• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان جم:

شهروندان به سامانه ۴۰۳۰ پاسخ دهند /آغاز طرح ملی غربالگری کرونا در شهرستان جم

  • کد خبر : 11443
  • 28 اسفند 1398 - 23:13

مراکز جامع سلامت، پایگاه های بهداشت شهری و خانه های بهداشت روستایی با سامانه ۴۰۳۰ با سرپرستان خانوار تماس گرفته و پس از غربالگری، آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از ویروس کورنا را ارائه می دهند.

به گزارش آوای بوشهر به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم، اصغر نوروز زاده از آغاز طرح ملی غربالگری کرونا در جم خبر داد و اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان در طرح بسیج ملی کرونا با اجرای چندین برنامه به دنبال غربالگری و شناسایی افراد مشکوک یا مبتلا به بیماری کرونا می باشد.

نوروز زاده از راه اندازی سامانه خود اظهاری salamat.gov.ir برای عموم شهروندان خبر داد و افزود: افراد با پاسخ به سوالات این سامانه، از نظر ابتلا به بیماری کرونا غربالگری شده  و پس از ثبت اطلاعات و علائم فرد، در صورت نیاز به پیگیری، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان جم با وی تماس گرفته و راهنمایی های لازم را انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: در تلاشیم تا پایان امسال تمام جمعیت ثبت شده در سامانه الکترونیکی یکپارچه بهداشت(سیب) را غربالگری کرده و موارد مشکوک به بیماری کرونا را شناسایی و آموزش ها و پیگیری های درمانی را برای آن ها انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: مراکز جامع سلامت، پایگاه های بهداشت شهری و خانه های بهداشت روستایی با سامانه ۴۰۳۰ با سرپرستان خانوار تماس گرفته و پس از غربالگری، آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از ویروس کورنا را ارائه می دهند.

نوروز زاده با اشاره به اینکه مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان جم در ایام تعطیلات عید نیز دایر می باشند گفت: این اقدام در جهت غربالگری و پیگیری افراد مشکوک به بیماری کرونا صورت گرفته و از شهروندان درخواست می کنم همکاری لازم را به پرسنل بهداشتی انجام دهند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.