• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
12
یادداشت

سخنی با نماینده جدید جنوب استان/ اگر در بر همان پاشنه بچرخد…

  • کد خبر : 12240
  • 07 خرداد 1399 - 14:01
افكار و رفتار شيخ در مجلس نهم در اختيار گروهي تندررو قرار گرفت كه تنها صاحب قدرت و ثروت بودند و در مسير توسعه كشور برنامه اي علمي و دقيق نداشتند. آنها برجام را هنگامي كه در اوج بود به آتش كشيدند و عرصه قانونگذاري را سياسي كردند.

سجاد بهزادی

ائتلاف احزاب نیروهای انقلاب در استان بوشهر شیخ موسی احمدی را به عنوان گزینه حمایتی خود برای حوزه انتخابیه جنوب استان معرفی کرد. اصولگرایان و جبهه پایداری هم یکصدا از او حمایت کردند و تمام قد پشت وی ایستادند. ازطرفی میانگین مشارکت رای دهندگان در کل کشور نیز در پایین ترین سطح خود بعد از انقلاب قرار داشت و عوامل دیگر که در نهایت سبب شد شیخ پایداری جنوب استان برای دومین بار راهی بهارستان شد.

یکم: شیخ اگرچه برای دومین بار از حوزه حساس و مهم انرژی زای جنوب استان وارد مجلس می شود اما شناخت آکادمی از انرژی و توسعه ندارد و تجربه یک دوره حضور وی در مجلس نیز نشان می دهد که نتوانست ثروت حوزه انتخابیه خود را در خدمت توسعه این حوزه قرار دهد. او بیش از آنکه در این راستا از خود همت نشان دهد سیاست ورزی کرد.

افکار و رفتار شیخ در مجلس نهم در اختیار گروهی تندررو قرار گرفت که تنها صاحب قدرت و ثروت بودند و در مسیر توسعه کشور برنامه ای علمی و دقیق نداشتند. آنها برجام را هنگامی که در اوج بود به آتش کشیدند و عرصه قانونگذاری را سیاسی کردند. شیخ در این مجلس تعیین گر نبود و بارها خود رادر خدمت منازعات سیاسی دیگر احزاب هم سو قرار داد.

دوم: شیخ هرچه باشد دوباره ردای نمایندگی برتن کرده  و با شعار توسعه گرایی به بهارستان راه یافته است. توسعه یعنی حرکت و نوزایی. توسعه یعنی تجدد و نوآوری. نمی توان کهنه گرا بود و از توسعه سخن گفت. شیخ باید در عمل نشان دهد که در اندیشه ی گذشته باقی نمانده است و آنگونه که در شعارهای انتخاباتی اش آمده “می خواهد گام دوم را محکم و متفاوت بردارم”. او باید قدری بیشتر درباره‌ی جامعه‌ پیرامون و انسان جدید و توسعه حوزه انتخابیه اش مطالعه نمایید و با تحولات جدید بیشتر آشنا شود.

انحصارطلبی درجامعه‌ جدید، راه مناسبی برای مواجهه با اندیشه‌های متفاوت نیست. لذا به شیخ توصیه می‌کنم که از به‌کارگیری شیوه‌های انحصارطلبانه و سانسور اندیشه‌ها و افکار پرهیز نمایید و از راه گفت‌وگو با تمامی طیف های فکری حوزه انتخابیه اش وارد شود ودر کنار فرهیختگان روشن بین حوزه انتخابیه قرار گیرد و با آنان وارد گفت‌وگو شود و آنان را به محافل خویش دعوت کند! و باید محفل بسته‌ی خود را قدری بگشاید تا هوای تازه در آن دمیده شود!

شیخ باید بداند ترس آدمی را به انقیاد می‌کشد و او را وادار به تزویر و ریا می‌کند، اخلاق شیخ باید به گونه ای باشد که اطرافیان وی و تی منتقدانش گرفتار انقیاد نشوند که خطرناکترین مسیر ممکن خواهد بود.

سوم: چرا نباید در بر همان پاشنه بچرخد؟ در ریشه یابی تحولادت حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر به مصداق هایی می رسیم که نشان می دهد شرایط امروز ما با سالهای مجلس نهم که شیخ با میانگین مشارکت ۶۲ درصدی ما را نمایندگی می کرد تفاوت های زیادی دارد. از منظر اقتصادی و شرایط سخت زندگی مردم گرفته تا نارضایتی های حوزه اشتغال و فعالیت های نهادهای مدنی و ناکارآمدی برخی مدیران.

نویسنده این نوشتار بر این اعتقاد دارد که نوع تفکر و برنامه و خستگی شیخ پایداری؛ چنانچه مانند آن سالهای مجلس نهم باشد هرگز نمی تواند مرهمی بر زخم های تازه حوزه انتخابیه باشد.به دلیل مشارکت پایین، نمایندگان مجلس یازدهم تنها ۲۵ درصد تا ۴۲ درصد و در مجموع کمتر از نصف جامعه حوزه انتخابیه خود را نمایندگی می کنند. شیخ باید با قدرتی که در اصل ۷۱ قانون اساسی به او عطا شده است، جمعیت انبوه  جامعه ناراضی را امید دهد تا ترنم توسعه در تمامی بخش ها ی جامعه احساس شود./خلیج فارس

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.