذهبی نقشی مهم در ترویج فرهنگ دینی در جامعه بر عهده دارند و تلاش هیئت‌ها برای شناساندن معارف اسلامی و دینی به جامعه بی‌نظیر است.

وی افزود: ماه محرم ماه مهم و ارزشمندی است و روحانیون و مبلغان و هیئت‌ها باید در معرفی و تبیین ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جم از حضور ۴۰ روحانی در برنامه‌های دهه اول محرم در جم خبر داد و گفت: به همت اداره تبلیغات اسلامی جم در دهه اول محرم بیش از چهل روحانی در سطح شهرستان با حضور در هیئات به امر تبلیغ خواهند پرداخت.

سادات خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مردم از حضور روحانیون در عزاداری‌ها و محافل سینه و زنجیر زنی علاوه بر استفاده از روحانیون بومی منطقه تعداد ۲۰ روحانی نیز از طریق دفتر اعزام مبلغ دعوت شدند تا در دهه اول محرم به امر تبلیغ بپردازند.

وی اظهار داشت: ایراد سخنرانی، اقامه نماز جماعت، ذکر مصیبت، حضور در هیئات، پاسخ به سئوالات و شبهات از برنامه‌های روحانیون در دهه اول محرم در جم خواهد بود که در جذب جوانان به هیئات مذهبی نقش به سزایی خواهد داشت.

سادات اعزام روحانیون را از دفتر تبلیغات اسلامی قم، اوقاف، طرح هجرت و دفتر امام جمعه شهرستان اعلام کرد و بیان داشت: قبل از اعزام هماهنگی لازم با نهادهای یاد شده برای دعوت از روحانی صورت گرفته تا در این راستا با مشکلی روبرو نشویم.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1830

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.