• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

شرایط کامل دریافت بیمه بیکاری در ایام شیوع کرونا را اینجا بخوانید

  • کد خبر : 11694
  • 16 فروردین 1399 - 13:49
آن دسته از متقاضیانی که مشمول دریافت بیمه بیکاری شده اند برای ادامه مقرری، می بایست حداکثر تا اول خرداد سال ۱۳۹۹ نسبت به ارائه و تسلیم مدارک زیر به واحد بیمه بیکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه نمایند

ایرج محبی زاده*: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بیکاری افراد به دلیل تعطیلی کارگاه ها و واحدهای تولیدی و سهولت روند درخواست و ضرورت عدم مراجعه حضوری متقاضیان به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمولین قانون کار با دارا بودن شرایط مندرج در قانون کار و قانون بیمه بیکاری و شرایط زیر به سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به نشانی www.bimebikari.mcls.gov.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.
ثبت درخواست در این سامانه به منزله رعایت بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری محسوب می شود. هر فرد پس از ثبت نام در سامانه یک کد رهگیری دریافت می نماید،؛ همچنین ادامه فرآیند از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد.

شرایط متقاضیان دریافت بیمه بیکاری:

١- کارگران با قرارداد مدت موقت چنانچه در پایان مدت قرارداد از کار بیکار شوند در صورت داشتن حداقل یکسال سابقه در آخرین کارگاه و دارا بودن آخرین قرارداد و نامه عدم نیاز می توانند درخواست بیمه بیکاری خود را از طریق این درگاه ثبت نمایند.

۲ – کارگران فاقد قرارداد (دائم) و یا اخراج شده در اثنای قرارداد می بایست ابتدا در مراجع حل اختلاف (هیاتهای تشخیص و حل اختلاف موضوع مواد ۱۵۸ و ۱۶۰ قانون کار) نسبت به ثبت دادخواست (بازگشت به کار و سایر مزایای قانونی) اقدام نموده و پس از قطعی شدن رأی مبنی بر احراز اخراج غیر ارادی درخواست بیمه بیکاری خود را در این درگاه ثبت نمایند.

٣- مطابق قانون بیمه بیکاری متقاضیان مکلف می باشند حداکثر ظرف ۳۰ روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری درخواست بیمه بیکاری خود را ثبت نمایند . عدم ثبت درخواست ظرف ۳۰ روز از تاریخ بیکاری با ارائه عذر موجه و تشخیص هیأت حل اختلاف( موضوع ماده ۱۶۰ قانون کار) تا سه ماه امکان پذیر خواهد بود

توجه: ثبت درخواست در این سامانه به منزله قطعی شدن مقرری بگیری بیمه بیکاری نخواهد بود و می بایست متقاضی در زمان مقرر جهت ادامه فرآیند بیمه بیکاری به اداره کار مراجعه نماید.

مدارک لازم برای ادامه مقرری بیمه بیکاری:
آن دسته از متقاضیانی که مشمول دریافت بیمه بیکاری شده اند برای ادامه مقرری، می بایست حداکثر تا اول خرداد سال ۱۳۹۹ نسبت به ارائه و تسلیم مدارک زیر به واحد بیمه بیکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه نمایند:

مدارک عمومی : شناسنامه، کارت ملی، دفترچه بیمه، یک قطعه عکس ، کارت پایان خدمت (اقایان) ، اخرین مدرک تحصیلی

اتمام قرارداد (اخرین قرارداد، نامه عدم نیاز دائمی، اثنای قرارداد؛ اولین دادخواست، دادنامه قطعی مراجع حل اختلاف کار)

*رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جم

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.