• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

سرهنگ رئیسی بسیج یعنی همه مردم ، و همه اقشار جامعه

  • کد خبر : 1865
  • 10 آذر 1391 - 18:43

به گزارش خبرنگار آوای جم : بمناسبت هفته بزرگداشت بسیج به سراغ سرهنگ رئیسی فرمانده سپاه شهرستان جم رفتیم و در یک دیدار صمیمی به سئوالات ما پاسخ دادند .

س۱ ) هدف از نامگذاری هفته بسیج و اهداف تشکیل بسیج را برایمان توضیح بدهید .

ج )) ضمن عرض تسلیت بمناسبت ماه محرم و ایام شهادت سید الشهداء و یاران باوفایش با توجه به

فرمایش حضرت امام خمینی (ره) در این رابطه چنین می فرمایند :
« قضیه بسیج ، همان مساله ای است که در صدر اسلام بوده است این مساله جدید نیست ، در اسلام سابقه داشته است و چون مقصد ما اسلام است ، باید هر جوانی یک نیرو باشد برای دفاع از اسلام و همه مردم و هر کسی در هر شغلی که هست مهیا باشد برای جلوگیری از کفر و هجوم بیگانگان» .

هدف اصلی بسیج صرفاً بخاطر جنگ نبود و آن زمان رهبر انقلاب با نگاه به دور دستها فرمان تاسیس بسیج  در ۵ آذر ۵۸ اعلام نمودند که یک حرکت مردمی و در نگاه اول حمایت از انقلاب و امنیت ملی بود .

اهداف بسیج بطور خلاصه باید بگویم : اهداف زیادی وجود دارد و برجسته ترین آن امنیت ملی می باشد . دفاع مقدس با حضور بسیجیان بود که این پیروزی نصیب مملکت ما شد . بسیج یعنی همه آحاد مردم . بزرگ و کوچک در همه اصناف و قشرها و خوشبختانه امروزه هیچ خانواده ای پیدا نمی کنید که بسیجی نداشته باشد .

س۲) بعد از جنگ وظایف بسبج چه بوده است ؟

ج ) بعد از دفاع مقدس ، سازندگی در تفکر بسیجی حکمفرما بود و دست به دست هم دادند تا این انقلاب و کشور به سازندگی کامل برسد . و امروزه مهمترین اولویت  بسیج کارهای فرهنگی و مذهبی است که خوشبختانه با حضور همه اقشار در سطح کشور صورت گرفته و شهرستان جم یکی از شهرهای است که همیشه پیشرو در این زمینه ها بوده است .

س۳) سازمان بسیج از ابتدا تا کنون بطور خلاصه به چه شکل بوده است ؟

ج ) با توجه به اینکه در ابتدا حضرت امام بسیج را به نام بسیج مستضعفین نامگذاری نمودند و در ایام جنگ به نیروی مقاومت با توجه به شرایط کشور تغییر یافت که این مهم بواسطه جنگ بود که همه نیروهای در قالب نیروی نظامی ساماندهی می شدند و اکنون سازمان بسیج مستضفین وجود دارد و در همه زمینه ها مخصوصا ً در راستای کارهای فرهنگی در جامعه در همه زمینه ها فعالیت می کند و این وظیفه اصلی بسیج در حال حاضر می باشد . اما غافل از امنیت ملی نیستند و در هر زمان که نیاز باشد حافظ امنیت ملی کشور خواهند بود .

س۴ ) قبلاً گردانهای عاشورا وجود داشتند و اکنون نیست آیا به شکل دیگری ساماندهی شده اند ؟

ج ) اکنون با توجه به تشکیل حلقه های صالحین بسیج تقویت شده و همه گروههای مختلف را در بر می گیرد . بیشترین فعالیت ها در حیطه فرمانده پایگاه ههای مقاومت می باشد  که در سه بعد فرهنگی ، امدادی و دفاعی ( امنیت ملی ) بسیجیان را ساماندهی نموده و با ساز و کار مناسب به فعالیت می پردازند و این پایگاه ها در سطح شهر  و روستاها شکل گرفته و مردم بصورت افتخاری فعالیت می کنند . همچنین کانونهای مختلف از اصناف مختلف در سطح شهرستان به فعالیت مشغول هستند .

س۵ ) آیا کانون خبرنگاران در سطح شهرستان راه اندازی شده و یا امکان تاسیس آن هست یا نه ؟

ج) هم اکنون کانون خبرنگاران وجود ندارد و با توجه به حد نصاب رسیدن این کانون آمادگی کامل برای فعالت آانان وجود دارد . و هم اکنون با توجه به اینکه محور اصلی کار بسبج محلات می باشند و خوشبختانه خبرنگاران ، بسیار خوب با بسیج همکاری نموده و در همه برنامه های فرهنگی حضور دارند .

در همین جا اعلام می کنیم در آینده مجموعه نخبگان شهرستان را ساماندهی کرده و از نقطه نظرات آنها در همه زمینه ها جهت پیشبرد اهداف بسیج استفاده خواهیم کرد .

