• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11
ماجرای درگیری ماموران شهرداری با میوه فروشان سیار جم چه بود؟

سبدهای میوه در کف خیابان پس از اقدام ماموران شهرداری/ درددل های فروشندگان سیار/ توضیحات شهردار جم: فروشندگان با هم درگیر شدند/ شورای ترافیک مصوب کرد، شبکه بهداشت نامه زد +عکس

  • کد خبر : 13190
  • 07 مهر 1399 - 14:02
شهردار جم گفت: مطالب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص برخورد ماموران شهرداری جم با دستفروشان کذب محض است و تصاویر این درگیری هم گویای موضوع است. قطعا با شایعه پراکنان برخورد قانونی انجام می دهیم.

عصر امروز تصاویری از سبدهای میوه ریخته شده در یکی از بلوارهای شهر جم حاشیه ساز شد.

به گزارش آوای بوشهر؛ طبق برخی خبرهای منتشر شده در فضای مجازی، ظهر امروز ماموران شهرداری جم برای جمع آوری میوه فروشان سیار در یکی از بلوارهای شهر جم که با مقاومت برخی میوه فروشان مواجه می شوند و نهایتا به پخش شدن سبدهای میوه در خیابان منجر می شود.

انتشار تصاویر سبدهای میوه در خیابان واکنش های انتقادی شدیدی را علیه شهرداری جم به همراه داشت.

در همین زمینه برخی از میوه فروشان در گفتگو با آوای بوشهر از دغدغه های شان گفتند.

یکی از میوه فروشان گفت: به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رستوران شرکت، چند ماه است از کار بیکار شده ام و از سر ناچاری مجبور شده ام با پراید به دست فروشی میوه اقدام کنم تا بتوانم نانی به سر سفره خانواده ام ببرم.

یکی دیگر از میوه فروشان هم گفت: قبلا شهرداری به ما اعلام کرده بود خرید و فروش در خیابان های اصلی شهر به علت ایجاد سد معبر و ترافیک ممنوع است و قرار بود در بلوار کمربندی شهر مستقر شویم که امروز ماموران شهرداری اقدام به جمع آوری بساط مان کردند.

یکی از میوه فروشان هم با بیان اینکه هیچ راهی برای تامین معیشت مان نداریم افزود: شهرداری می تواند مثل خیلی از شهرها، از حضور دست فروشان غیر بومی جلوگیری کند تا حداقل بومیان نیازمند بتوانند به کسب و کار بپردازند. قرار بود شهرداری دو محل را تعیین کند و قول دادند محل را با سایبان و نور آماده کنند با این وجود امروز که به یکی از این نقاط مراجعه کردیم با اعتراض همسایه ها روبرو شده ایم. اگر اجازه فعالیت نداشته باشیم زندگی زن و بچه های مان به خطر می افتد.

شهردار جم در گفتگو با آوای بوشهر ضمن تاکید بر ممنوعیت قانونی دست فروشی در سطح شهر اظهار داشت: با وجود ممنوعیت قانونی، به دلیل مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا، تاکید کردیم با میوه فروشان سیار با تعامل برخورد شود و سخت گیری ها کمتر باشد.

صدرالله حیدری اضافه کرد: در روزهای گذشته شورای ترافیک مصوبه ای برای ساماندهی دست فروشان داشت و شبکه بهداشت هم طی نامه ای فعالیت دست فروشان را مغایر رعایت الزامات بهداشتی دانست.

حیدری در خصوص تصاویر منتشره از پخش سبدهای میوه در خیابان هم گفت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک و نامه شبکه بهداشت، سه روز قبل به فروشندگان سیار اعلام شد باید به دو محل تعیین شده برای فروش میوه مراجعه کنند که امروز ماموران شهرداری برای ساماندهی به محل اعزام می شوند.

وی افزود: در پی تمکین سایر فروشندگان و عمل به تذکر ماموران شهرداری یکی از فروشندگان غیر بومی مقاومت می کند که در ادامه، با اعتراض سایر فروشندگان به وی همراه می شود و خود فروشندگان با هم درگیر می شوند و فروشنده، خود، سبدهای میوه اش را در خیابان رها می کند.

شهردار جم تاکید کرد: ماموران شهرداری هیچ نقشی در درگیری و رها شدن سبدهای میوه در خیابان نداشته اند و تلاش کرده اند موضوع را حل و فصل کنند.

صدرالله حیدری از اعتراض مغازه داران میوه و تره بار سطح شهر به افزایش خودروهای دست فروش طی روزهای گذشته خبر داد و افزود: مغازه داران معتقدند با ادامه این وضعیت، فروش میوه و تره بارشان با مشکل مواجه شده است و شهرداری مکلف است در این زمینه ساماندهی انجام دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: مطالب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص برخورد ماموران شهرداری جم با دستفروشان کذب محض است و تصاویر این درگیری هم گویای موضوع است. قطعا با شایعه پراکنان برخورد قانونی انجام می دهیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. همه به خوبی می دانن که میوه در جم خیلی خیلی گران هست.هیچ نظارتی هم وجود نداره.سایر اقلام هم همینطوره،ماهی مثلا.باوجود گرانی همه اجناس تکلیف کردم چی هست خدا داند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.