• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

شهروندان به شهرداری جم اعتماد ندارند/ کارکنان غیر همسو جابه جا می شوند/ مسئول تخلفات گذشته نیستم/قطعا در سه سال آینده در شهر جم  تغییرات بزرگی اتفاق می افتد

  • کد خبر : 4372
  • 18 دی 1396 - 9:00

شهروندان به شهرداری جم اعتماد ندارند/ کارکنان غیر همسو جابه جا می شوند/ مسئول تخلفات گذشته نیستم/قطعا در سه سال آینده در شهر جم  تغییرات بزرگی اتفاق می افتد

پس از انتخاب صدرالله حیدری شهردار جدید جم از سوی شورای شهر پنجم حالا به سراغ وی آمده ایم تا در یک گفت و گوی جذاب و خواندنی با عملکرد، نگرش و برنامه های وی برای شهر جم آشنا شویم.

 

میشه خودتون را معرفی کنید؟

صدرااله حیدری مهندسی عمران و دانشجوی مهندسی حمل و نقل هستم. در حوزه های مختلف ساختمانی و عمرانی، نظارت و طراحی نظام مهندسی، کارشناس رسمی دادگستری، ۱۰ سال معاون فنی عمرانی شهرداری بوشهر برای ۸۲ تا ۸۸ و ۹۴ تا ۹۶  از جمله سوابق اجرایی اینجانب می باشد.

پیش از این به شهرستان جم سفر کرده اید؟

در سال ۷۰ در مدرسه فاضل جمی دبیر بودم و  ارتباطم با همکاران فرهنگی تاکنون ادامه  داشته. دو تن از کارکنان فعلی آتش نشانی شهرداری جم از شاگردان من بوده اند.

آیا تصور می کردید روزی شهردار جم شوید؟

با توجه به سوابقی که داشتم و آشنایی با امور شهرداری حضورم در جم قابل پیش بینی بود. به استان بوشهر تعصب خاصی داشته و دوست دارم در راستای پیشرفت استانم از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

 کار در شهر جم سخت تر است یا در بوشهر؟

از نظر من کار به ذاته سختی ندارد اما حاشیه های کار کمی دست و پا گیر  و توان فرد را می گیرد . اگر از سوی مجموعه و شهروندان همراهی نداشته باشیم این باعث خلا و کندی کار می شود نه سختی . هیچ وقت صفت سختی را برای کار تعریف نمی کنم.

اولین مشکلی که توی شهر جم باهاش برخورد کردید چی بود؟

 بزرگترین سرمایه شهرداری اعتماد شهروندان که متاسفانه یک نگاه بی اعتمادی از سوی شهروندان به شهرداری حاکم است که امیدواریم بتوانیم این اعتماد را به شهروندان برگردانیم. لازمه رسیدن به این مهم ایجاد شفافیت و اتاق شیشه ای مثل اتاق شهردار که شیشه است و از بیرون می توانند داخل اتاق ما را ببینند دوست داریم همین گونه شفاف باشیم.

عمده ترین مشکلات شهر جم را چه می بینید و چه راهکاری دارید؟

عمده مشکل شهر جم در زمینه اراضی و تملک ها می باشد اما باید گفت شهر جم در ۹ فصل عمران شهری مثل ترافیک، فرهنگی اجتماعی، زیرساختی، عمران شهری، گردشگری و توریستی و دیگر ابعاد آن دچار مشکل می باشد.

فضای شهر جم را چگونه می بینید آیا از عملکرد کارکنان شهرداری جم رضایت دارید؟

من به عنوان شهردار جدید جم از عملکرد گذشتگان نمیتوانم دفاع کنم، چرا که در زمان و شرایط آن ها قرار نگرفته ام و قطعا برای تصمیمات خود پاسخ هایی دارند.باید نگاه فعلی من به صورت شفاف و واضح به پرسنل شهرداری جم انتقال بدهم و کارکنان شهرداری نیز با سیاسیت های مدیران فعلی هماهنگ شده و اگر نیرویی توانمندی لازم برای اداره امور خود  ندارد وی را آموزش می دهیم و اگر نتواند با ساسیت های ما کار کند، قطعا جابجا و کنار گذاشته خواهد شد. من تاکنون در شهرداری جم این چنین نیرویی ندیدم و اکنون نیز بالای ۹۵ درصد از پرسنل شهرداری جم از افراد بومی می باشند.