س ۵ ) در خصوص بسیج دانش آموزی و نوع فعالیت آنها توضیح دهید

ج ) از انجائیکه ورود افراد به بسیج دروازه اصلی آن بسیج دانش آموزی است یک کار مشترک با آموزش و پرورش شکل گرفته که همه دانش آموزان در سازمان بسیج دانش آموزی ساماهدهی می شوند . برنامه های بسیار خوبی مثل برنامه های قرآنی ، کمک به دانش آموزان در طرح آیه های تمدن ، همکاری در بحث درس آمادگی دفاعی در دو بخش تئوری و عملی که خوشبختانه چند سالی است که در بخش عملی کاروان راهیان نور تشکیل شده و دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان به این اردوها اعزام می شوند و با مناطق جنگی و آموزشهای حین اردو آشنا می شوند .

س ۶) امسال هفته بسیج از چه روزی آغاز شد و برنامه های انجام شده در این هفته بطور خلاصه نام ببرید ؟

ج ) خوشبختانه امسال هفته بسیج تقارن پیدا کرد با ایام محرم که با توجه به سخن رهبری که حرکت بسیج امتداد حرکت عاشورا است محقق شد و این نشانگر حقانیت اسلام است . از ۳۰ آبان تا ۶ آذرماه هفته بسیج آغاز شد و زیباترین و برجسته ترین روز آن همان ۵ آذر بود که مصادف شد با روز عاشورا .

برنامه های زیادی درسطح شهرستان به کمک مردم و پایگاههای بسیج شکل گرفت که عمده ترین آنها بشرح زیر است :

۱-     افتتاح دفتر پایگاه سلمان فارسی شهرک پردیس

۲-     افتتاح نمایشگاه بسیجیان عاشورایی در شهر ریز

۳-     ایستگاههای صلواتی در سطح شهر و روستاها

۴-     ویزیت رایگان دانش آموزان در مدارس محروم شهرستان

۵-     مراسم ویژه عطر افشانی قبور شهداء در سطح شهرستان

۶-     همایش امر به معروف و نهی از منکر درحوزه شهر / پاگاه امام حسین ( ع)

۷-     دیدار با خانواده های شهداء

۸-     برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی در سطح شهرستان

۹-     دیدار هیئت های عاشقان عاشورا با بچه های بهشت

۱۰- مراسم خطبه خوانی حضرت زینب توسط حوزهمقاومت زینب کبری ( س)

۱۱- افتتاح پایگاه مقاومت حجاب ابگرمک

۱۲- یادواره شهداء پایگاه امام حسن عسکری (ع)

۱۳- برگزاری محفل انس با قرآن

۱۴- ………… و غیره

س ۷) از ۶۷ شهید شهرستان چند نفر بسیجی بودند ؟

ج) اول اینکه باید بگویم همه شهداء بسیجی بودند قبل از اینکه این شهدا در سازمانی یا نهادی باشند بصورت افتخاری عضو بسیج شده بودند و در جبهه های حق علی باطل جنگیدند . به اعتقاد من نمیشه آنها را از بسیج جدا کرد . از ۶۷ شهید شهرستان ۶ نفر روحانی بسیجی ، ۱۱ نفر پاسداربسیجی  ، ۱۰ نفر سرباز ارتش و سپاه بسیجی، ۱۶ نفر دانش آموز بسیجی و مابقی کشاورز و کارگر بسیجی بودند که به درجه رفیع شهادت رسیدند وامروز افتخار ما هستند .

س۸ ) در شهرستان چه اقدامات و تسهیلاتی برای بسیجیان درنظر گرفته شده است؟

ج ) خوشبختانه موسسه مهر در شهر جم و دفتر حمایت از بسیجیان در دادگستری تشکیل شده و در خدمت بسیجیان می باشد .

تسهیلاتی هم از طرف این سازمان به بسیجیان از قبیل وام – محرومیت زدایی – تجلیل از خانواده های شهدائ و بسیجیان – کمک به کمیته امداد در مناسبتهای مختلف –کمک به  پروژه های زود بازده بسیجیان – اردوهای فرهنگی  جهت خانواده ها یشهداء و بسیجیان – کمک در امورات فرهنگی به همه نهادها و ادارات شهرستان – اردوهای جهادی دانش آموزی طرح هجرت در سطح مدارس – اردوی جهادی دانشجویان در سطح شهرستان که مهمترین هدف آشنایی جوانان با مشکلات مردم و روستاها می باشد.

س۹ ) سخنی پایانی :

ج ) از آنجائیکه مردم اصل کار ما هستند واین مردم وظیفه خود را در مقابل این انقلاب به خوبی انجام داده اند همه مسئولین باید در راستای امنیت ، آرامش ، معیشت و رفاه نسب مردم تلاش کنند و از هیچ کوششی فروگذار ننمایند .هر کسی در هر شغل و سمت باید با توجه به توانایی ها ی که دارند در خدمت مردم باشند .

س ۱۰ ) در مورد رسانه ها و عملکرد آنها اگر صحبت خاصی دارید بفرمائید ؟

ج ) رسانه ها باید صحت ، دقت و به دور از حاشیه ها تلاش کنند تا مردم به خواسته های خودشان برسند و همچین نباید کار ی کنند که به ارزشهای این انقلاب لطمه ای زده شود . رسانه ها هم می توانند با نوشتن و انتقاد و پیشنهاد سازنده در راستای اهداف عالیه بسیج که همانا کشوری سربلند است گام بردارند. رسانه ها باید به دور از توهین و یا تخریب شخصیتها باشند . در آخر امید است همه مسئولین ما قدر این مردم و  این بسیج را خوب بدانند .

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1865

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.