• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

شهرداری بر سر مردم منت نگذارد/ مدعی العموم باید در مورد تخلفات مخابرات ورود کند

  • کد خبر : 6340
  • 29 آبان 1397 - 13:19

سجاد بهزادی طی نوشته کوتاهی در مورد اظهارنظر روز گذشته شهردار جم در مورد ترمیم حفاری های سطح شهر واکنش نشان داد: شهرداری شهر جم در راستای توسعه فیبر نوری شهر به اداره مخابرات  شهرستان مجوز رسمی می دهد و اکنون که با بدقولی های این اداره نسبت به ترمیم حفاری ها طبق تعهد فی […]

سجاد بهزادی طی نوشته کوتاهی در مورد اظهارنظر روز گذشته شهردار جم در مورد ترمیم حفاری های سطح شهر واکنش نشان داد:

شهرداری شهر جم در راستای توسعه فیبر نوری شهر به اداره مخابرات  شهرستان مجوز رسمی می دهد و اکنون که با بدقولی های این اداره نسبت به ترمیم حفاری ها طبق تعهد فی مابین روبرو میشود پس از ۵ ماه تصمیم می گیرد که نسبت به ترمیم حفاری های صورت گرفته خود مستقلا اقدام کند. این اقدام شهرداری جای تحسین دارد .اما نباید  به دلایل زیر منتی بر شهروندان باشد:

یکم: همه می دانند مخابرات شهرستان جم تاکنون یکی از ضعیف ترین عملکرد ها و خدمت رسانی ها به مردم داشته است. این اداره از جهات مختلف دارای ضعف و چالش های فراوانی است، بطوری که  همواره مورد انتقاد فرمانداران،مردم و رسانه ها قرار دارد. شهرداری جم از این موضوع کاملا با خبر بوده است.پس چرا بدون توجه به این وضعیت اجازه ۱۱ کیلومترحفاری و جراحی خیابان های شهر را صادر کرده است؟

دوم: البته از جناب شهردار سپاسگزاریم که مسئولیت اخلاقی این بی تدبیری را برگردن گرفتند.اما همین طور که خود اذعان داشته اند مردم شهرستان در انتظار پیگیری حقوقی شهرداری جم در مورد این بی تدبیری و زیان و ضررهایی است که اداره مخابرات برای شهروندان داشته است.بنظر من مدعی العموم باید در مورد تخلفات اداره مخابرات شهرستان ورود کند. این اداره بیش از ۱۰ سال است که از صدها شهروند هزینه ثبت نام تلفن ثابت را گرفته است اما به تعهدات خود در واگذاری این تلفن ها پایبند نیست.

سوم: شرکت مخابرات در ۱۱ کیلومتر حفاری انجام شده تنها لوله گذاری هایی کرده است که بدون کابل و تاسیسات زیر بنایی رها شده است.طنز تلخ این قصه نیز این خواهد بود که شرکت مخابرات احتمالا تا ۵ ماه دیگرهم منتظر می ماند تا شهرداری یا نهاد دیگری به ستوه آمده و کابل کشی را هم دیگری انجام دهد. اما قطعا حین انجام این کار که می بایست قبل از ترمیم کامل حفاری ها صورت گیرد موانعی ایجاد میشود که دوباره باید خیابان ها حفاری مجدد گردد.چه کسی مسئول از بین رفتن سرمایه های ملی و پول شهروندان و از بین رفتن زیبایی های شهری تا سرانجام رسیدن این پروژه خواهد بود.

چهارم: مخابرات شهرستان اولین و آخرین اداره ای نیست و نخواهد بود که شهرداری جم و پول شهروندان را صندوق اعتباری و مالی خود می پندارند .شهرداری هم سالانه به نهادها و ادارات زیادی به بهانه های مختلف کمک نقدی و غیر نقدی می کند.اگر چه این کمک ها در راستای اثربخش بودن خدمت بیشتر دستگا ههای مختلف به مردم شهرستان است؛اما عادت به این رویه شقه خطرناکی نیز دارد که تعارض ،تبعیض و وابستگی به دنبال خواهد داشت و در نهایت شهرداری را از رسالت اصلی خود باز می دارد.

خبر مرتبط با این موضوع:  مخابرات مدام بدقولی می کند/ حفاری ها را ترمیم می کنیم/ در تعامل با دستگاه های دیگر تجدید نظر می کنیم

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=6340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.