• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

سرگردانی لوکس های خاک خورده در بوشهر+تصاویر

  • کد خبر : 14624
  • 16 آبان 1400 - 12:45

بیش از هزار دستگاه خودرو وارداتی در کمرگ بوشهر دپو شده و در زیر آفتاب و در شرایط نامناسب نگهداری می‌شوند. این خودرو‌ها چندسالی است که در انتظار تعیین تکلیف می‌باشند. به گزارش آوای بوشهر؛ با گذشت چندین سال از ورود و دپوی هزاران خودرو به دلیل مواجهه با ممنوعیت واردات، با وجود صدور مصوبه‌ها […]

بیش از هزار دستگاه خودرو وارداتی در کمرگ بوشهر دپو شده و در زیر آفتاب و در شرایط نامناسب نگهداری می‌شوند. این خودرو‌ها چندسالی است که در انتظار تعیین تکلیف می‌باشند.

به گزارش آوای بوشهر؛ با گذشت چندین سال از ورود و دپوی هزاران خودرو به دلیل مواجهه با ممنوعیت واردات، با وجود صدور مصوبه‌ها و اقدام‌هایی که برای تعیین تکلیف آنها صورت گرفت، همچنان ۲۲۴۹ دستگاه در گمرک مانده که قریب ۴۰ درصد آنها در بوشهر خاک می خورند.

جریان خودروهای دپو شده در حالی از دولت گذشته به این دولت منتقل می‌شود که اما و اگرهای بسیاری درباره تعیین وضعیت آنها وجود داشت و سال‌ها این خودروها در وضعیت نامطلوب هوایی در بنادر قرار داشتند، البته در پایان دولت دوازدهم پیشنهادهایی مبنی بر تعیین تکلیف این خودروها وجود داشت؛ به طوری که در مقطعی سازمان اموال تملیکی پیشنهاد واگذاری ۱۵۰۰ دستگاه را به مناطق آزاد مطرح کرد، اما در جریان بررسی در کمیسیون اقتصادی دولت این‌گونه پیشنهاد شد که تمامی خودروها تعیین تکلیف شوند؛ به‌طوری که خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی به شرط فروش در داخل کشور واگذار شوند.

به تازگی گمرک ایران طی گزارشی آخرین وضعیت خودروهای دپو شده را به وزارت اقتصاد اعلام کرده و خواستار تعیین تکلیف شده است. 

در این گزارش آمده: طی مصوبات صورت گرفته ۱۰ هزار و ۱۲ دستگاه ترخیص و ۲۲۴۹ دستگاه ترخیص نشده است. 

معاون فنی گمرک در این مکاتبه به وزارت اقتصاد اعلام کرده که با توجه به پایان مهلت ماندگاری این خودروها برای اکثر آنها اظهارنامه متروکه تنظیم شده و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته، از سو‌ی دیگر به جریان خودروهای فاقد ثبت سفارش اشاره و اعلام کرده است که با توجه به مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۸ و استنباط وزارت صنعت، معدن و تجارت از مصوبه صادره، امکان اظهار انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودروها وجود ندارد.

عکاس: افسانه جعفری/ باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.