• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
پیگیری ویژه

شهردار جم به این سوالات پاسخ دهد/ نگذارید جای جلاد و شهید عوض شود!

  • کد خبر : 11809
  • 05 اردیبهشت 1399 - 19:49
با توجه به اهمیت موضوع مبارزه با فساد در دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها در افزایش امید و اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید ویژه داشته اند شفاف سازی اقدامات ضد فساد و اعلام تخلفات می تواند مردم را به مسئولان و نمایندگان شان در دستگاه های اجرایی امیدوارتر سازد.

آوای بوشهر؛ این روزها حاشیه ها در شهرداری و شورای اسلامی شهر جم افزایش یافته است. از سالیان گذشته تا کنون، برخی شائبه ها در خصوص سواستفاده از جایگاه در شهرداری و شورای اسلامی جم در اذهان عمومی وجود دارد اما هیچگاه شهرداری یا شورا حاضر به شفاف سازی در این زمینه نشده است.

به گزارش آوای بوشهر؛ با وجود اینکه شعار همه اعضای شورای فعلی شهر جم شفافیت و برخورد با فساد و رانت خواری ها در شهرداری بوده است اما با گذشت نزدیک به ۳ سال از عمر شورای پنجم، همچنان سوالات بسیاری در خصوص تخلفات وجود دارد و لازم است شهردار جم پاسخگوی این سوالات باشد.

شهردار و شورای اسلامی شهر جم به سوالات زیر پاسخ شفاف دهد:

اول: برخی شنیده ها در ابتدای فعالیت دور پنجم شوراها، حکایت از تخلفاتی در تفکیک زمین های شهری و ناپدیدشدن برخی زمین ها وجود دارد. شهردار جم شفاف و صادقانه پاسخ دهد آیا در این زمینه تخلفی وجود داشته و اگر وجود داشته گزارش آن به دستگاه های نظارتی ارسال شده یا خیر؟

دوم: احداث برخی ویلاها به شکل غیر قانونی در باغ های شهری از دیگر شائبه هایی است که همواره وجود داشته است. شهردار جم پاسخ دهد آیا این ساخت و سازها به شکل قانونی انجام شده یا خیر؟ اگر تخلفی در این زمینه صورت گرفته، چه کسانی آن را انجام داده اند و چه کسانی بدون رعایت الزامات قانونی مثل تغییر کاربری و پرداخت حق شهرداری، پروانه ساخت صادر کرده اند؟

سوم: سوالاتی این روزها در مورد سکونت خانواده شهردار در شهر جم مطرح می شود شهردار جم پاسخ دهد موضوع عدم سکونت در شهر جم بر اساس قانون انجام شده یا خیر؟

چهارم: یکی از مواردی که شورای شهر و شهرداری بر آن به عنوان سند افتخار خود تاکید دارند قطع کردن دست دلالان در شهرداری است. شهرداری جم پاسخ دهد برای مقابله با این موضوع، چه اقداماتی انجام شده و چه کسانی باعث جولان دلالان در شهرداری جم بوده اند؟

پنجم: طی سالیان گذشته یکی از پرونده های بحث برانگیز در خصوص خرید زمینی چند میلیارد تومانی در اطراف شهر جم توسط شهرداری است و امروز با وجود دو مرحله انتشار مزایده فروش به علت مشکلاتی مانند حریم اتوبان و رودخانه، خریداری برای آن وجود ندارد! باید مشخص شود این زمین در چه شرایطی معامله شده و چرا شهرداری اقدام به خرید زمینی کرده که امروز هیچکس حاضر به خرید آن نیست و آیا دست هایی در کار بوده تا این زمین معامله شود؟

با توجه به اهمیت موضوع مبارزه با فساد در دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها در افزایش امید و اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید ویژه داشته اند شفاف سازی اقدامات ضد فساد و اعلام تخلفات می تواند مردم را به مسئولان و نمایندگان شان در دستگاه های اجرایی امیدوارتر سازد.

برخورد جدی با مفسدان در هر سطح نشانه سلامت دستگاه اجرایی است و سبب خواهد شد عدالت اجتماعی در برخورداری از بیت المال افزایش یافته و افراد فاسد را هم از ادامه رفتارهای طلبکارانه و فسادزا منصرف کند. طبیعی است عدم شفاف سازی در مجموعه شهرداری جم، متخلفان را جری تر و جای جلاد و شهید را عوض خواهد کرد.

بدیهی است آوای بوشهر در مقام قضاوت نیست و به صورت مستقل نمی تواند صحت ادعاهای مطرح شده در بالا در خصوص تخلف در ادوار مختلف شورای شهر و شهرداری جم را تایید یا رد کند اما به عنوان رسانه ای مستقل به طرح سوال پرداخته ایم تا شهرداری و شورای پنجم شهر جم به این سوالات و شائبه های موجود پاسخ دهد.

پاسخ شهردار جم به سوالات بالا می تواند به بسیاری از شائبه های سالیان پایان دهد و دستگاه های نظارتی هم با جدیت بیشتری موارد احتمالی فساد را پیگیری کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.