• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
21
آریاساسول جای متهم و شاکی را عوض کرد!

شکایت مدیر عامل پتروشیمی عسلویه از افشاگر تخلف بزرگ زیست محیطی/ خلیج نایبند را تخریب کردند مدعی هم هستند!

  • کد خبر : 13376
  • 28 آبان 1399 - 19:52
با وجود تایید دیر هنگام خبر تخلف بزرگ پتروشیمی آریاساسول توسط محیط زیست استان، امروز خبر رسیده امیرحسین بحرینی از یوسف صفری فعال محیط زیست عسلویه در مراجع قضایی شکایت کرده تا جای خود را از متهم به شاکی تغییر داده و با فشار بر فعال محیط زیستی تخلف خود را پنهان سازد. شکایتی که قطعا ره به جایی نخواهد برد اما لکه سیاه و ننگی در کارنامه این شرکت متخلف باقی خواهد گذاشت.

آوای بوشهر؛ امیر حسین بحرینی مدیرعامل پتروشیمی آریاساسول از یوسف صفری فعال زیست محیطی عسلویه به خاطر افشای تخلف بزرگ زیست محیطی این شرکت شکایت کرد!

به گزارش آوای بوشهر؛ یوسف صفری چندی پیش در یادداشتی با عنوان “آریاساسول از جانِ «نای‌بند» چه می‌خواهد؟” از تخلف بزرگی در خلیج نایبند عسلویه توسط پتروشیمی آریاساسول پرده برداشت.

موضوع از این قرار بود که شرکت آریاساسول با احداث اقامتگاه، اقدام به تخریب محیط زیست عسلویه در محدوده خلیج نایبند به مساحت دو هکتار کرده بود و فعال محیط زیست عسلویه با ارائه مستنداتی اقدام آریا ساسول را تخلف اعلام کرد.

به دنبال این موضوع محیط زیست استان بوشهر در واکنش به این یادداشت اعلام کرد: طرح مذکور احداث هتل نبوده بلکه عنوان طرح “طرح گردشگری، اقامتی و زیست محیطی”  است. (اینجا بخوانید)

در ادامه این جوابیه هم آمده است: “محل احداث پروژه آریاساسول در اراضی غیر ملی و در محدوده مستثنیات منطقه نای بند واقع شده و واگذاری اراضی هیچگونه برخلاف قوانین و مقررات محیط زیست صورت نگرفته است و مجوز تغییر کاربری از کشاورزی به گردشگری موافقت کلیه دستگاه های اجرایی و مسوول را در سال ۹۵ به مساحت ۲/۶ هکتار برای احداث طرح گردشگری مذکور صادر و اراضی مذکور در زون گردشگری متمرکز طرح مدیریت پارک ملی نای بند قرار دارد .”

در ادامه یوسف صفری به جوابیه محیط زیست پاسخ داد و نوشت: “آنچه از متن جوابیه برداشت می شود؛ اینکه طرح مذکور ابتدا اقامتی بوده و بعداً کاربری گردشگری و محیط زیستی به آن اضافه شده است. در چنین شرایطی سوالی که مطرح می شود اینکه اگر طرح فوق از ابتدا اقامتی بوده چگونه مجوز ساخت گرفته است؟! ضمن اینکه همزمان در همان بند می گوید مجوز تغییر کاربری از کشاورزی به گردشگری بوده است!” (اینجا بخوانید)

اما روزنامه ایران روز چهارشنبه در گزارش مفصلی به موضوع تخریب خلیج نایبند توسط آریا ساسول پرداخت و نوشت:  “اسکلت فلزی و بتنی ساخت این مرکز اقامتی هم اعتراض محیط زیست را به‌دنبال دارد و هم فعالان محیط ‌زیست را. «فرهاد قلی‌نژاد» مدیرکل محیط زیست بوشهر در گفت‌و‌گو با «ایران» می‌گوید: «سازمان محیط ‌زیست با ساخت کلبه‌های گردشگری با مواد و مصالح بومی توسط این شرکت موافقت کرده اما اسکلت بتی آهنی دو هکتاری ساخته شده توسط آریا ساسول خبر از خروج این شرکت از توافق با محیط زیست می‌دهد.» توافقی که قلی‌نژاد اعتقاد دارد محیط زیست از ابتدا نباید آن را امضا می‌کرد.(اینجا بخوانید)

با وجود تایید دیر هنگام خبر تخلف بزرگ پتروشیمی آریاساسول توسط محیط زیست استان، امروز خبر رسیده امیرحسین بحرینی از یوسف صفری فعال محیط زیست عسلویه در مراجع قضایی شکایت کرده تا جای خود را از متهم به شاکی تغییر داده و با فشار بر فعال محیط زیستی تخلف خود را پنهان سازد.

شکایتی که قطعا ره به جایی نخواهد برد اما لکه سیاه و ننگی در کارنامه این شرکت متخلف باقی خواهد گذاشت.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.