تابه الان با فساد سیستمی در شهرداری جم مواجه شدید؟

شهرداری وظیفه دارد هرساله مسائل مالی خود را حسابرسی و به تایید اعضای شورای اسلامی شهر برساند. اگر تخلفی هم کشف شود باید مجموعه های نظارتی و بازرسان این مورد را پیگیری کنند.  اگر تخلفی صورت گیرد این شهردار است که باید پاسخگو باشد چرا که در سیستم شهرداری اخذ تصمیمات نهایی بر عهده شهردار می باشد و شهردار نباید بهانه بیاورد برخی اختیاراتش بر عهده زیر دستانش قرار داده است و از زیر بار فساد شانه خالی کند.

میزان رضایت مندی مردم از شهرداری رو چطور می بینید و چه برنامه ای برای بهتر شدن پاسخ به مراجعان دارید؟

با ایجاد فضای همدلی بین شهرداری و شهروندان قادر خواهیم بود بزرگترین پروژه های عمرانی را در شهر جم احداث کنیم. سعی خواهم کردم با تلاشم تمام موانع توسعه شهری را کنار بزنم و در پایان حکم شهرداری ام هیچ بهانه ای برای انجام ندادن کارهای شهری نداشته باشم.تمام اقدامات شهرداری با تایید اعضای شورا به مرحله اجرایی در خواهد آمد و اگر قادر به انجام کاری برای شهروندی نباشم، او را ۱۰ روز در اتاق های شهرداری پاس نخواهم داد و ابتدای امر به او جواب نه را خواهم گفت.

ارتباط تون با شورا چطور است؟ تصمیم گیرید یا تصمیم ساز؟

 فضای همدلی خوب میان شهرداری و شورای اسلامی شهر جم برقرار است. با پیشنهاد اعضای شورا و شهرداری، برنامه ها به صورت لایحه به شورای اسلامی شهر تحویل داده می شود و تصمیمات نیز بر مبنای اولویت سنجی شهر انجام می گیرد.

برنامه تان برای آینده جم ؟

درشهرداری بوشهر بالغ بر ۳۰۰ پروژه کلان در حوزه های مختلف گردشگری، ترافیک، عمرانی و … کار کردم و قطعا در سه سال آینده در شهر جم  تغییرات بزرگی اتفاق می افتد، به طوری که شهروندان به صورت ملموس آن ها را حس خواهند کرد. شهرداری و شورای اسلامی شهر جم در کنار سایر ادارات و نهادهای خدمت رسان به عنوان خط مقدم در شهرستان  اقدام خواهیم کردمی باشد و در زمینه ساخت درمانگاه تامین اجتماعی و استخر شنا با ادارات تامین اجتماعی و ورزش و جوانان همکاری لازم را خواهیم داشت. وقتی یک پروژه برای رضایت عموم شهروندان تعریف شود لذت بخش تر است تا برای نگاه خاص مجموعه مدیران لذا اگر پروژه های شهرداری با استقبال خوب مردم روبرو شد و شهروندان از آن استفاده کردند می توان آن را یک پرژه موفق دانست و اگر پروژه ای در زمان و مکان خاص خود احداث نشود قطعا رضایت مردمی را در پی نخواهد داشت. دولت باید در زمینه تملک دارایی شهرداری ها را یاری کنند و در شهر جم نیز با این مشکل به طور جدی تری مواجه هستیم. شهرداری و مردم جدا از هم نیستند و حقوق ماهیانه من شهردار و همکارانم از جیب مردم شهر تامین می شود و تمام تلاشم باید بر این باشد تا در میزان اعتبار پروژه ها دقت داشته باشم تا پول شهروند جمی حیف و میل نشود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.